Pagina Evaluatie vragenregels
Pagina openen
Om de vragen in te richten, opent u de pagina Evaluatie vragenregels vanuit de actiebalk van de pagina Evaluatie vragenlijst. Klik daarvoor onder Functies op Vragenlijst instellen.
Als de vragenlijst is aangemaakt (en ingevuld), opent u de pagina Evaluatie vragenregels vanuit een interactie, via de knop Evaluatie. Dit betreft een interactie met een interactiesjabloon waarin de code van de evaluatievragenlijst is ingesteld.
Vragenlijst kopiëren
Als er nog geen vragen aanwezig zijn, kunt u de vragen van een andere vragenlijst kopiëren. Klik daarvoor op de actiebalk op de knop Vragenlijst kopiëren en selecteer de gewenste vragenlijst.
Vragenlijst bij bepaalde status
Het is mogelijk om in te stellen dat bij het bereiken van een bepaalde status automatisch een evalutatievragenlijst wordt getriggerd. Zie ook Veld Evaluatie interactiesjabloon.
Help per veld

In dit veld kunt u het volgende invoeren:
- een vraag. In het veld Flexibel veld kunt u aangeven wat voor soort antwoord mogelijk is bij de vraag.
- een tekst die wordt getoond als kopje in de evaluatie op de portal. In dat geval laat u het veld Flexibel veld leeg. Op deze manier kunt u de vragen in verschillende categorieën indelen. Deze tekst vormt dan de omschrijving van de categorie van de daaronder liggende vragen. De tekst in het veld Omschrijving vraag wordt blauw en vetgedrukt weergegeven.

Nadat u in het veld Omschrijving vraag de vraag hebt ingevoerd kunt u in dit veld aangeven wat voor soort antwoord mogelijk is bij de vraag, bijvoorbeeld ja/nee, een lijst met opties, een getal, een datum of een vrije tekst. Wilt u in plaats van een vraag een kopje (categorie) in de vragenlijst weergeven, laat dit veld dan leeg.
Zie ook Pagina Flexibele velden.

Als u bij een vraag al een antwoord (als voorbeeld) wilt tonen, dan vult u dit antwoord bij het inrichten van de vragenlijst in het veld Standaard antwoord in. In de (online) vragenlijst kan dit antwoord vervolgens aangepast worden.
De inhoud in het veld Flexibel veld bepaalt wat voor soort antwoord mogelijk is bij de vraag, bijvoorbeeld ja/nee, een optiewaarde, een datum of vrije tekst.
In geval van een vrije tekst kan het antwoord uit maximaal 250 tekens bestaan.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Pagina Interactiesjablonen (Mysolution)