Pagina Aanmaning

Via deze pagina kunt u een herinnering voor een klant definiëren.

Een aanmaning bestaat uit een aanmaningskop en een aantal aanmaningsregels. De aanmaningskop bevat gegevens over de klant, zoals naam, adres en aanmaningscondities. Ook bevat de kop gegevens over de aanmaning, zoals documentdatum, vervaldatum en aanmaningsniveau. De meeste gegevens worden opgehaald uit de tabellen Klant en Aanmaningsconditie.

De regels bevatten gegevens over de openstaande bedragen waarvoor u de klant aanmaant.

De aanmaningsfuncties zijn gebaseerd op de hoofdgegevens voor elke klant. U hebt uitgebreide mogelijkheden wanneer u aanmaningen voor klanten maakt en kunt onder andere vooraf gedefinieerde tekstopties, flexibele rentepercentages en toeslagen instellen. U kunt ook kiezen of u rente en/of kosten wilt boeken naar de betreffende grootboek- en klantenrekeningen.

U kunt automatisch aanmaningen maken met het rapport Aanmaningen maken. Zie Rapport Aanmaningen maken.

Handmatige aanmaningen maakt u door de batchverwerking Aanmaningsregels voorstellen uit te voeren vanaf de aanmaningskop.

Nadat u de aanmaningskop en de gerelateerde regels hebt ingevuld, moet u de aanmaning verzenden.

 

Sneltab Algemeen

 

Sneltab Boeken

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.

Start

 

Aanmaningsregels voorstellen Via deze knop kunt u handmatig aanmaningen maken. Zie ook Rapport Aanmaningsregels voorstellen.

standaard niet zichtbaar

Aanmaningen maken Via deze knop kunt u automatisch aanmaningen maken voor een of meerdere klanten. Zie ook Rapport Aanmaningen maken.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Pagina Aanmaningen

Microsoft Docs: Openstaande saldi innen