Aan te maken kenmerken aan een contactpersoonstatus toevoegen

Aan een contactpersoonstatus kunt u een of meer aan te maken kenmerken koppelen. Als de status wordt gezet, wordt het kenmerk automatisch gekoppeld aan de bijbehorende contactpersoon.

 

Een kenmerk toevoegen aan een status

  1. Open de pagina Contactpersoonstatus via de zoekfunctie.

  2. Selecteer de status waar u een kenmerk aan wilt toevoegen.

  3. Klik op NavigerenAan te maken kenmerken.

  4. Klik in het veld Kenmerk op . De pagina Kenmerkdefinitie opent met een overzicht van mogelijke kenmerken. Aan een kenmerk kunnen meerdere niveaus zijn gekoppeld die u kunt in- en uitklappen (kenmerkenboom).

  5. Selecteer het gewenste kenmerk.
    Afhankelijk van de inrichting kunt u een (bovenliggend) kenmerk kiezen en het veld Waarde leeg laten. Aan de contactpersoonkaart wordt dan alleen het kenmerk gekoppeld, waarbij de waarde later nog ingevuld moet worden. Als u het veld Waarde wel vult, wordt deze waarde ook aan de contactpersoonkaart gekoppeld.

 

Kenmerken inrichten

Kenmerken richt u in op de pagina Kenmerkdefinities. Op die pagina kunt u kenmerken toevoegen, wijzigen of verwijderen.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Contactpersoonstatus

Kenmerkdefinities