Een filter instellen op een regel in de onderdeelopbouw
Wanneer u de body van een flexibele factuurlay-out inricht voor zowel urenfacturen én termijnfacturen en/of verplichtingenfacturen, is het noodzakelijk om per factuursoort een filter in te stellen. Doet u dat niet, dan worden op termijn-/verplichtingenfacturen ook de kolomkoppen (en andere ingestelde gegevens) voor urenfacturen afgedrukt, en andersom. Via onderstaande stappen stelt u de filters voor urenfacturen en termijn-/verplichtingenfacturen in. Wanneer u (ook nog) bodyregels voor andere soorten facturen opneemt (bijvoorbeeld voor een bepaald grootboeknummer), dan zult u de filters uiteraard moeten uitbreiden.
- Selecteer op de pagina Factuurlayout onderdeelopbouw de bodyregel waar u een filter voor wilt instellen. Wilt u een filter voor urenfacturen toevoegen, dan is dat de eerste bodyregel waarin u gegevens voor urenfacturen hebt gedefinieerd. Wilt u een filter instellen voor termijn-/verplichtingenfacturen, dan is dat de eerste regel waarin u gegevens voor termijn-/verplichtingenfacturen hebt gedefinieerd.
- Klik op de actiebalk op Filters. De pagina Factuurlayout opbouw filters opent.
- Omdat urenfacturen betrekking hebben op resources en termijn-/verplichtingenfacturen niet en het resourcenummer altijd gevuld is, kunt u in beide filters het veld Resourcenr. gebruiken. In het filter voor urenfacturen geeft u aan dat het resourcenummer gevuld moet zijn, op deze manier:
<>'' betekent 'Niet gelijk aan records die leeg zijn'
In het filter voor termijn-/verplichtingenfacturen geeft u aan dat het resourcenummer leeg moet zijn:
Zie ook
Microsoft Learn: Filtercriteria invoeren