Rapport Exporteer burgerservicenr.
Vanwege de privacygevoeligheid wordt het burgerservicenummer (BSN) niet op het resourceoverzicht getoond (omdat het anders mogelijk is om te zoeken op BSN en zo de bijbehorende resource op te zoeken). Medewerkers die vanuit hun rol wel toegang hebben tot burgerservicenummers en een overzicht moeten maken voor verdere verwerking van het BSN, bijvoorbeeld richting het UWV, kunnen dit rapport gebruiken. Door filters in te stellen bepaalt u welke resources (en dus welke burgerservicenummers) in het Excel-overzicht worden opgenomen.
U kunt het rapport koppelen aan een flexibele actieknop in het resourceoverzicht.
Het rapport is gemachtigd tot de volgende rollensets: MYS SALARIS LEZEN, MYS SALARIS BOEKEN en MYS SALARIS STAM.
Rapport toevoegen aan het resourceoverzicht
- Open de pagina Flexibele acties en klik op de actiebalk op Nieuw.
- Vul in het veld Page ID het nummer van de pagina Resources in: 77
- Vul in het veld veld Rapport ID het nummer 11076269 in.
- Klik in het veld Flexibele actie op het pijltje en selecteer de gewenste knop. U hebt de keuze uit Flexibele actie 1 tot en met Flexibele actie 10. Uiteraard kunt u geen knop selecteren waar al een rapport aan is gekoppeld.
- Laat de optie Gebruik optiepagina aangevinkt. Dit betekent dat als een gebruiker op de flexibele actieknop klikt, er eerst een pagina met filtermogelijkheden opent. Als u het vinkje verwijdert en vervolgens op de flexibele actieknop in het resourceoverzicht klikt, dan wordt het rapport alleen uitgevoerd voor de geselecteerde resource.
Belangrijk: Flexibele actieknoppen zijn standaard niet zichtbaar in het resourceoverzicht, dus u zult de gekozen knop eerst nog zichtbaar moeten maken (op de actiebalk onder Rapporten). Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Rapport invullen en uitvoeren
Veld Standaardwaarden gebruiken uit
Zie Microsoft Learn: Standaardwaarden gebruiken: vooraf gedefinieerde instellingen.
Let op: Dit werkt niet wanneer het rapport wordt gestart vanuit een flexibele actie.
Veld Historie
Dit veld staat standaard op Nee. Zie ook Historie.
Veld Burgerservicenr.
In dit veld is standaard <>'' (ongelijk aan leeg) ingevuld. Zie ook Microsoft Learn: Filtercriteria invoeren.
Extra filters instellen
Het is mogelijk om een of meer extra filters op resourcevelden in te stellen via de knop Filteren.
Velden Nr., Vestiging en Status
Vul minimaal 1 van deze velden. Laat u alle 3 de velden leeg, dan krijgt u een foutmelding als u op OK klikt.
Rapport uitvoeren
Vul de filtervelden en klik op OK. Vervolgens wordt een Excel-bestand gegenereerd met daarin de volgende kolommen:
- Nr. (resourcenummer)
- Burgerservicenummer
- Voornamen
- Achternaam
- Voorletters
- Roepnaam
- Adres
- Postcode
- Plaats
- Geslacht
- Geboortedatum
- Telefoon (mobiel)
- Nationaliteit
- Taal
- Status
- Vestiging
- Medewerker
- Datum uit dienst
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook
Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen