Pagina Functies

Om op de projectresourcekaart een functienaam te kunnen kiezen, zijn er verschillende mogelijkheden:

  • op de pagina Functies kunt u een onbeperkt aantal functienamen vastleggen. Daarna:
    • koppelt u loontabellen aan cao's en vervolgens koppelt u de functies aan de loontabellen, samen met de bijbehorende schaal/schalen en trede. Zie ook Functies vastleggen bij een loontabel.
      Of:
    • geeft u per contactbedrijf en/of per cao aan welke functies van toepassing zijn. Zie ook Functies vastleggen bij een contact en Functies vastleggen bij een cao.

      Opmerking: U kunt functies per contact vastleggen en niet per klant, zodat in situaties met 1 centrale debiteur met meerdere dochters per dochter kan worden gewerkt.


      Elke functie kunt u aan een of meer functiegroepen koppelen. Functies met hetzelfde loon/tarief koppelt u aan dezelfde functiegroep.

  • een functiegroep selecteren op de projectresourcekaart en indien nodig de bijbehorende functieomschrijving wijzigen. Via de functiegroep kan een onderscheid worden gemaakt in loon/tarief.
  • elke functiegroep een functienaam geven en deze op de projectresourcekaart kiezen. Dat kan echter leiden tot heel veel functiegroepen, waarvoor telkens loon/tarief moet worden vastgelegd. Dat is minder efficiënt.

 

Caoloon.com

Als u gebruikmaakt van de koppeling met Caoloon.com, kunnen de functies inclusief de aard werkzaamheden automatisch worden ingelezen. Zie ook Caoloon.com.

 

Help per veld

 

Functie kiezen op een project/projectresource/aanvraag/zoekactie

Op projectkaarten, projectresourcekaarten, aanvraagkaarten en zoekactiekaarten kunt u in het veld Functie een functie kiezen als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • Als er een of meer functies bij het gekoppelde contactbedrijf zijn vastgelegd, dan kunt u daaruit kiezen. Aanvullende voorwaarde is wel dat de functies een functiegroep hebben die actief is in de bedrijfseenheid van het project/de aanvraag of zoekactie of geen functiegroep hebben.
  • Als er geen functies bij het bedrijf zijn vastgelegd, maar wel bij de cao van het project/de projectresource/de aanvraag/de zoekactie, dan kunt u daaruit kiezen. Aanvullende voorwaarde is eveneens dat de functies een functiegroep hebben die actief is in de bedrijfseenheid van het project of geen functiegroep hebben.
  • Zijn bij de cao van het project/de projectresource/de aanvraag/de zoekactie geen functies vastgelegd, maar bij de loontabellen die gekoppeld zijn aan de cao wel, dan kunt u daaruit kiezen.

Wordt aan deze voorwaarden niet voldaan, dan kunt u geen functie kiezen op het project/de projectresource/de aanvraag/de zoekactie.

Als u een functie op de project-/aanvraag-/zoekactiekaart selecteert, wordt in het veld Functieomschrijving automatisch de omschrijving van de functie ingevuld. Is aan de functie 1 functiegroep gekoppeld, dan wordt deze automatisch ingevuld. Zijn er meerdere functiegroepen, dan maakt u een keuze uit de beschikbare functiegroepen. U kunt alleen functiegroepen kiezen die actief zijn in de bedrijfseenheid van het project.

Plaatst u een resource op het project vanuit het project, dan worden de functie, functieomschrijving en functiegroep overgenomen op de projectresourcekaart. Als op het project geen functiegroep is ingevuld maar wel in het veld Standaard functiegroep op de pagina Projectinstellingen, dan wordt de functiegroep uit dat veld overgenomen op de projectresourcekaart.

Als u op de projectresourcekaart een functie selecteert, wordt in het veld:

  • Functieomschrijving automatisch de omschrijving van de functie ingevuld. Deze kunt u indien gewenst aanpassen.
  • Aard werkzaamheden automatisch de waarde vanuit de functie overgenomen. U kunt de aard van de werkzaamheden dan niet meer handmatig wijzigen.

Is aan de functie 1 functiegroep gekoppeld, dan wordt deze automatisch ingevuld. Zijn er meerdere functiegroepen, dan maakt u een keuze uit de beschikbare functiegroepen. U kunt alleen functiegroepen kiezen die actief zijn in de bedrijfseenheid van het project.

 

Verplichte documenten

Voor sommige functies zijn bepaalde documenten noodzakelijk voordat een plaatsing gedaan mag worden. Bijvoorbeeld een (bepaald) rijbewijs bij een chauffeursfunctie. Het is daarom mogelijk om per functie in te stellen welk(e) document(en) verplicht zijn. Klik daarvoor op de knop  Verplichte documenten en selecteer het documentsjabloon dat van toepassing is. Vanuit de pagina Documentsjablonen kunt u ook via de knop Verplicht bij functie per documentsjabloon instellen voor welke functie(s) het document verplicht is.

In projectresourcestatussen kan worden ingesteld dat een controle op verplichte documenten moet plaatsvinden. Zie ook Controleer verplichte documenten.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Functies per contact

Functies per cao

Functies per loontabel

Veld Functie

Veld Functie

Verplichte documenten per functie