Pagina Wijzigingslogbestandinstellingen

Het lokaliseren van de oorzaak van fouten en wijzigingen in gegevens is een veelvoorkomend probleem in een administratief computersysteem. Het probleem kan variëren van een foutief telefoonnummer van een klant tot een foutieve boeking naar het grootboek. Met de functies van het wijzigingslogbestand kunt u bijhouden welke wijzigingen een gebruiker rechtstreeks aanbrengt in de databasegegevens.

U moet elke tabel en elk veld opgeven dat u door het systeem wilt laten registreren. Vervolgens moet u het wijzigingslogbestand instellen.

 

Het wijzigingslogbestand instellen

  1. Klik op de pagina Wijzigingslogbestandinstellingen onder Instellen op Tabellen. De pagina Overz. wijzigingslogbestandinstellingen (Tabel) opent.
  2. Vul de velden op de regel in.
  3. Sluit de pagina.
  4. Zorg dat het veld Wijzigingslogbestand ingeschakeld is geactiveerd.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Pagina Wijzigingslogposten

Microsoft Learn: Wijzigingen controleren in Business Central

Wijzigingslogposten verwijderen