Pagina Contactkenmerken
Geeft informatie over de kenmerken van het contact.
Kenmerken zijn eigenschappen van een contact die u kunt gebruiken om mee te matchen vanuit contactsegmenten. U kunt aan ieder contact een onbeperkt aantal kenmerken koppelen. De kenmerken kiest u via een kenmerkenlijst. Daarin vindt u een overzicht van alle mogelijke kenmerken voor contacten. De kenmerken voor bedrijven kunnen afwijken van de kenmerken voor contactpersonen.
Pagina openen
U opent de pagina Contactkenmerken door vanuit de actiebalk van een contact(persoon) onder Registratie op de knop Kenmerken te klikken.
Een kenmerk van een contact vastleggen
Kies een van de volgende manieren:
-
Klik in de kolom Kenmerk in een nog leeg veld op
. De pagina Kenmerkdefinitie opent met een overzicht van alle mogelijke kenmerken.
-
Klik op de actiebalk onder Beheren op Nieuw. Rechts op de pagina verschijnt dan het kader Kenmerkdefinitie met een overzicht van mogelijke kenmerken.
Aan een kenmerk kunnen meerdere niveaus zijn gekoppeld die u kunt uit- en inklappen (kenmerkenboom).
Als een kenmerk ook kenmerken op een lager niveau heeft, staat het kenmerk vet weergegeven. Is een kenmerk zelf niet selecteerbaar (maar zijn bijvoorbeeld alleen de kenmerken op een lager niveau selecteerbaar), dan staat het kenmerk grijs weergegeven.
Selecteer het gewenste kenmerk. Afhankelijk van de instellingen wordt het veld Waarde direct ingevuld of moet u zelf een waarde invoeren. Dat kan bijvoorbeeld een getal, een datum of tekst betreffen.
Privacygevoelige kenmerken
In de kenmerkinstellingen is het mogelijk om vast te leggen dat een kenmerk voor contactpersonen privacygevoelig is, door op de pagina Kenmerkdefinities de optie Privacygevoelig aan te vinken. Als een contactpersoon een status heeft waarin de optie Blokkeer vastleggen privégegevens is aangevinkt, kunt u geen privacygevoelige kenmerken koppelen aan die contactpersoon. Bij het selecteren van zo'n kenmerk krijgt u een melding.
Zie ook
Blokkeer vastleggen privégegevens
Vertaling
Wanneer op uw medewerkerskaart in het veld Taal vertaling kenmerken een taal is ingesteld en op de pagina Kenmerkdefinities is een vertaling in die taal ingesteld voor een kenmerk, dan wordt bij het selecteren de vertaling van dat kenmerk getoond, met daarachter de Nederlandse term. Na het selecteren komt de Nederlandse term in het veld Waarde te staan en de vertaling in het veld Vertaling. Het veld Vertaling is alleen zichtbaar als op de medewerkerskaart een taalcode in het veld Taal vertaling kenmerken is ingesteld.
Overige velden
Vul indien van toepassing de overige velden bij het kenmerk in.
Flexibele velden
Het is mogelijk om op de contactkenmerkenkaart maximaal 25 flexibele velden op te nemen. Om dat in te richten kiest u daartoe op de pagina Flexibel veld instellingen het object Contact kenmerk. Zie ook Flexibele velden inrichten.
Kenmerken inrichten
Kenmerken richt u op de pagina Kenmerkdefinities in, als u daar rechten voor hebt. Op die pagina kunt u kenmerken toevoegen, wijzigen of verwijderen.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook