Pagina Klantenposten
Geeft een overzicht van alle klantenposten voor de betreffende klantenrekening. De posten zijn het resultaat van boekingstransacties in dagboeken en verkoopdocumenten.
Over het algemeen kunt u de inhoud van de velden in de posten niet wijzigen, maar u kunt de posten wel vereffenen. Als u een post wilt corrigeren, moet u een nieuw transactie boeken. Deze komt vervolgens op de pagina met posten te staan.

Geeft het nummer op van de klantenrekening waaraan de post is gekoppeld.
Het veld wordt als volgt ingevuld:
Als de post is geboekt vanaf een dagboekregel, wordt het nummer opgehaald uit het veld Rekeningnr. op de dagboekregel.
Als de post is geboekt vanaf een factuur of creditnota, wordt het nummer gekopieerd van het veld Factureren aan op de verkoopkop.

Dit veld is wijzigbaar als in het veld Documenttype de waarde Betaling is ingevuld of als dat veld leeg is.

Dit veld toont het aanmaningsniveau van de laatst verzonden aanmaning.
Met aanmaningsniveaus kunt u definiëren wanneer aanmaningen kunnen worden gemaakt en welke kosten en tekst hierop van toepassing zijn. Aanmaningsniveaus definieert u vanuit de pagina Aanmaningscondities.
Zie ook
Microsoft Learn: De termijnen en niveaus van aanmaningen instellen
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
|
Analysemodus openen | Via deze knop opent u de analysemodus. Zie Analysemodus. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Microsoft Learn: Klantbetalingen reconciliëren met het ontvangstendagboek of vanuit klantenposten
Microsoft Learn: Vereffening van posten in verschillende valuta's inschakelen
Pagina Vereffende klantenposten