Pagina Contactsegmenten
Overzicht van contactsegmenten. Een contactsegment is een verzameling van contacten. Deze kunt u samenstellen op basis van matchkenmerken. U kunt bijvoorbeeld een segment maken van alle contacten in de branche ‘Bouw'.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren.
|
|
Analysemodus openen | Via deze knop opent u de analysemodus. Zie Analysemodus. |
Status
De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.
|
Sneltoets: Ctrl+Shift+F9 |
Vorige status |
Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactsegmentstatus. Zie Contactsegmentstatussen inrichten.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status, dan wordt de status direct omgezet. Zijn meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Na het omzetten van de status staat boven aan de pagina een notificatie: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Zie Statusnotificaties aanpassen of uitschakelen.
Meerdere tegelijk omzetten Het is mogelijk om de status van meerdere contactsegmenten tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde contactsegmenten dezelfde status hebben. |
|
Sneltoets: Ctrl+F9 |
Volgende status |
Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactsegmentstatus. Zie Contactsegmentstatussen inrichten.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Na het omzetten van de status staat boven aan de pagina een notificatie: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Zie Statusnotificaties aanpassen of uitschakelen.
Meerdere tegelijk omzetten Het is mogelijk om de status van meerdere contactsegmenten tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde contactsegmenten dezelfde status hebben. |
Navigeren
|
Kenmerken | Via deze knop stelt u een of meerdere kenmerken in waarop u wilt matchen. Zie Segmentkenmerken. Als het contactsegment een niet wijzigbare status heeft (d.w.z. als in de status de optie Wijzigen toegestaan niet is aangevinkt), dan kunt u de pagina Segmentkenmerken wel openen, maar u kunt geen kenmerken toevoegen, wijzigen of verwijderen. Zie ook Contactsegmentstatus. |
Registreren
|
Documenten | Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan het contactsegment zijn gekoppeld. Zie ook Documenten. |
|
Resources | Via deze knop opent u een pagina met de resources die aan het segment zijn gekoppeld. |
Gerelateerd
|
Statuswijzigingen | Via deze knop ziet u op welke data/tijdstippen de status van het contactsegment door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Statuswijzigingen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook