Rapport Ontbrekende projecturen
Via Ontbrekende projecturen (rapport 11076210) vraagt u een overzicht in Excel op van alle projectresources voor wie in een bepaalde periode uren ontbreken.
Dat betreft projectresources voor wie in een bepaalde periode:
- nog geen urenstaat aanwezig is, of
- een urenstaat aanwezig is, maar waarbij nog geen urenregels voor de betreffende projectresource zijn ingevuld.
U kunt dit overzicht uitbreiden met alle projectresources voor wie in de opgegeven periode een urenstaat aanwezig is met een of meer ingevulde urenregels waarbij de urenstaat een initiële status heeft.
Het rapport houdt alleen rekening met projectresources:
- die in de opgegeven periode actief zijn op een project, en
- waarbij de resource een actief contract heeft voor dezelfde bedrijfseenheid als de projectresource.
Rapportaanvraagpagina openen
U opent deze rapportaanvraagpagina vanuit de actiebalk van:
-
een urenstaat: klik onder Rapporten op Ontbrekende projecturen
-
het urenstatenoverzicht: klik achter Urencontrolelijst Excel (in de derde splitsknop) op
en kies Urencontrolelijst Excel. Het kan zijn dat in de derde splitsknop een andere knop zichtbaar is, omdat aan de eerste flexibele actieknop een rapport is gekoppeld. In dat geval moet u eerst achter die flexibele actieknop (in de derde splitsknop) op
klikken en vervolgens op Ontbrekende projecturen
Rapportaanvraagpagina invullen
U kunt de volgende velden invullen:
- Jaar - dit is een verplicht veld.
- Periodesoort - selecteer de gewenste periodesoort. U kunt kiezen uit:
- Week
- Month (maand)
- FourWeeks (4 weken)
- Periode - dit is een verplicht veld.
- Toon initiële uren - als u deze optie inschakelt, worden in het overzicht ook projectresources getoond voor wie in de opgegeven periode een urenstaat aanwezig is met ingevulde urenregels, maar waarbij de urenstaat een initiële status heeft en dus nog niet ingeleverd is. Vinkt u de optie niet aan, dan toont het overzicht alleen projectresources voor wie in de opgegeven periode nog geen urenstaat aanwezig is of voor wie een urenstaat aanwezig is maar waarbij nog geen urenregels zijn ingevuld.
De initiële status is de status die is ingesteld op de pagina Statusinstellingen, veld Uren.
U kunt ook een filter instellen op vestiging (dit betreft de vestiging van het project) of een of meer filters op andere velden instellen.
Inhoud Excel-bestand
Het Excel-bestand bevat per projectresource:
- enkele resourcegegevens (resourcenummer, naam en telefoonnummer);
- projectgegevens (nummer, omschrijving en de waarde uit het veld Urencontrole);
- klantgegevens (bedrijfsnaam en telefoonnummer);
- de begin- en einddatum van de projectresource;
- de status van de urenstaat als die aanwezig is.
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.