Pagina Contactsegmentstatus

Op de pagina Contactsegmentstatus richt u een of meer statussen voor contactsegmenten in. Hierbij kunt u bepalen hoe de statussen mogen worden gewijzigd en door wie.

Voorbeeld: Stel dat u (onder meer) de volgende statussen hebt: Nieuw, 'Match volledig' en Verzonden. U zou bijvoorbeeld kunnen instellen dat iedereen de status Nieuw mag omzetten naar 'Match volledig', maar dat alleen medewerkers van de administratie de status mogen omzetten van 'Match volledig' naar Verzonden. U zou ook kunnen instellen dat de status 'Match volledig' alleen kan worden omgezet als bepaalde velden op de contactsegmentkaart zijn ingevuld.

 

Help per veld

Per status kunt u de volgende velden invullen:

Label Toelichting
Code

Vul een code in voor de status. Dit kan een combinatie van letters en cijfers zijn. De code mag niet al voorkomen op deze pagina. Het is aan te raden om met een nummering van tientallen (of honderdtallen) te werken, zodat u op een later moment eenvoudig statussen kunt tussenvoegen.

Omschrijving Vul een omschrijving in voor de status.
Volgend statusfilter In dit veld stelt u in naar welke volgende status(sen) het contactsegment kan worden omgezet. Zie ook Volgend statusfilter.
Vorig statusfilter In dit veld stelt u in naar welke vorige status(sen) het contactsegment kan worden omgezet. Zie ook Vorig statusfilter.
Wijzigen toegestaan

Vink de optie Wijzigen toegestaan aan als contactsegmenten met deze status gewijzigd mogen worden.

In contactsegmenten met een status waarin deze optie niet is aangevinkt, kunt u geen wijzigingen aanbrengen in de sneltab Algemeen en op de pagina Segmentkenmerken. De knop Match is dan niet actief. Als de velden Volgend statusfilter of Vorig statusfilter zijn gevuld (beide of een van beide), kunt u wel de status wijzigen.

Historie

De optie Historie maakt het mogelijk om in overzichten te kunnen filteren op actuele of historische contactsegmenten.

Of een contactsegment met een status waarin deze optie is aangevinkt wel of niet kan worden gewijzigd, wordt bepaald door de statusoptie Wijzigen toegestaan.

Status stijl

U kunt kiezen uit een aantal kleuren en stijlen (bijvoorbeeld vet of cursief) waarin de status moet worden weergegeven.

 

Initiële status

Bij het aanmaken krijgt het contactsegment de status die is ingesteld op de pagina Statusinstellingen, veld Contactsegment.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.

Navigeren

Icoon Verplichte velden Verplichte velden

Aan een status kunt u verplichte velden koppelen. Klik op deze knop om deze in te stellen of aan te passen. Zie Status verplichte velden.

Icoon Rollen Rollen Het is mogelijk om in te stellen dat alleen medewerkers met een bepaalde rol een status mogen omzetten en/of gegevens mogen wijzigen. Klik op deze knop om deze rollen en de gewenste autorisatie in te stellen of te wijzigen. Zie Statusautorisatie.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook