Pagina Aanmaningen

Tijdens het beheer van tegoeden moet u ook controleren of openstaande bedragen op tijd worden betaald. Als klanten betalingen hebben openstaan, moet u bepalen wanneer en hoe u hen wilt aanmanen.

U kunt aanmaningen gebruiken om klanten te herinneren aan openstaande bedragen. U kunt ook rente of andere kosten berekenen op aanmaningen.

U kunt rentefacturen gebruiken als u klanten op de hoogte wilt stellen van rente en aanmaningskosten zonder ze te herinneren aan openstaande bedragen.

Eventueel kunt u ze ter herinnering een rekeningoverzicht sturen.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.

Analysemodus openen Via deze knop opent u de analysemodus. Zie Analysemodus.

Start

 

Aanmaningen maken Via deze knop kunt u automatisch aanmaningen maken voor een of meerdere klanten. Zie ook Rapport Aanmaningen maken.
Aanmaningsregels voorstellen Via deze knop kunt u handmatig aanmaningen maken. Zie ook Rapport Aanmaningsregels voorstellen.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Pagina Aanmaning

Microsoft Learn: De termijnen en niveaus van aanmaningen instellen

Microsoft Docs: Openstaande saldi innen

Pagina Aanmaningscondities