Pagina Aanmaningen
Tijdens het beheer van tegoeden moet u ook controleren of openstaande bedragen op tijd worden betaald. Als klanten betalingen hebben openstaan, moet u bepalen wanneer en hoe u hen wilt aanmanen.
U kunt aanmaningen gebruiken om klanten te herinneren aan openstaande bedragen. U kunt ook rente of andere kosten berekenen op aanmaningen.
U kunt rentefacturen gebruiken als u klanten op de hoogte wilt stellen van rente en aanmaningskosten zonder ze te herinneren aan openstaande bedragen.
Eventueel kunt u ze ter herinnering een rekeningoverzicht sturen.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
|
Analysemodus openen | Via deze knop opent u de analysemodus. Zie Analysemodus. |
Start
![]() |
Aanmaningen maken | Via deze knop kunt u automatisch aanmaningen maken voor een of meerdere klanten. Zie ook Rapport Aanmaningen maken. |
![]() |
Aanmaningsregels voorstellen | Via deze knop kunt u handmatig aanmaningen maken. Zie ook Rapport Aanmaningsregels voorstellen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Microsoft Learn: De termijnen en niveaus van aanmaningen instellen
Microsoft Docs: Openstaande saldi innen