Pagina Word factuurlay-outs

Vanuit deze pagina kunt u de opbouw van de factuurregels instellen voor Word-factuurlay-outs.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren.

Regels Een factuur kan factuurregels bevatten van verschillende projecten en/of van verschillende resources. Om de gegevens overzichtelijk weer te kunnen geven, is het nodig om aan te geven hoe de gegevens gegroepeerd en afgedrukt, oftewel gesplitst moeten worden. Die splitsing stelt u op de pagina Word factuurlay-outregels in. Zie ook Pagina Word factuurlay-outregels.

Rapportlay-out

Via deze knop opent u de pagina Aangepaste rapportlay-outs met daarin de Word factuurlay-out. Om de Word factuurlay-out te bewerken, moet u deze exporteren, aanpassen in Word en vervolgens importeren. Zie Een Word-lay-out voor facturen aanpassen in Word.

Exporteren

Het is mogelijk om een Word-factuurlay-out-inrichting inclusief een aangepaste rapportlay-out te exporteren en te importeren. Een bestaande inrichting kan op deze manier worden hergebruikt in een andere omgeving of als kopie in dezelfde omgeving.

Selecteer de regel van de Word-factuurlay-out die u wilt exporteren en klik op deze knop. U downloadt daarmee een zip-bestand. Dit bevat:

  • het Word-sjabloon van de gekoppelde aangepaste rapportlay-out

  • een XML-bestand met de ingestelde factuurlay-outregels inclusief de gedefinieerde filters en flexibele teksten

Bekijk ook de video Word factuurlay-out ex-importeren.

Importeren

Het is mogelijk om een Word-factuurlay-out inrichting inclusief een aangepaste rapportlay-out te exporteren en te importeren. Een bestaande inrichting kan op deze manier worden hergebruikt in een andere omgeving of als kopie in dezelfde omgeving.

U kunt importeren op:

  • een bestaande Word-factuurlay-out. In dat geval zal de bestaande inrichting worden overschreven. Daar krijgt u een melding over. Kiest u Ja, dan kunt u het gewenste zip-bestand kiezen (door te slepen of te bladeren).

  • een nieuwe, lege regel. Als u dan op deze knop klikt, moet u eerst een nieuwe lay-out aanmaken via de pagina Ingebouwde lay-out voor een rapport invoegen. Dat is nodig omdat de export op basis van een rapport kan zijn gemaakt dat niet aanwezig is in een omgeving waarin de lay-out wordt geïmporteerd. Vul in het veld Rapport-id het rapportnummer dat van toepassing is (zie ook Een aangepaste rapportlay-out voor facturen aanmaken) en geef aan of het een Word-lay-out of een RDLC-lay-out betreft. Nadat u op OK hebt geklikt, kunt u het gewenste zip-bestand kiezen (door te slepen of te bladeren).

Bij de verwerking van het zip-bestand wordt het Word-sjabloon geïmporteerd in de gekoppelde aangepaste rapportlay-out en automatisch bijgewerkt. Dit kan een aantal meldingen opleveren.

Bekijk ook de video Word factuurlay-out ex-importeren.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Een Word-factuurlay-out toevoegen en aanpassen

Pagina Word factuurlay-outregels