Pagina Vestiging
Een vestiging kan een fysieke locatie zijn, maar ook een afdeling, label of klantenteam. Op de vestigingkaart legt u diverse contact- en communicatiegegevens vast.
Sneltab Algemeen

Via de functionaliteit 'Te koppelen documenten' is het mogelijk om grote hoeveelheden documenten snel te koppelen in MSF. Maakt u geen gebruik van SharePoint Online, dan stelt u hiervoor een map in waar u die (gescande) documenten kunt plaatsen. Deze map kunt u instellen:
- op de pagina Algemene instellingen, in het veld Map voor gescande documenten. Deze map is van toepassing als er geen map is ingesteld voor de vestiging van de gebruiker. Zie ook Veld Map voor gescande documenten.
- per vestiging, in het veld Map voor gescande documenten van de vestiging.
Let op: U kunt deze velden alleen instellen als op de pagina Algemene instellingen de optie Gebruik SharePoint Online niet actief is.
Vul het pad op de fileserver in waar die (gescande) documenten moeten worden opgeslagen. Dit moet een locatie zijn waar alle gebruikers toegang tot hebben.
Zie ook Te koppelen documenten.

Bij Standaard klantsjabloon kunt u een standaard klantsjabloon instellen. Als u van een contact een klant maakt (door de status van het contact te wijzigen), dan wordt het klantsjabloon toegepast dat is ingesteld in de vestiging van de medewerker die het contact heeft aangemaakt. Is op de medewerkerskaart geen vestiging gekoppeld, dan wordt het klantsjabloon gebruikt dat is ingesteld op de pagina Algemene instellingen.
Als u een klant toevoegt via de knop Nieuw in het klantenoverzicht, dan wordt ook het klantsjabloon toegepast dat is ingesteld op de pagina Algemene instellingen.
Klik in het veld Standaard klantsjabloon op het pijltje en zoek en selecteer het klantsjabloon dat u als standaard wilt instellen voor de vestiging. U kunt klantsjablonen toevoegen en wijzigen vanuit de pagina Klantsjablonen (Mysolution), als u daar rechten voor hebt.
Zie ook

Vul de standaard resourcegroep die gebruikt wordt bij het aanmaken van resources. Deze resourcegroep gaat boven de algemene instelling die is vastgelegd in het veld Resourcegroep op de pagina Algemene instellingen.
Zie ook

Medewerkers in MSF worden zowel aan een vestiging als aan een afdeling gekoppeld. Een vestiging kan via dit veld aan een afdeling worden gekoppeld voor het toekennen van workflows.
Niet iedere afdeling hoeft een vestiging te zijn. Voor workflows worden kleinere teams van medewerkers ook wel gegroepeerd in een afdeling.
Zie ook Pagina Afdelingen (Mysolution).

Dit veld is van toepassing als u gebruikmaakt van de koppeling met InGoedeBanen.nl.
Maakt u gebruik van verschillende omgevingen van InGoedeBanen.nl en beschikt u dus over meerdere client ID's van InGoedeBanen.nl, dan vult u per vestiging een client ID in het veld InGoedeBanen client ID in. Hebt u 1 client ID, dan stelt u deze op de pagina Externe publicatiesystemen setup in, in het veld IGB client ID.
Zie ook
Een vacature publiceren op InGoedeBanen.nl
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
Start
![]() |
Vestigingsgroepen |
Als er heel veel vestigingen zijn, kan het wenselijk zijn om een groepering op vestigingsniveau vast te leggen en daarmee de autorisatie op een hoger niveau te kunnen regelen. Dat is mogelijk via vestigingsgroepen. |
Navigeren
![]() |
Postcoderanges |
Het veld Vestiging op de resourcekaart en de contactbedrijfkaart kan bij het aanmaken van de resource/het contact automatisch worden gevuld aan de hand van de postcode van de vestiging. Een van de voorwaarden daarvoor is dat bij de vestiging een of meer postcoderanges moeten zijn ingesteld op de pagina Postcode per vestiging. Zie ook Pagina Postcode per vestiging. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Pagina Vestigingen (Mysolution)