Pagina Contacten

In MSF kunt u gegevens vastleggen van personen en bedrijven waarmee u contact hebt. Een persoon is gekoppeld aan een contactbedrijf. U maakt daarom altijd eerst het contactbedrijf aan en koppelt daar vervolgens een of meerdere contactpersonen aan.

 

Contactbedrijf aanmaken vanuit

U kunt een contactbedrijf aanmaken vanuit:

  • de pagina Contacten
  • de pagina Klanten
  • de pagina Leveranciers

Vanuit Contacten is het meest gangbaar. Zie ook Nieuw.
Zie ook Een klant aanmaken en Een leverancier aanmaken.

 

Getoonde contacten

Welke contacten in het overzicht worden getoond is afhankelijk van de rechten van een gebruiker. Als op de medewerkerskaart van een gebruiker in het veld Zichtbaarheid contacten de waarde Alleen contacten is ingesteld, dan toont het contactoverzicht reguliere contacten maar geen intermediairs en/of brokers (contacten waarop de optie Intermediair of Broker is ingeschakeld). Is de waarde Alle contacten (incl. intermediairs en brokers) ingesteld, dan ziet de gebruiker naast reguliere contacten ook contacten waarop de optie Intermediair en/of Broker is ingeschakeld.

Opmerking: Als een contactbedrijf een of meer contactpersonen heeft, worden deze in het contactoverzicht onder het contactbedrijf (ingesprongen) weergegeven. Wanneer u de lijst filtert op Intermediair = Ja, is dat ook het geval. Filtert u echter op Broker = Ja, dan kunnen de bijbehorende contactpersonen vanwege technische redenen niet worden getoond.

 

Zie ook

Veld Zichtbaarheid contacten

Veld Intermediair

Veld Broker

Pagina Intermediairs

 

Meerdere niveaus van gekoppelde bedrijven

Wanneer er tussen contactbedrijven een onderling verband bestaat (bijvoorbeeld een hoofdkantoor met een of meer vestigingen), kunt u dit ook vastleggen. Dat doet u door een bedrijf te selecteren en via de knop Gekoppeld bedrijf (op de actiebalk onder Nieuw) het bijbehorende bedrijf toe te voegen. Dit kan tot 5 verschillende niveaus. Elk niveau kan eigen contactpersonen hebben. In het overzichtsscherm Contacten is de hiërarchie zichtbaar. Hierbij worden de bedrijven en contactpersonen direct onder het bijbehorende bedrijf ingesprongen weergegeven.

Opmerking: Het is niet mogelijk om gekoppelde bedrijven toe te voegen aan intermediairs en/of brokers (contacten waarop de optie Intermediair of Broker is ingeschakeld).

 

Bedrijvenstructuur

Als er veel bedrijven en contactpersonen in zo'n structuur zijn opgenomen, is niet altijd goed zichtbaar hoe groot de structuur is en welke bedrijven ertoe behoren. Door een van de contacten te selecteren en op de actiebalk onder Acties te kiezen voor Filter > Bedrijvenstructuur, opent u een pagina waarin de bedrijvenstructuur van het geselecteerde contact wordt getoond. Zie ook Pagina Bedrijvenstructuur.

 

Contactpersonen

Een contactpersoon kunt u aan 1 organisatie koppelen. Mocht een persoon bij meerdere organisaties horen, dan kunt u de persoon aan 1 contactbedrijf koppelen als contactpersoon. Bij andere contactbedrijven kunt u de persoon koppelen aan het contactbedrijf als bedrijfsrelatie. Zie ook Pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties. U kunt er ook voor kiezen om de persoon meerdere keren in te voeren.

Op verschillende kaarten kunt u een bedrijf/klant kiezen en een contactpersoon. U hebt daarbij standaard de keuze uit de contactpersonen van het geselecteerde bedrijf/de geselecteerde klant en de gerelateerde bedrijven. Het is echter ook mogelijk om een andere contactpersoon te kiezen, die dus niet aan het geselecteerde bedrijf/de geselecteerde klant of de gerelateerde bedrijven gekoppeld is. Bijvoorbeeld een contactpersoon die als bedrijfsrelatie aan een contactbedrijf is gekoppeld.

 

Contactbedrijf klant en/of leverancier maken

Contactbedrijven kunt u desgewenst aanduiden als zakenrelatie: klant of leverancier of beide. Er wordt dan een gekoppelde kaart aangemaakt, bijvoorbeeld een klantenkaart. Alle wijzigingen die u vervolgens aanbrengt, worden automatisch doorgevoerd in de gekoppelde kaarten.

Zie ook

Een klant aanmaken

Een leverancier aanmaken

 

Filteren

Het is mogelijk om een of meer filters in te stellen en deze op te slaan. Zie ook Microsoft Learn: Sorteren, zoeken en filteren.

Daarnaast is het mogelijk om meer geavanceerde filtering toe te passen via modelleerbare acties. Hiermee kan niet alleen gefilterd worden op contactvelden, maar ook op gerelateerde tabellen. Zie ook Pagina Selectie tonen en Pagina Modelleerbare actie scherm instellingen.

Let op: Sorteren is niet mogelijk in dit overzicht, omdat gekoppelde contacten op verschillende niveaus ingesprongen worden weergegeven waarbij het technisch niet mogelijk is om te sorteren.

 

Feitenblokken

Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op het contactoverzicht te plaatsen:

  • Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
  • Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
  • Het feitenblok Contactgegevens toont een enkele gegevens van het contact. Zie Contactgegevens.

Zie ook

Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren

 

Help per veld

De meeste standaardvelden in het overzicht staan ook op de contact- en contactpersoonkaart, zie Sneltab Algemeen en Sneltab Algemeen. Desgewenst kunnen velden worden toegevoegd, zie Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

 

Flexibele velden

Het is mogelijk om maximaal 25 flexibele velden toe te voegen. Dat zijn velden waarvan u zelf de naam en het type (bijvoorbeeld tekstveld of datumveld) bepaalt. Wordt een flexibel veld zowel voor contacten als contactpersonen gebruikt en staat dit veld op het contactoverzicht, dan ziet u bij de kolomnaam beide veldnamen staan. Eerst die van het bedrijf, gevolgd door een '/' en dan die van de contactpersoon. Zie ook Flexibele velden inrichten.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld. Knoppen die meerdere keren voorkomen, staan maar 1 keer vermeld.

Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

Nieuw

Navigeren

Acties

Status

Workflow

Acties

Gerelateerd

 

Nieuw

Nieuw

Via deze knop maakt u een nieuw contact(bedrijf) aan.

Icoon Nieuw bedrijf Bedrijf Via deze knop maakt u een nieuw contact(bedrijf) aan.
Icoon Nieuw gekoppeld bedrijf

alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers

Gekoppeld bedrijf

Via deze knop maakt u een nieuw contact(bedrijf) aan dat gekoppeld is aan een contact(bedrijf) op een bovenliggend niveau. Dit kan tot 5 verschillende niveaus. Zie ook Meerdere niveaus van gekoppelde bedrijven.

Als het bovenliggende contact(bedrijf) ook klant is, wordt het gekoppelde contact(bedrijf) automatisch aan dezelfde klant gekoppeld. Dit kunt u indien nodig handmatig wijzigen.

Icoon Nieuwe contactpersoon Contactpersoon

Deze knop werkt alleen als u een contactbedrijf hebt geselecteerd. Via deze knop maakt u een contactpersoon van het geselecteerde contact(bedrijf) aan.

Navigeren

standaard niet zichtbaar

Aan klant koppelen Mocht er al een klantenkaart aanwezig zijn maar zijn het contact en de klant niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen via de knop Aan klant koppelen. Zie ook Een klant aanmaken.
Icoon Aanvragen

niet actief bij intermediairs

Aanvragen

Via deze knop opent u een pagina met de aanvragen die aan de contactpersoon en/of het contactbedrijf zijn gekoppeld. Zie ook Aanvragen.

Icoon Projecten

niet actief bij intermediairs

Projecten

Via deze knop opent u een pagina met de projecten die aan de contactpersoon en/of het contactbedrijf zijn gekoppeld. Zie ook Projecten.

Interacties Via deze knop opent u de pagina Contactinteracties met de interacties die aan de contactpersoon en/of het contact zijn gekoppeld. Zie ook Contactinteracties en Contactpersooninteracties.
Documenten Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan de contactpersoon en/of het contact zijn gekoppeld. Zie ook Documenten en Documenten.
Factuurdocumenten Via deze knop opent u een pagina met de verkoopfacturen van het contactbedrijf. Zie ook Pagina Factuurdocumenten.

Icoon Projectresources

niet actief bij intermediairs

Projectresources

Via deze knop opent u een overzicht van projectresources/plaatsingen die zijn gekoppeld aan projecten van het contactbedrijf. Zie ook Projectresources.

standaard niet zichtbaar

alleen van toepassing voor contactpersonen

Klantportalrollen Klik op deze knop om een of meer klantportalrollen in te stellen. Deze bepalen welke documenten de contactpersoon te zien krijgt op de klantportal. Zie ook Pagina Klantportalrollen.

