Pagina Opportunity
Via opportunities hebt u de mogelijkheid commerciële kansen vast te leggen die in de toekomst kunnen leiden naar een bepaalde vraag. Een opportunity is vergelijkbaar met een aanvraag of zoekactie met als verschil dat er nog geen sprake is van een daadwerkelijke vraag.
Op de opportunitykaart voert u informatie in zoals de soort, registratiedatum, bedrijfsnaam en scoringskans. Er is 1 kaart per opportunity.
Feitenblokken
Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op de opportunitykaart te plaatsen:
- Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
- Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
- Het feitenblok Communicatiegegevens toont een aantal contactgegevens van het bedrijf en de contactpersoon die aan de opportunity gekoppeld zijn. Zie Communicatiegegevens.
Zie ook
Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren
Sneltabs
De opportunitykaart kan de volgende sneltabs bevatten:
- Algemeen - zie Sneltab Algemeen
- Interacties - zie Sneltab Interacties
- Documenten - zie Sneltab Documenten
Het is mogelijk om een sneltab te verbergen of juist een verborgen sneltab weer zichtbaar te maken. Zie Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
De informatie in deze sneltabs kunt u ook opvragen in aparte pagina's via de knoppen op de actiebalk.
Opmerking: Als een sneltab met regels (zoals Interacties of Documenten) veel regels bevat, kunt u overschakelen naar de focusmodus. De focusmodus toont alleen de regels. Klik daarvoor in de rechterbovenhoek van de sneltab op . Of klik ergens in de sneltab en druk vervolgens op Ctrl+Shift+F12. Zie ook Microsoft Learn: Focussen op regelartikelen. Om terug te gaan naar de gewone weergave klikt u op
. Of druk (nogmaals) op Ctrl+Shift+F12.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Acties
De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.
Sneltoets: Ctrl+F9 |
Volgende status |
Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Opportunitystatus. Zie Opportunitystatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeoptiesIs er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
StatusnotificatieAls de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
Sneltoets: Ctrl+Shift+F9 |
Vorige status |
Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Opportunitystatus. Zie Opportunitystatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeoptiesIs er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
StatusnotificatieAls de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
![]() |
Kopiëren naar aanvraag | Via deze knop kopieert u de gegevens van een opportunity naar een nieuwe aanvraag. Zie ook Aanvraag. |
![]() |
Kopiëren naar zoekactie | Via deze knop kopieert u de gegevens van een opportunity naar een nieuwe zoekactie. Zie ook Zoekactie. |
![]() |
Workflowtaken | Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor de opportunity zijn. Zie ook Workflowtaken. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Nieuwe workflowtaak | Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in. Zie Nieuwe workflowtaak. |
Communicatie
|
E-mail verzenden (sjabloon) | Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard. |
Registratie
![]() |
Wijzigingslog |
Via deze knop vraagt u een overzicht op welke opportunityvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten. De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke velden (tabel 11076101) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen. |
![]() |
Statuswijzigingen | Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen. |
Navigeren
|
Interacties | Via deze knop opent u de pagina Zoekactie/aanvraag/opportunity interacties met de interacties die aan de opportunity zijn gekoppeld. Zie ook Zoekactie/aanvraag/opportunity interacties. |
![]() |
Documenten | Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan de opportunity zijn gekoppeld. Zie ook Documenten. |
Rapporten
![]() |
Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10 | Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld. Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook