Rapport Verwijder StiPP pensioenaangiftenummer

In de volgende gevallen wilt u gegevens uit een al verzonden PDO-bestand aanpassen en opnieuw aanleveren bij StiPP:

  • U ontvangt een terugkoppeling waarin niet-verwerkte deelnemers staan vermeld.
  • U wilt een correctie doorgeven op eerder aangeleverde gegevens.

In beide gevallen moet u een nieuw PDO-bestand aanleveren. Het is echter niet mogelijk om een al aangemaakt PDO-bestand voor een bepaalde periode opnieuw aan te maken. Wat u wel kunt doen is:

  1. Corrigeer de foutieve of ontbrekende gegevens in het systeem.
  2. Verwijder het StiPP pensioenaangiftenummer uit de betreffende loonberekening(en). Daarvoor kiest u op de actiebalk van de pagina Pensioenaangiftes voor Start > Verwijder StiPP pensioenaangiftenummer. Instellen en uitvoeren van dit rapport zorgt ervoor dat de betreffende loonberekening(en) bij het aanmaken van een aangifte voor de volgende periode automatisch meegenomen worden.
    1. Stel in het kader Loonberekening een of meer filters in om te bepalen in welke loonberekening(en) het StiPP pensioenaangiftenummer verwijderd moet worden.
    2. Selecteer vervolgens in het kader Aangifte markering in het veld StiPP Pensioenaangiftenummer het nummer dat verwijderd moet worden uit de loonberekeningen en klik op OK.
      De StiPP pensioenaangiftenummers worden verwijderd, u ontvangt daar geen melding van. Als het nummer is verwijderd uit alle loonberekeningen die in het PDO-bestand waren meegenomen, dan wijzigt de status van het PDO-bestand naar Ontgrendeld.

 

Fouten ontdekt voordat PDO-bestand naar StiPP is verzonden

Ontdekt u al fouten in het PDO-bestand voordat u het bestand naar StiPP hebt verzonden en wilt u het bestand verwijderen, dan moet u ook eerst het pensioenaangiftenummer verwijderen uit alle loonberekeningen die in het bestand zijn opgenomen. Dat kunt u doen:

 

 

Zie ook

Pagina Pensioenaangiftes

StiPP aangegeven pensioen