Rapportage PDF inkoopfacturen aanmaken

Dit rapport heeft betrekking op een taakwachtrijpost met rapport 11096154 voor het aanmaken van interacties met een geboekte reversed billing inkoopfactuur.

Zie ook Geboekte reversed billing inkoopfacturen als interactie koppelen aan leverancier en publiceren op de portal.

 

Taakwachtrijpost

In de taakwachtrij kunt u bepaalde taken plannen. Deze stelt u in als taakwachtrijpost. Ze worden dan op een door u gekozen tijdstip automatisch uitgevoerd. U kunt dit bijvoorbeeld dagelijks plannen, of wekelijks op dezelfde dag, maar ook eenmalig uitvoeren.

Zie ook Taakwachtrijposten instellen.

 

Rapportaanvraagpagina openen

U opent de rapportaanvraagpagina vanuit de taakwachtrijpost via de knop Rapportaanvraagpagina.

Voorbeeld: Klik op de afbeelding om te vergroten:

 

Veld E-mailadres

In dit veld kunt u indien gewenst een e-mailadres instellen. Na het uitvoeren van de taakwachtrijpost wordt naar dit adres een e-mail gestuurd met daarin onder andere het proces, moment, bedrijf en resultaat (fouten). Zodoende is direct inzichtelijk of actie nodig is of niet.

Let op: Stel het e-mailadres alleen in de productieomgeving in en niet in de testomgeving. Het e-mailbericht wordt alleen vanuit de productieomgeving verstuurd.

Door de taakwachtrijpost eenmalig uit te voeren vanuit de testomgeving kunt u het e-mailbericht wel versturen vanuit de testomgeving. U krijgt dan eerst een waarschuwing dat u zich niet inde productiedatabase bevindt met de vraag of u door wilt gaan.

 

Onderwerp e-mailbericht

Als een of meer fouten zijn opgetreden, bevat het onderwerp van het e-mailbericht (o.a.) het aantal fouten. Zijn er geen fouten opgetreden, dan bevat het onderwerp onder andere de tekst 'Status = OK'. Dit maakt het mogelijk om in de mailbox een regel in te stellen op berichten waarbij het onderwerp de tekst 'Status = OK' bevat, zodat deze berichten bijvoorbeeld direct in een map Afgehandeld (of iets dergelijks) geplaatst kunnen worden.

 

Afzender

Bij het verzenden van de e-mailberichten met foutmeldingen wordt als afzender het e-mailadres gebruikt dat is ingesteld in het veld Systeem e-mailadres (voor foutmeldingen rapportage) op de pagina E-mail en sms-instellingen.

 

Filters instellen

Stel desgewenst een of meer filters op verkoopfactuurvelden in, bijvoorbeeld op datums.

Het is mogelijk om filters toe te voegen. Klik daarvoor op Filteren, selecteer een veld en geef een waarde op.

 

Filteren op fouten

De fouten kunnen snel opgepakt worden door in het overzicht met geboekte verkoopfacturen een filter in te stellen op Interactie aangemaakt= Nee.

 

 

Zie ook

Pagina Geboekte inkoopfacturen

Kaart voor taakwachtrijpost

Taakwachtrijposten in Mysolution

Veld Systeem e-mailadres (voor foutmeldingen rapportage)