Aan te maken kenmerken aan een contactstatus toevoegen

Aan een contactstatus kunt u een of meer aan te maken kenmerken koppelen. Als de status wordt gezet, wordt het kenmerk automatisch gekoppeld aan het bijbehorende contact.

 

Een kenmerk toevoegen aan een status

  1. Open de pagina Contactstatus via de zoekfunctie.

  2. Selecteer de status waar u een kenmerk aan wilt toevoegen.

  3. Klik op NavigerenAan te maken kenmerken.

  4. Klik in het veld Kenmerk op . De pagina Kenmerkdefinitie opent met een overzicht van mogelijke kenmerken. Aan een kenmerk kunnen meerdere niveaus zijn gekoppeld die u kunt in- en uitklappen (kenmerkenboom).

  5. Selecteer het gewenste kenmerk.
    Afhankelijk van de inrichting kunt u een (bovenliggend) kenmerk kiezen en het veld Waarde leeg laten. Aan de contactkaart wordt dan alleen het kenmerk gekoppeld, waarbij de waarde later nog ingevuld moet worden. Als u het veld Waarde wel vult, wordt deze waarde ook aan de contactkaart gekoppeld.

 

Kenmerken inrichten

Kenmerken richt u in op de pagina Kenmerkdefinities. Op die pagina kunt u kenmerken toevoegen, wijzigen of verwijderen.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Contactstatus

Kenmerkdefinities