Een opportunity aanmaken

Via opportunities hebt u de mogelijkheid commerciële kansen vast te leggen die in de toekomst kunnen leiden naar een bepaalde vraag. Een opportunity is vergelijkbaar met een aanvraag of zoekactie met als verschil dat er nog geen sprake is van een daadwerkelijke vraag.

Een opportunity aanmaken kan op verschillende manieren:

  • vanuit een contactbedrijf
  • vanuit een contactpersoon
  • vanuit het opportunitiesoverzicht
  • vanuit een interactie voor een contact of contactpersoon

 

Een opportunity aanmaken vanuit een contact

  1. Open het contact (het bedrijf) en zorg dat de sneltab Opportunities is geopend.
  2. Klik in de sneltab Opportunities op de knop Nieuw. De opportunitykaart opent, het bedrijf is aan de opportunity gekoppeld.

 

Een opportunity aanmaken vanuit een contactpersoon

  1. Open de contactpersoon en zorg dat de sneltab Opportunities is geopend.
  2. Klik in de sneltab Opportunities op de knop Nieuw. De opportunitykaart opent, deze is zowel aan de contactpersoon als aan het contactbedrijf gekoppeld.

 

Een opportunity aanmaken vanuit het opportunitiesoverzicht

Ga naar het onderdeel Opportunities en klik op de actiebalk op de knop Nieuw. Een nieuwe, lege opportunity opent.

 

Een opportunity aanmaken vanuit een interactie voor een contact of contactpersoon

Het is mogelijk om in te richten dat bij het aanmaken van een interactie vanuit een contactbedrijf of contactpersoon een opportunity kan worden aangemaakt. Daarvoor moet het volgende zijn ingericht op de pagina Interactiesjablonen:

  1. Het interactiesjabloon moet actief zijn voor bedrijven en/of contactpersonen. Selecteer daarvoor het interactiesjaboon, klik op Gebruik bij entiteit en vink de optie Contact Bedrijf en/of Contact Persoon aan.
  2. Vink in de regel van het sjabloon de optie Opportunity aanmaken aan.

 

De vraag of u een opportunity wilt aanmaken krijgt u alleen als u:

  • een interactie aanmaakt vanuit een contact of contactpersoon, en
  • een interactiesjabloon kiest waarin het bovenstaande is ingericht, en
  • de tekst aanpast in de teksteditor (het veld Tekst), en
  • vervolgens op een ander veld klikt of de pagina verlaat via de knop Sluiten of het afsluitkruisje.

Kiest u Ja, dan wordt de opportunity direct aangemaakt en geopend. Maakt u bijvoorbeeld zo'n interactie aan vanuit een contact (bedrijf), dan staat dat bedrijf ook op de opportunitykaart. Maakt u de interactie aan vanuit een contactpersoon, dan staan zowel het bedrijf als de contactpersoon ook op de opportunitykaart. Kiest u Nee, dan wordt geen interactie aangemaakt.

 

Zie ook

Opportunity

Interactiesjablonen