Aan te maken kenmerken aan een contactstatus toevoegen
Aan een contactstatus kunt u een of meer aan te maken kenmerken koppelen. Als de status wordt gezet, wordt het kenmerk automatisch gekoppeld aan het bijbehorende contact.
Een kenmerk toevoegen aan een status
-
Open de pagina Contactstatus via de zoekfunctie.
-
Selecteer de status waar u een kenmerk aan wilt toevoegen.
-
Klik op Navigeren > Aan te maken kenmerken.
-
Klik in het veld Kenmerk op
. De pagina Kenmerkdefinitie opent met een overzicht van mogelijke kenmerken. Aan een kenmerk kunnen meerdere niveaus zijn gekoppeld die u kunt in- en uitklappen (kenmerkenboom). -
Selecteer het gewenste kenmerk.
Afhankelijk van de inrichting kunt u een (bovenliggend) kenmerk kiezen en het veld Waarde leeg laten. Aan de contactkaart wordt dan alleen het kenmerk gekoppeld, waarbij de waarde later nog ingevuld moet worden. Als u het veld Waarde wel vult, wordt deze waarde ook aan de contactkaart gekoppeld.
Kenmerken inrichten
Kenmerken richt u in op de pagina Kenmerkdefinities. Op die pagina kunt u kenmerken toevoegen, wijzigen of verwijderen.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook