Pagina Contactpersooninteracties

De pagina Contactpersooninteracties bevat alle interacties die aan de contactpersoon zijn gekoppeld.

 

Pagina openen

Opent de pagina Contactpersooninteracties vanuit het contactoverzicht of een contactpersoonkaart. Klik daarvoor op de actiebalk onder Navigeren op  Interacties.

 

Getoonde interacties

Bij het openen van deze pagina zijn standaard alleen de interacties zichtbaar met een interactiesjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave is aangevinkt. Via de filterknop Icoon AlleAlle soorten heft u dit filter op. Met een klik op Icoon AlleBeperkt stelt u het filter weer in.

Opmerking: De sneltab Interacties op de contactpersoonkaart bevat ook interacties en bij het openen van de kaart is tevens het filter Beperkt ingesteld. Het is mogelijk dat er een maximum is ingesteld op het aantal interactieregels (inclusief tekst) dat moet worden opgehaald bij het openen van een kaart, waardoor deze sneltab (na het opheffen van het filter Beperkt) niet alle interacties toont. De pagina Contactpersooninteracties toont na het opheffen van het filter wel alle interacties.

Opmerking: Interacties met facturen staan op de pagina/de sneltab Factuurdocumenten. Zie ook Pagina Factuurdocumenten en Sneltab Factuurdocumenten.

 

Rechten/autorisatie

Welke interacties worden getoond is ook afhankelijk van de rechten van een gebruiker. Aan een interactiesjabloon kunnen een of meer rollen zijn gekoppeld en op een interactiesjabloon kan de optie Autorisatie o.b.v. vestigingsgroep bron zijn aangevinkt. Dan geldt het volgende:

  • Als op de pagina Sjabloonautorisatie van het interactiesjabloon een of meer rollen zijn ingesteld en de medewerker beschikt over minimaal 1 van deze rollen, dan zijn interactieregels met het betreffende sjabloon zichtbaar voor de medewerker en kan de medewerker dit sjabloon selecteren, ongeacht de vestigingsgroep die voor de bron (de contactpersoon) geldt.
  • Als op de pagina Sjabloonautorisatie van het interactiesjabloon een of meer rollen zijn ingesteld en de medewerker beschikt niet over een van deze rollen, dan bepaalt de vestigingsgroep die voor de verzuimregistratie geldt of de medewerker toegang krijgt. Is de medewerker gekoppeld aan een vestigingsgroep die afwijkt van de vestigingsgroep van de contactpersoon, dan zijn interactieregels met het betreffende sjabloon niet zichtbaar voor de medewerker en kan de medewerker dit sjabloon niet selecteren. Zijn de medewerker en de contactpersoon aan dezelfde vestigingsgroep gekoppeld of is de medewerker niet aan een vestigingsgroep gekoppeld, dan zijn interactieregels met het betreffende sjabloon zichtbaar voor de medewerker en kan de medewerker dit sjabloon selecteren.
    Is op de contactpersoon een vestiging ingesteld die niet in een vestigingsgroep is opgenomen, dan zijn de ingestelde rollen bepalend.
  • Als voor het interactiesjabloon geen rol is ingesteld, dan bepaalt de vestigingsgroep die voor de contactpersoon geldt of de medewerker toegang krijgt. Is de medewerker gekoppeld aan een vestigingsgroep die afwijkt van de vestigingsgroep van de contactpersoon, dan zijn interactieregels met het betreffende sjabloon niet zichtbaar voor de medewerker en kan de medewerker dit sjabloon niet selecteren. Zijn de medewerker en de contactpersoon aan dezelfde vestigingsgroep gekoppeld of is de medewerker niet aan een vestigingsgroep gekoppeld, dan zijn interactieregels met het betreffende sjabloon zichtbaar voor de medewerker en kan de medewerker dit sjabloon selecteren. Is op de contactpersoon een vestiging ingesteld die niet in een vestigingsgroep is opgenomen, dan zijn interactieregels met het betreffende sjabloon zichtbaar voor de medewerker en kan de medewerker dit sjabloon selecteren.

Zie ook

Sjabloonautorisatie

Autorisatie o.b.v. vestigingsgroep bron

Vestigingsgroepen

Vestigingsgroepen per medewerker

 

Interacties afkomstig vanuit

Deze pagina kan interacties bevatten die:

  • handmatig zijn toegevoegd.
  • vanuit Outlook zijn toegevoegd. Zie ook E-mailberichten vanuit Outlook opslaan in Mysolution.

  • automatisch zijn toegevoegd, bijvoorbeeld als een status wordt bereikt waaraan een e-mailsjabloon is gekoppeld, waardoor een e-mail is verzonden naar de contactpersoon. Zie ook Contactpersoonstatus en Status e-mailsjablonen.

  • zijn toegevoegd vanuit een aanvraag, zoekactie, kandidaat of opportunity die gekoppeld is aan de contactpersoon. Dit gebeurt alleen als in het interactiesjabloon de optie Toon alleen bij bron niet is aangevinkt.

Interacties die aan de contactpersoon worden toegevoegd, komen ook in de sneltab/de pagina Interacties van het contact te staan, behalve als in het interactiesjabloon de optie Toon alleen bij bron is aangevinkt.

Aan een interactie kan een bestand zijn/worden gekoppeld.

