Pagina Contactpersoonkaart
In MSF kunt u gegevens vastleggen van personen en bedrijven waarmee u contact hebt. Een contactpersoon is altijd gekoppeld aan een bedrijf. U maakt daarom altijd eerst het bedrijf aan en koppelt daar vervolgens een contactpersoon aan.
Op de contactpersoonkaart legt u informatie over de contactpersoon vast, zoals de naam van de contactpersoon en zijn/haar contactgegevens.
Feitenblokken
Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op de contactpersoonkaart te plaatsen:
- Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
- Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
- Via het feitenblok Contactafbeelding kunt u een afbeelding toevoegen. Zie Feitenblok Contactafbeelding.
Zie ook
Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren
Sneltabs
De contactkaart kan de volgende sneltabs bevatten:
- Algemeen - zie Sneltab Algemeen
- Interacties - zie Sneltab Interacties
- Documenten - zie Sneltab Documenten
- Factuurdocumenten - zie Sneltab Factuurdocumenten
- Projecten - zie Sneltab Projecten
- Aanvragen/zoekacties - zie Sneltab Aanvragen/Zoekacties en sneltab Opportunities
- Opportunities - zie Sneltab Aanvragen/Zoekacties en sneltab Opportunities
Het is mogelijk om een sneltab te verbergen of juist een verborgen sneltab weer zichtbaar te maken. Zie Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
De informatie in deze sneltabs kunt u ook opvragen in aparte pagina's via de knoppen op de actiebalk.
Opmerking: Als een sneltab met regels (zoals Interacties of Documenten) veel regels bevat, kunt u overschakelen naar de focusmodus. De focusmodus toont alleen de regels. Klik daarvoor in de rechterbovenhoek van de sneltab op . Of klik ergens in de sneltab en druk vervolgens op Ctrl+Shift+F12. Zie ook Microsoft Learn: Focussen op regelartikelen. Om terug te gaan naar de gewone weergave klikt u op
. Of druk (nogmaals) op Ctrl+Shift+F12.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld. Knoppen die meerdere keren voorkomen, staan maar 1 keer vermeld.
Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Belangrijk: Wijzigingen die u aanbrengt op de actiebalk, worden ook doorgevoerd op de contactkaart. Dit geldt niet voor knoppen die alleen van toepassing zijn voor contactpersonen en die ook standaard zichtbaar zijn. Knoppen die alleen van toepassing zijn voor contactpersonen en niet standaard zichtbaar zijn maar zichtbaar gemaakt worden, zijn zichtbaar op de contactkaart maar niet actief (met uitzondering van Bedrijfsrelaties).
Acties
De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.
Sneltoets Ctrl+F9 |
Volgende status |
Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactpersoonstatus. Zie Contactpersoonstatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
Sneltoets Ctrl+Shift+F9 |
Vorige status |
Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactpersoonstatus. Zie Contactpersoonstatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
|
Vervang contactpersoon door opvolger |
Als een contactpersoon uit dienst gaat, is het mogelijk om deze contactpersoon op diverse kaarten te vervangen door zijn/haar opvolger. Via deze knop opent u het rapport Vervang contactpersoon door opvolger waarin u kunt instellen wie de vervanger is en op welke kaarten u de contactpersoon wilt vervangen. Zie Vervang contactpersoon op verschillende entiteiten. Deze knop is niet actief bij contactpersonen van intermediairs. |
![]() |
Workflowtaken | Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor de contactpersoon zijn. Zie ook Workflowtaken. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Nieuwe workflowtaak | Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflowtaak in. Zie Nieuwe workflowtaak. |
Communicatie
![]() |
Sms verzenden |
Via deze knop opent u de pagina SMS, waarin u een sms-bericht kunt invoeren dat u vervolgens kunt verzenden. Zie ook Sms. |
![]() |
E-mail verzenden |
Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Het e-mailadres van de contactpersoon is automatisch in het veld Aan ingevuld. |
![]() |
E-mail verzenden (sjabloon) |
Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard. |
![]() |
Webnotificaties |
Via deze knop is het mogelijk om notificaties/berichten voor de contactpersoon op de portal te plaatsen. Zie Pagina Webnotificaties. |
|
Webauthenticatie |
Via deze knop opent u de pagina Gebruikersauthenticatie. Deze pagina bevat de gebruikersnaam van de contactpersoon voor de klantportal. Op deze pagina ziet u ook of de contactpersoon een wachtwoord voor de portal heeft, wanneer hij/zij voor het laatst is ingelogd en of er sprake is van mislukte aanmeldpogingen. Wanneer het inlogaccount is geblokkeerd, is zichtbaar hoe lang dat duurt. Vanuit deze pagina kunt u indien nodig handmatig een wachtwoord voor de portal instellen. Wanneer inloggen alleen mogelijk is voor bepaalde rollen, kunnen op deze pagina een of meer rollen voor de contactpersoon worden ingesteld. Zie ook Gebruikersauthenticatie. |
standaard niet zichtbaar |
Open portal |
Belangrijk: Het opvragen van de portalgegevens werkt niet als twee-factorauthenticatie van toepassing is en de contactpersoon dat heeft ingesteld. In dat geval opent namelijk de inlogpagina.
URL ingesteld in 1, geen of meerdere portaldomeinenIs in 1 portaldomein een URL ingesteld en klikt u op Open portal, dan wordt de portal direct geopend. Zijn er meerdere portaldomeinen voor klanten waarin het veld Url is ingesteld en klikt u op deze knop, dan opent eerst de pagina Beschikbare portals met een overzicht van alle portaldomeinen waarin een URL is ingesteld. In dat geval moet u een keuze maken welke portal u wilt openen. Is in geen enkel portaldomein een URL ingesteld, dan krijgt u een melding dat er geen portal beschikbaar is om te openen.
Onboarding wizardAls de contactpersoon de onboarding wizard nog niet heeft afgerond en een medewerker opent de portal opent via deze knop, dan krijgt de medewerker de onboarding wizard niet te zien. De medewerker kan indien gewenst de taal wijzigen op de pagina Mijn account. Zie ook Sneltab Onboarding en Pagina Mijn account op de portal.
Toegang uitsluiten tot bepaalde onderdelenHet is mogelijk om de toegang per menu-item op de portal uit te sluiten. Zie Veld Uitgeschakeld voor medewerker. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Sms/WhatsApp verzenden | Via deze knop opent u de pagina Gesprek. Vanuit deze pagina kunt u sms- en WhatsApp-berichten naar de contactpersoon sturen via het Business Messaging Platform van CM. De pagina toont ook een gesprekslijst met bestaande gesprekken. Zie Pagina Gesprek. |
standaard niet zichtbaar |
Sms/WhatsApp log | Via deze knop opent u de pagina Gesprekken overzicht. Zijn er WhatsApp- en/of sms-gesprekken met de contactpersoon geweest (via het Business Messaging Platform van CM), dan toont deze pagina een overzicht. Zie ook Pagina Gesprekken overzicht. |
![]() standaard niet zichtbaar |
LinkedIn-profiel | Als in het veld LinkedIn-profiel de juiste URL (internetadres) is ingevuld, opent u via deze knop het LinkedIn-profiel van de contactpersoon. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Klantportalrollen | Klik op deze knop om een of meer klantportalrollen in te stellen. Deze bepalen welke documenten de contactpersoon te zien krijgt op de klantportal. Zie ook Pagina Klantportalrollen. |
![]() |
Open in Mysolution Recruitment |
Als u gebruikmaakt van de koppeling met Mysolution Recruitment, opent u via deze knop het bijbehorende record in Mysolution Recruitment (Salesforce). Voorwaarde is dat de pagina Salesforce-instellingen is ingericht. Zie ook Pagina Salesforce-instellingen. |
Registratie
![]() |
Rolautorisatie |
Via deze knop kunt u een of meer personen koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft, onder andere voor de portal. Zie ook Pagina Rolautorisatie. Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.
|
standaard niet zichtbaar alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers |
Prijsafspraken |
Klik op deze knop om te zien of en welke prijsafspraken aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Gekoppelde prijsafspraken. |
niet actief bij intermediairs |
Werksoortomschrijving |
Via deze knop opent u de pagina Gedetailleerde werksoortomschrijving. Daarin kunt u werksoortomschrijvingen instellen die specifiek voor het contactbedrijf van toepassing zijn. |
![]() |
Kenmerken | Via deze knop kunt u diverse kenmerken/eigenschappen van de contactpersoon vastleggen. Deze gebruikt u om mee te matchen vanuit contactsegmenten. Zie Contactkenmerken. |
![]() |
Wijzigingslog |
Via deze knop kunt u een overzicht opvragen welke contactpersoonvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten. De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke contactpersoonvelden (tabel 5050) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen. |
![]() |
Statuswijzigingen |
Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Meldingen |
Via deze knop opent u de pagina Meldingen waarin u meldingen kunt vastleggen die betrekking hebben op het bedrijf. Zo'n melding kan worden getoond als:
Zie Meldingen. |
![]() standaard niet zichtbaar Deze knop is niet actief bij contactpersonen van intermediairs. |
Werklocaties |
Wanneer een bedrijf over meerdere locaties beschikt waar resources tewerkgesteld kunnen worden, voegt u deze toe als werklocatie. Via deze knop opent u het werklocatie-overzicht. Vanuit dit overzicht kunt u nieuwe werklocaties toevoegen. Zie Werklocatie-overzicht. |
![]() standaard niet zichtbaar Deze knop is niet actief bij contactpersonen van intermediairs. |
E-mailadressen |
Wanneer een contact meerdere e-mailadressen gebruikt die u niet op de kaart kwijt kunt, dan voert u deze op de pagina Alternatieve e-mailadressen in. Zie Alternatieve e-mailadressen. |
standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Beheerde resources | Een resource kan aan een contactbedrijf worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Deze resources zijn standaard zichtbaar op de klantportal. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resource met de resources die gekoppeld zijn aan het bedrijf. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen. Zie ook Beheerde resources. |
standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Vaste teksten |
Via deze knop opent u de pagina Vaste teksten, waarin u een of meer vaste teksten kunt koppelen, zoals een routeomschrijving of kledingvoorschriften. De teksten kunnen worden getoond via het web (bijvoorbeeld in online gepubliceerde vacatures) of worden gebruikt in e-mailberichten in het kader van bijvoorbeeld planning. Zie ook Pagina Vaste teksten. |
standaard niet zichtbaar |
Contactpersonen | Toont de contactpersonen die aan het contactbedrijf zijn gekoppeld. |
standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Functies | Via deze knop opent u de pagina Functies per contact, waarin u een of meer functies kunt vastleggen die voor het bedrijf van toepassing zijn. Elke functie is gekoppeld aan een functiegroep en aard werkzaamheden. Zie ook Pagina Functies per contact en Functies vastleggen bij een contact. |
standaard niet zichtbaar alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers |
Beheerd door intermediair | Via deze knop opent u de pagina Beheerd door intermediair. Als het contactbedrijf wordt beheerd door een intermediair, is dat zichtbaar op deze pagina. U kunt het contact op deze pagina ook aan een intermediair koppelen. Zie ook Beheerd door intermediair. |
standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Werkschema | Het is mogelijk om een of meer werkschema's voor het contactbedrijf vast te leggen. Zie Pagina Werkschema's. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Medewerkerrelaties |
Via deze knop opent u de pagina Contactpersoon - medewerkerrelaties. Die pagina toont met welke medewerkers de contactpersoon een relatie heeft. U kunt nieuwe koppelingen met medewerkers toevoegen. Zie ook Pagina Contactpersoon - medewerkerrelaties / Contactrelaties. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Bedrijfsrelaties |
Via deze knop opent u de pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties. In het contactoverzicht kunt u een contactpersoon aan 1 organisatie koppelen. Mocht een persoon bij meerdere organisaties horen, dan kunt u de persoon aan 1 contactbedrijf koppelen als contactpersoon. Bij andere contactbedrijven kunt u de persoon aan het contactbedrijf koppelen als bedrijfsrelatie. Via deze pagina kunt u ook bepalen welke documenten van welke bedrijven een contactpersoon op de klantportal mag raadplegen. |
![]() |
Autorisatie planningtaken | Via deze knop kunt u rechten instellen voor het planningsoverzicht op de klantportal. Zie ook Pagina Autorisatie planningtaken. |
Navigeren
niet actief bij intermediairs |
Aanvragen |
Via deze knop opent u een pagina met de aanvragen die aan de contactpersoon zijn gekoppeld. Zie ook Aanvragen. |
![]() niet actief bij intermediairs |
Zoekacties |
Via deze knop opent u een pagina met de zoekacties die aan de contactpersoon zijn gekoppeld. Zie ook Zoekacties. |
![]() |
Opportunities | Via deze knop opent u een pagina met de opportunities die aan de contactpersoon zijn gekoppeld. Zie ook Opportunities. |
![]() niet actief bij intermediairs |
Projecten |
Via de knop Projecten opent u een pagina met de projecten die aan de contactpersoon zijn gekoppeld. Zie ook Projecten. |
niet actief bij intermediairs |
Projectresources |
Via deze knop opent u een overzicht van projectresources die zijn gekoppeld aan projecten van het contactbedrijf. Zie ook Projectresources. |
![]() |
Interacties | Via deze knop opent u de pagina Contactinteracties met de interacties die aan de contactpersoon gekoppeld zijn. Zie ook Contactpersooninteracties. |
![]() |
Documenten | Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan de contactpersoon zijn gekoppeld. Zie ook Documenten. |
![]() |
Factuurdocumenten | Via deze knop opent u een pagina met de facturen van de contactpersoon. Zie ook Pagina Factuurdocumenten. |
Rapporten
![]() |
Contactkaart |
Wilt u een overzicht met belangrijke gegevens van de contactpersoon (en het bijbehorende bedrijf) afdrukken naar Excel, klik dan op de knop Contactkaart. U kunt verschillende onderdelen aanvinken (o.a. Personalia, Interacties, Projecten) en zo bepalen wat u wilt afdrukken. Opmerking: Bij interacties, workflowtaken, aanvragen, zoekacties en projecten worden alle records van het bedrijf afgedrukt. Dat kunnen dus ook interacties, workflowtaken, aanvragen, zoekacties en projecten zijn waar de contactpersoon zelf niet aan gekoppeld is.
|
![]() standaard niet zichtbaar |
Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10 | Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld. Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.