Pagina Statuswijzigingen

Op de pagina Statuswijzigingen ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is.

 

Pagina openen

U kunt deze pagina openen vanuit verschillende kaarten/overzichten via de knop Statuswijzigingen.

Op de volgende kaarten staat de knop Statuswijzigingen onder Registratie:

  • aanvraag

  • contact

  • contactpersoon

  • contactsegment

  • contract

  • klant

  • opportunity

  • project

  • projectresource

  • resource

  • resourcesegment

  • urenstaat

  • verzuimregistratie

  • zoekactie

 

Op de volgende kaarten staat de knop Statuswijzigingen op de actiebalk:

  • verlofregistratie
  • opleiding per resource

 

Op de volgende kaarten staat de knop Statuswijzigingen onder GerelateerdAanvullende informatie. Als Gerelateerd niet zichtbaar is op de actiebalk, moet u eerst op Meer opties klikken.

  • auto
  • fiets

 

Op de volgende kaart staat de knop Statuswijzigingen onder GerelateerdHistorie. Als Gerelateerd niet zichtbaar is op de actiebalk, moet u eerst op Meer opties klikken.

  • servicecall

 

Velden Redencode en Redenomschrijving

Bij een aantal entiteiten is het mogelijk om in te richten dat bij het bereiken van de status (optioneel of verplicht) moet worden aangegeven waarom de status is bereikt. Als een redencode is geselecteerd, worden op de pagina Statusinstellingen deze redencode en de geselecteerde of handmatig ingevoerde redenomschrijving vastgelegd. Dit kunt u inrichten in de statusinstellingen van:

  • Aanvragen
  • Contacten
  • Contactpersonen
  • Contracten
  • Kandidaten
  • Opportunities
  • Projecten
  • Projectresources
  • Resources
  • Servicecalls
  • Urenstaten
  • Zoekacties

Zie Redencode instelling.

 

Velden Web gebruiker type en Web gebruikersid

Als de status wordt gewijzigd via de (resource- of klant)portal, staat in het veld Web gebruiker type welk soort gebruiker dat heeft gedaan (Contact, Resource of Medewerker) en in het veld Web gebruikersid de code van die gebruiker.

 

Rapportages

Naast inzicht in wie wanneer een bepaalde actie heeft uitgevoerd, is het loggen van statuswijzigingen ook relevant voor rapportages van doorlooptijden binnen processen. Denk aan:

  • Hoe lang doen we erover om van een aanvraag een project te maken?
  • Hoe lang duurt het voor een kandidaat heeft gereageerd op een website en dan qua status op afgerond komt te staan?
  • Hoeveel kandidaten hebben we nodig op een aanvraag om tot een succesvolle plaatsing te komen (oftwel, welke inspanning is benodigd om resultaat te hebben)?
  • Hoeveel urenstaten worden gedurende de week door wie op te boeken gezet?
  • Hoeveel correcties op urenstaten doen we gemiddeld?

 

Opschonen van statuswijzigingen

Omdat het aantal statuswijzigingen erg groot kan worden, is het mogelijk om statuswijzigingen automatisch op te schonen.

Zie

Veld Statuswijzigingslog verwijderen na

Rapport Verwijder vervallen data

Rapport Verwijder vervallen Statuswijzigingen

Pagina Bewaarbeleid.  

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Aanvraag

Auto

Contactkaart

Contactpersoonkaart

Contactsegment

Contract

Fiets

Kandidaat

Opportunity

Project

Projectresource

Opleiding per resource

Resource

Resourcesegment

Servicecall

Urenstaat

Verlofregistratie

Verzuimregistratie

Zoekactie