 

Verzonden e-mailberichten

E-mailberichten die zijn verzonden vanuit MSF worden opgeslagen als interactie als op de pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen het veld Verstuurde e-mail interactiesjabloon is ingesteld. De bestandsnaam van alle verzonden e-mailberichten is 'E-mail'. Als u (in de lijstweergave) op de bestandsnaam klikt, opent u de e-mailgegevens. Om e-mailberichten van andere gebruikers te kunnen openen, moet dit zijn ingericht op de pagina E-mailweergavebeleid van gebruiker. Zie ook Microsoft Learn: Weergavebeleid instellen.

Het is mogelijk om een verzonden bericht opnieuw te verzenden of het bericht te bewerken en te verzenden.

Zie ook Pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren.

Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

Splitsknop Koppel/Open bestand

De knoppen Koppel bestand en Open bestand zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Koppel bestand is zichtbaar als er nog geen bestand is gekoppeld. Is wel een bestand gekoppeld, dan is Open bestand zichtbaar.

Een bestand koppelen

Koppel bestand

Via deze knop kunt u een bestand koppelen of genereren.

Een bestand openen Open bestand Als aan een interactieregel een bestand is gekoppeld, kunt u het bestand via deze knop downloaden of openen in de bijbehorende applicatie.

Vast-/Losmaken

Icoon Vast-/Losmaken Vast/Losmaken Interacties met een hoge relevantiewaarde kunt u 'vastmaken' via de knop Vast-/Losmaken. De kleur van de interactie verandert (naar blauw) en deze interacties staan altijd bovenaan. Een 'vastgemaakte' interactie maakt u weer 'los' door nogmaals op Vast-/Losmaken te klikken.

Splitsknop e-mail

De knoppen E-mail verzenden (sjabloon) en E-mail verzenden zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. De knop E-mail (sjabloon) is standaard zichtbaar. Klik achter deze knop op om E-mail verzenden te kunnen kiezen.

Icoon E-mail verzenden (sjabloon)

standaard niet zichtbaar

E-mail verzenden (sjabloon) Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard.

De e-mail bevat de tekst die in het sjabloon is voorgedefinieerd. Via het e-mailsjabloon kan ook worden ingericht dat automatisch een of meer bijlagen worden meegestuurd. Zie ook E-mailsjablonen.

Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden

Via deze knop maakt u een e-mailbericht aan met gegevens over de interactie, waaronder:

  • contactpersoonnummer en -naam, en een hyperlink om de contactpersoonkaart te openen
  • naam, adres en vast telefoonnummer van het bedrijf
  • naam, adres en mobiel telefoonnummer van de resource (als de resource is gevuld in de interactie)
  • de naam van de medewerker uit de interactie
  • de interactiesoort en een hyperlink om de interactie te openen
  • de aanmaakdatum van de interactie
  • de tekst van de interactie

Zie ook Pagina Een e-mail opstellen (e-maileditor).

Splitsknop filter

De knoppen Alle soorten en Beperkt zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Bij het openen van deze pagina is Alle soorten zichtbaar. Klikt u op die knop, dan wordt Beperkt zichtbaar.

Icoon Alle

Alle soorten

Bij het openen van de pagina is standaard het filter Beperkt ingesteld. Dan zijn alleen de interacties zichtbaar met een interactiesjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave is aangevinkt. Om het filter op te heffen, klikt u op Alle soorten.

Icoon Beperkt

Beperkt

Deze knop is alleen zichtbaar als op Alle soorten is geklikt. In dit geval worden alle interacties getoond (waar u rechten voor hebt).

Als u op deze knop klikt, ziet u alleen interacties met een interactiesjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave is aangevinkt.

Filter wissen Via deze knop verwijdert u (naast het filter op Beperkt) ook andere ingestelde filters.

Splitsknop Zoeken

De knoppen Zoektermen en Reset zoektermen zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. De knop Zoektermen is standaard zichtbaar. Klik achter deze knop op om Reset zoektermen te kunnen kiezen.

Icoon Zoektermen

standaard niet zichtbaar

Zoektermen Via deze knop kunt u zoeken op woorden die voorkomen in de omschrijving van de interactie. Zie ook Zoektermen voor interacties.

Icoon Reset zoektermen

standaard niet zichtbaar
Reset zoektermen Wilt u de ingevoerde zoekopdracht op de pagina Zoektermen voor interacties ongedaan maken, klik dan op deze knop.

Open bron

Icoon Open bron Open bron Via deze knop opent u de kaart van waaruit de interactie is aangemaakt. De knop is alleen actief als een bestand is gekoppeld.

Evaluatie

standaard niet zichtbaar

Evaluatie

Is aan de interactie een evaluatievragenlijst gekoppeld, dan opent u die via deze knop. Zie ook Pagina Evaluatie vragenregels.

 

Overige knoppen

Icoon Alles uitvouwen

Alles uitvouwen

Interacties die meerdere regels tekst bevatten zijn standaard uitgevouwen. Via Alles samenvouwen kunt u ze samenvouwen en vervolgens via Alles uitvouwen weer uitvouwen.

Bij uitgevouwen interacties staat bij alle tweede en volgende regels de waarde in het veld Datum ingesprongen weergegeven.

Icoon Alles samenvouwen

Alles samenvouwen Als er interacties met meerdere regels tekst zijn die zijn uitgevouwen, dan kunt u ze via de knop Alles samenvouwen tegelijk samenvouwen.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Contactpersoonkaart

Contactoverzicht

Pagina Interactiekaart

Interactiesjablonen

Veld Toon alleen bij bron

E-mailberichten versturen vanuit Mysolution