Acties

Icoon Sms verzenden

standaard niet zichtbaar

Sms/WhatsApp verzenden Via deze knop opent u de pagina Gesprek. Vanuit deze pagina kunt u sms- en WhatsApp-berichten naar de contactpersoon/het contact sturen via het Business Messaging Platform van CM. De pagina toont ook een gesprekslijst met bestaande gesprekken. Zie Pagina Gesprek.

Status

De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.

Icoon Vorige

Sneltoets: Ctrl+Shift+F9

Vorige status

Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus of Contactpersoonstatus. Zie Contactstatus en Contactpersoonstatus.

 

Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties

Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.

 

Statusnotificatie

Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.

 

Meerdere tegelijk omzetten

Het is mogelijk om de status van meerdere contacten tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde contacten dezelfde status hebben.

Icoon Volgende

Sneltoets: Ctrl+F9

Volgende status

Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus of Contactpersoonstatus. Zie Contactstatus en Contactpersoonstatus.

 

Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties

Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.

 

Statusnotificatie

Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.

 

Meerdere tegelijk omzetten

Het is mogelijk om de status van meerdere contacten tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde contacten dezelfde status hebben.

Workflow

Icoon Workflow overzicht Workflowtaken Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor het contact zijn. Zie ook Workflowtaken.

Acties

Icoon Contactkaart Contactkaart Wilt u een overzicht met belangrijke gegevens van het contact of de contactpersoon afdrukken naar Excel, klik dan op deze knop. U kunt verschillende onderdelen aanvinken (o.a. Personalia, Contactpersonen, Projecten) en zo bepalen wat u wilt afdrukken.

Icoon Open in Mysolution Recruitment

standaard niet zichtbaar

Open in Mysolution Recruitment

Als u gebruikmaakt van de koppeling met Mysolution Recruitment, opent u via deze knop het bijbehorende record in Mysolution Recruitment (Salesforce). Voorwaarde is dat de pagina Salesforce-instellingen is ingericht.

Zie ook Pagina Salesforce-instellingen.

Communicatie

Icoon Sms verzenden

Sms verzenden

Via deze knop opent u de pagina SMS, waarin u een sms-bericht kunt invoeren dat u vervolgens kunt verzenden.

Zie ook Sms.

Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden

Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Hebt u 1 contact(persoon) geselecteerd, dan wordt het e-mailadres automatisch in het veld Aan ingevuld. Hebt u meerdere contact(person)en geselecteerd, dan worden de e-mailadressen automatisch in het veld BCC ingevuld, zodat de geadresseerden elkaars e-mailadressen niet zien.

Zie ook Pagina Een e-mail opstellen (e-maileditor).

Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden (sjabloon)

Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard.

Webnotificaties

Via deze knop is het mogelijk om notificaties/berichten voor de contactpersoon op de portal te plaatsen. Ook kunt u bekijken welke berichten zijn verstuurd naar de contactpersoon. Zie Pagina Webnotificaties.

Web

Icoon Authenticatie

alleen van toepassing voor contactpersonen

Webauthenticatie

Via deze knop opent u de pagina Gebruikersauthenticatie. Deze pagina bevat de gebruikersnaam van de contactpersoon voor de klantportal. Op deze pagina ziet u ook of de contactpersoon een wachtwoord voor de portal heeft, wanneer hij/zij voor het laatst is ingelogd en of er sprake is van mislukte aanmeldpogingen. Wanneer het inlogaccount is geblokkeerd, is zichtbaar hoe lang dat duurt. Vanuit deze pagina kunt u indien nodig handmatig een wachtwoord voor de portal instellen.

Wanneer inloggen alleen mogelijk is voor bepaalde rollen, kunnen op deze pagina een of meer rollen voor de contactpersoon worden ingesteld.

Zie ook Pagina Gebruikersauthenticatie.

Icoon Open portal

standaard niet zichtbaar

alleen van toepassing voor contactpersonen

Open portal

Via deze knop kunt u inloggen op de klantportal als de geselecteerde contactpersoon. U kunt de gegevens op de portal dan alleen bekijken maar niet wijzigen. Dit maakt het mogelijk om mee te kijken met de contactpersoon. Voorwaarde is dat de URL van de portal is ingesteld in het veld Url van het betreffende portaldomein en dat de contactpersoon een gebruikersnaam heeft. Zie ook Veld Url, Pagina Gebruikersauthenticatie en Inloggegevens voor de portal.

Belangrijk: Het opvragen van de portalgegevens werkt niet als twee-factorauthenticatie van toepassing is en de contactpersoon dat heeft ingesteld. In dat geval opent namelijk de inlogpagina.

 

URL ingesteld in 1, geen of meerdere portaldomeinen

Is in 1 portaldomein een URL ingesteld en klikt u op Open portal, dan wordt de portal direct geopend.

Zijn er meerdere portaldomeinen voor klanten waarin het veld Url is ingesteld en klikt u op deze knop, dan opent eerst de pagina Beschikbare portals met een overzicht van alle portaldomeinen waarin een URL is ingesteld. In dat geval moet u een keuze maken welke portal u wilt openen.

Is in geen enkel portaldomein een URL ingesteld, dan krijgt u een melding dat er geen portal beschikbaar is om te openen.

 

Onboarding wizard

Als de contactpersoon de onboarding wizard nog niet heeft afgerond en een medewerker opent de portal opent via deze knop, dan krijgt de medewerker de onboarding wizard niet te zien. De medewerker kan indien gewenst de taal wijzigen op de pagina Mijn account.

Zie ook Sneltab Onboarding en Pagina Mijn account op de portal.

 

Toegang uitsluiten tot bepaalde onderdelen

Het is mogelijk om de toegang per menu-item op de portal uit te sluiten. Zie Veld Uitgeschakeld voor medewerker.

Filter

Icoon Bedrijven & personen

Bedrijven & personen

Als u het contactoverzicht opent, is standaard het filter Bedrijven & personen ingesteld en ziet u alle contactbedrijven en contactpersonen (waar u toegang tot hebt).

Icoon Bedrijven & personen

Alleen bedrijven

Als u op deze filterknop klikt, worden in het contactoverzicht alleen contactbedrijven getoond en geen contactpersonen.

Icoon Bedrijven & personen

Alleen personen Als u op deze filterknop klikt, worden in het contactoverzicht alleen contactpersonen getoond en geen contactbedrijven.
Icoon Bedrijven & personen

Bedrijvenstructuur

Via deze knop opent u een pagina waarin de bedrijvenstructuur voor het huidige contact wordt getoond. Zie ook Pagina Bedrijvenstructuur.

Selectie

Selectie tonen

Alleen actief als voor deze pagina een of meer actieve modelleerbare acties van toepassing zijn waarbij in het veld Actie de waarde Overzicht filter is ingesteld en waarvoor u rechten hebt. U opent via deze knop de pagina Selectie tonen waarin u zo'n modelleerbare actie (MA) kunt selecteren en uitvoeren. Deze pagina toont dan alleen de records die voldoen aan de filters die in de MA zijn ingesteld.

Zie ook Pagina Selectie tonen.

Verwijder selectie

Als het overzicht is gefilterd via een modelleerbare actie (zie knop Selectie tonen), dan kunt u die filtering weer ongedaan maken via deze knop.

 

Gerelateerd

Registratie

Icoon Zoekacties

niet actief bij intermediairs

Zoekacties

Via deze knop opent u een pagina met de zoekacties die aan de contactpersoon en/of het contact zijn gekoppeld. Zie ook Zoekacties.

Icoon Opportunities

Opportunities Via deze knop opent u een pagina met de opportunities die aan de contactpersoon en/of het contact zijn gekoppeld. Zie ook Opportunities.
Rolautorisatie

Via deze knop kunt u een of meer personen koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft, onder andere voor de portal. Zie ook Pagina Rolautorisatie.

Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.

 

Aanvullende informatie

Icoon Kenmerken Kenmerken Via deze knop kunt u diverse kenmerken/eigenschappen van het contact/de contactpersoon vastleggen. Deze gebruikt u om mee te matchen vanuit contactsegmenten. Zie Contactkenmerken.
Icoon Wijzigingslog Wijzigingslog

Via deze knop kunt u een overzicht opvragen welke contact/contactpersoonvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten.

De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke contact/contactpersoonvelden (tabel 5050) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen.

Icoon Statuswijzigingen Statuswijzigingen Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen.

niet actief bij intermediairs

Werksoortomschrijving

Via deze knop opent u de pagina Gedetailleerde werksoortomschrijving. Daarin kunt u werksoortomschrijvingen instellen die specifiek voor het contactbedrijf van toepassing zijn.

Zie ook Pagina Gedetailleerde werksoortomschrijving.

Icoon E-mailadressen

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

E-mailadressen

Wanneer een contact meerdere e-mailadressen gebruikt die u niet op de kaart kwijt kunt, dan voert u deze op de pagina Alternatieve e-mailadressen in. Zie Alternatieve e-mailadressen.

