Pagina Inkoopinstellingen
Geeft aan hoe bepaalde aspecten van uw inkopen moeten worden beheerd.
Op de sneltab Algemeen geeft u aan hoe kortingen moeten worden berekend en geboekt en of factuurbedragen moeten worden afgerond.
Op de sneltab Nummerreeks geeft u de nummerreeksen op die moeten worden gebruikt voor leveranciers, inkoopdocumenten, enzovoort.
Sneltab Algemeen

Let op: Het is aan te raden om deze optie te activeren.
Aan een inkoopfactuur kunt u een of meer (OneNote)notities en documenten koppelen. Wilt u dat de gekoppelde (OneNote)notities en documenten na het boeken van de inkoopfactuur ook te openen zijn vanuit de geboekte inkoopfactuur, dan moet in de inkoopinstellingen de optie Orderopm. naar factuur zijn aangevinkt.
Zie ook Een document koppelen aan een in- of verkoopfactuur.

Als u een boekingsdatum in een ongeboekte inkoopfactuur aanpast en dit veld is ingeschakeld, dan wordt de documentdatum automatisch aangepast naar die nieuwe boekingsdatum. Wilt u een afwijkende documentdatum, dan moet u deze nog een keer aanpassen. Wilt u in ongeboekte inkoopfacturen de documentdatum niet automatisch laten aanpassen aan de boekingsdatum, schakel dan dit veld uit.
Zie ook Microsoft Learn: Document- en boekingsdatums synchroniseren voor verkopen en inkopen.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook