Pagina Een e-mail opstellen (e-maileditor)
Op deze pagina kunt u een e-mailbericht opstellen en verzenden.
E-maileditor openen
U opent deze pagina onder andere:
- als u op de actiebalk (van diverse pagina's en sneltabs) op de knop E-mail verzenden, E-mail resources, E-mail contactpersoon of E-mail klikt.
- via de e-mailwizard als in het geselecteerde e-mailsjabloon de optie Via SMTP versturen en Direct zenden niet zijn geactiveerd. Zie ook Pagina E-mailwizard.
E-mail opstellen niet mogelijk
Uiteraard moet een e-mailadres beschikbaar zijn.
Als een resource of contactpersoon een status heeft waarbij in het veld Niet benaderen per e-mail/sms de waarde e-mail en sms of e-mail is ingesteld, dan is het niet mogelijk om een e-mailbericht op te stellen. Zie ook Veld Niet benaderen per e-mail/sms.
Afzender/veld Van
Uw eigen e-mailadres is standaard als afzender in het veld Van ingesteld. Daarvoor moet op de pagina E-mailaccounts wel een account met uw e-mailadres zijn ingesteld (met Huidige gebruiker als accountsoort).
Het is mogelijk om een ander afzenderadres te kiezen, bijvoorbeeld een afdelingsadres of een andere gedeelde mailbox via , als dat is ingericht.
Veld Aan of BCC
Had u 1 persoon geselecteerd, dan staat het e-mailadres automatisch in het veld Aan ingevuld. Hebt u meerdere personen (bijv. resources, projectresources of kandidaten) geselecteerd, dan worden de e-mailadressen automatisch in het veld BCC ingevuld, zodat de geadresseerden elkaars e-mailadressen niet zien.
Opmerking: Als het veld BCC gevuld is, blijft voor het veld Aan een rode asterik (*) staan waardoor het lijkt alsof dit veld verplicht ingevuld moet zijn. Dit is echter een bug die door Microsoft moet worden opgelost.
Handtekening
In elk nieuw, leeg conceptbericht is automatisch uw e-mailhandtekening opgenomen, als:
- op de pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen een e-mailsjabloon is ingesteld in het veld E-mailsjabloon voor bedrijfshandtekening, en
- de ingestelde handtekeninggegevens (bijvoorbeeld naam, telefoonnummer en e-mailadres) op uw medewerkerkaart zijn ingevuld.
Maakt u een e-mail aan op basis van een e-mailsjabloon, dan wordt uw handtekening automatisch onderaan het bericht toegevoegd als in het e-mailsjabloon de optie Bedrijfshandtekening invoegen is ingeschakeld.
Zie ook
Veld E-mailsjabloon voor bedrijfshandtekening
Bericht opstellen
Vul het onderwerp in, voeg eventuele ontvangers toe (in de velden Aan, CC en/of BCC) en voer de tekst van het e-mailbericht in.
Bijlage(n) toevoegen
Voeg desgewenst een of meer bijlagen toe in de sneltab Bijlagen.
De maximale bestandsgrootte is 350 MB.
Bericht versturen
Verstuur het e-mailbericht via de knop E-mail verzenden.
Het verzonden e-mailbericht wordt opgeslagen als interactie bij de betreffende kaart(en), als op de pagina E-mail en sms-instellingen het veld Verstuurde e-mail interactiesjabloon is ingesteld. De bestandsnaam van alle verzonden e-mailberichten is 'E-mail'.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
E-mailberichten versturen vanuit MSF
Pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen
Microsoft Learn: E-mail instellen