Icoon Meldingen

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Meldingen

Deze knop is alleen van toepassing voor contactbedrijven. Via deze knop opent u de pagina Meldingen waarin u meldingen kunt vastleggen die betrekking hebben op het bedrijf. Zo'n melding wordt getoond als:

  • de optie Tonen bij projectresource is aangevinkt en een resource op een project van de klant wordt geplaatst, en/of
  • de optie Tonen bij uren is aangevinkt en op een urenstaat uren worden ingevuld voor een project van de klant.

Zie Meldingen.

Icoon Werklocaties

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Werklocaties

Wanneer een bedrijf over meerdere locaties beschikt waar resources tewerkgesteld kunnen worden, voegt u deze toe als werklocatie. Via deze knop opent u het werklocatie-overzicht. Vanuit dit overzicht kunt u nieuwe werklocaties toevoegen. Zie Werklocatie-overzicht.

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Contactpersoon - bedrijfsrelaties

Via deze knop opent u de pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties. In het contactoverzicht kunt u een contactpersoon aan 1 organisatie koppelen. Mocht een persoon bij meerdere organisaties horen, dan kunt u de persoon aan 1 contactbedrijf koppelen als contactpersoon. Bij andere contactbedrijven kunt u de persoon aan het contactbedrijf koppelen als bedrijfsrelatie.

Via deze pagina kunt u ook bepalen welke documenten van welke bedrijven een contactpersoon op de klantportal mag raadplegen.

Zie ook Pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties.

standaard niet zichtbaar

Grondslag periodieke uitkeringen

Via deze knop opent u de pagina Grondslag periodieke uitkeringen. Op die pagina kan per periodieke uitkering en per cao ingesteld worden welke werksoorten meetellen als grondslag voor de berekening van de periodieke uitkering.

Zie ook

Pagina Grondslag periodieke uitkeringen

Veld Urensoort

Prijsafspraken

Icoon Prijsafspraken

standaard niet zichtbaar

alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers

Prijsafspraken Klik op de knop Prijsafspraken om te zien of en welke prijsafspraken aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Gekoppelde prijsafspraken.

Margefacturatie

Zichtbaar als op de contactkaart de optie Broker is geactiveerd. Zie ook Veld Bedrijfseenheid.

Klanten van broker

Via deze knop kunt u een of meerdere contactbedrijven vastleggen waar de broker zaken mee doet.

Zie ook Pagina Broker relaties.

Intermediair

Alleen actief als op de geselecteerde contactkaart de optie Intermediair is geactiveerd. Zie ook Veld Intermediair.

Icoon Beheerde resources Beheerde resources

Een resource kan aan een intermediair worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resources met de resources die gekoppeld zijn aan de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen.

Zie ook Beheerde resources.

Icoon Beheerde contacten Beheerde resources overzicht

Via deze knop opent u een overzicht van resources die worden beheerd door de intermediair.

Icoon Beheerde contacten Beheerde contacten

Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u nieuwe contactbedrijven koppelen aan de intermediair. Elk contactbedrjif kan maar aan 1 intermediair worden gekoppeld.

Zie ook Pagina Beheerde contacten.

Icoon Beheerde contacten overzicht Beheerde contacten overzicht

Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair, inclusief de contactpersonen die aan elk contactbedrijf gekoppeld zijn.

Loon

Icoon Loongegevens

standaard niet zichtbaar

Loongegevens

Sinds 1 januari 2020 geldt in het kader van de WAB dat een payroller recht heeft op dezelfde arbeidsvoorwaarden als die gelden voor werknemers die bij de inlener in dienst zijn (voorlopig nog wel met uitzondering van de pensioenregeling). Er kunnen allerlei regelingen/arbeidsvoorwaarden zijn die specifiek zijn voor de inlener. Het is daarom mogelijk om loongegevens in te stellen die voor een bepaald contactbedrijf of bepaalde intermediair gelden.

Zie ook Pagina Contact loongegevens.

Icoon Percentages

standaard niet zichtbaar

Looncomponentpercentages

Via deze knop opent u de pagina Looncomponentpercentages, dat van toepassing is voor payrollers. Op die pagina legt u looncomponenten en bijbehorende percentages vast die specifiek van toepassing zijn bij de inlener.

Zie Pagina Contact Looncomponentpercentages.

Workflowtaken

Icoon Nieuwe workflowtaak

standaard niet zichtbaar

Nieuwe workflowtaak

Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in.

Zie Nieuwe workflowtaak.

Rapporten

Icoon Flexibele actie

standaard niet zichtbaar

Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10

Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld.

Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Contactkaart

Contactpersoonkaart