Sneltab Administratief
Op de sneltab Administratief kunt u een aantal belangrijke gegevens van het contactbedrijf vastleggen.
Velden die in deze sneltab staan, zijn bedrijfsspecifiek en worden alleen op de contactkaart getoond en niet op de contactpersoonkaart.
Debiteurgegevens

Als u een klant aanmaakt, worden de velden Klantnr. en Klantnaam automatisch gevuld.
Mocht er al een klantenkaart aanwezig zijn, maar zijn het contact en de klant niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen:
- door in het veld Klantnr. de klant te selecteren.
- via de knop Aan klant koppelen op de actiebalk onder Koppelingen.
Als u via de knop Gekoppeld bedrijf in het contactoverzicht een nieuw contactbedrijf aanmaakt, is het nieuwe contact gekoppeld aan het contact op het bovenliggende niveau. Is dat bovenliggende contact klant, dan wordt het nieuwe gekoppelde contact automatisch aan dezelfde klant gekoppeld. Dit kunt u indien nodig handmatig wijzigen.
Zie ook Een klant aanmaken en Pagina Klantenkaart.

Als u een klant aanmaakt, worden de velden Klantnr. en Klantnaam automatisch gevuld. Mocht er al een klantenkaart aanwezig zijn, maar zijn het contact en de klant niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen:
- door de klant te selecteren in het veld Klantnr..
- via de knop Aan klant koppelen op de actiebalk onder Koppelingen.
Zie ook Een klant aanmaken.

Toont het openstaande saldo van de gekoppelde klant, in de lokale valuta. Als dit contact gekoppeld is met een klant wordt hier automatisch het eventuele openstaande saldo weergegeven.
De inhoud van het veld wordt automatisch berekend en bijgewerkt aan de hand van de posten in het veld Bedrag (LV) in de tabel Klantenpost.
Klik op het bedrag voor een overzicht van de klantenposten die in de berekening van het bedrag zijn opgenomen. Zie ook Pagina Klantenposten.
Registraties

Het inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel van dit contact.

Vul het IBAN (International Bank Account Number) van de relatie in. U kunt dit veld niet vullen als het contact gekoppeld is aan een klant. Zie ook Veld Klantnr..
Controle op geldigheid
Het IBAN telt maximaal 34 alfanumerieke tekens en heeft een vaste lengte per land. Het IBAN bestaat uit een landcode (2 letters), een controlegetal (2 cijfers) en een (voor bepaalde landen aangevuld) nationaal rekeningnummer. Bij invoer vindt een controle plaats of het IBAN geldig is. Er wordt gecontroleerd of het IBAN:
- voldoet aan de 97-proef, en
- op basis van de ingevoerde landcode voldoet aan de lengte voor het betreffende land. Daarvoor moet die landcode voorkomen op de pagina Landen/Regio's en daarbij de optie Controleer IBAN zijn aangevinkt. Zie ook Controleer IBAN.
Bankrekening leverancier
Is het contact gekoppeld aan een leverancier en is/wordt op de contactkaart het veld IBAN gevuld, dan wordt een bankrekening leverancier aangemaakt bij de leverancier.
Zie ook

Geeft het btw-nummer aan van het contact. Dit veld is alleen geldig voor bedrijven.
Als het contact is geïntegreerd met een klant, leverancier of bankrekening, wordt dit veld gebruikt wanneer u zaken doet met contacten uit andere EU-landen en -regio's.
Validatie btw-nummer
Zie Microsoft Learn: Een btw-nummer valideren voor meer informatie.

Selecteer de cao die van toepassing is voor het bedrijf. U kunt alleen cao's selecteren die van toepassing zijn voor de bedrijfseenheid die op de contactkaart is geselecteerd. Is op de contactkaart geen bedrijfseenheid geselecteerd, dan kunt u uit alle actieve cao's kiezen. Selecteert u een bedrijfseenheid terwijl het veld Cao al is gevuld en is de cao niet actief in de geselecteerde bedrijfseenheid, dan wordt het veld Cao automatisch leeggemaakt.
Cao op gekoppeld bedrijf
Maakt u een gekoppeld bedrijf aan, dan wordt de cao automatisch overgenomen uit het directe moederbedrijf, als op dat moederbedrijf een cao is ingevuld. Koppelt u een contact aan een ander contact via het veld Gekoppeld aan bedrijf en is de cao op het dochterbedrijf:
- leeg, dan wordt de cao van het moederbedrijf overgenomen op het dochterbedrijf
- gevuld, dan blijft de cao op het dochterbedrijf ongewijzigd
Caoloon.com
Maakt u gebruik van van de koppeling met Caoloon.com en is het nummer in het veld Kamer van Koophandelnr. op een van de contactbedrijven in de bedrijvenstructuur gelijk aan het KVK-nummer van een inlenerscao, dan wordt in de keuzelijst direct op de betreffende cao('s) gefilterd.
Zie ook
Lookup-pagina Cao's per bedrijfseenheid
Synchronisatie met klantenkaart
Bij het aanmaken van een klant, wordt de cao automatisch ook ingevuld op de klantenkaart. Wijzigt u de cao op de klantenkaart en is de optie Synchroniseer gegevens tussen klant en contact ingeschakeld, dan wijzigt deze ook op de contactkaart.
Opmerking: Wordt het veld Cao op de klantenkaart leeg gemaakt, dan wordt het na synchronisatie vanuit de contactkaart weer gevuld.
Zijn er meerdere contacten gekoppeld aan de klant, dan geldt dit alleen voor het contact op het hoogste niveau.
Wijzigt u de cao op de contactkaart, dan wordt die wijziging niet doorgevoerd op de klantenkaart. Wijzigt u echter (ook) een of meer van de volgende velden op de contactkaart, dan wordt de cao op het contact wel overgenomen op de klantenkaart:
- Naam
- Adres
- Adres (extra informatie)
- Postcode
- Plaats
- Land
- Telefoon
- Fax
- Regio
- Provincie
- Btw-nummer
- Medewerker
Detailgegevens cao opvragen
Het is mogelijk om vanuit het veld Cao detailgegevens van de cao op te vragen. U kunt deze gegevens alleen bekijken en niet aanpassen. Zie Detailgegevens cao vanuit het veld Cao opvragen.
Overnemen van cao
Wanneer u een project, aanvraag, zoekactie of opportunity aanmaakt voor het bedrijf, wordt de cao automatisch overgenomen. Is echter een cao geselecteerd die niet actief is in de geselecteerde bedrijfseenheid, dan kan de cao niet worden overgenomen op nieuwe projecten.
Zie ook

Als in het veld Cao een cao is ingevuld, dan toont dit veld de omschrijving van die cao.
Overige velden (standaard niet zichtbaar)
Onderstaande velden staan niet standaard op de kaart, maar kunnen worden toegevoegd. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

Als het contactbedrijf wordt beheerd door een intermediair, bevat dit veld de code van deze intermediair.
U koppelt een contact aan een intermediair vanuit:
-
de pagina Beheerd door intermediair dat u opent vanuit het contactbedrijf dat wordt beheerd, zie Beheerd door intermediair, of
-
de pagina Beheerde contacten dat u opent vanuit de intermediair, zie Pagina Beheerde contacten.
Een contactbedrijf kan aan 1 intermediair gekoppeld worden.
Zie ook Veld Intermediair.

Vul de BIC-code in die bij de bankrekening (IBAN) hoort.
Een BIC-code (Bank Identificatie Code) bestaat uit 8 of 11 tekens:
- 4 letters (bankcode)
- 2 letters (landcode volgens ISO 3166-1-norm)
- 2 letters of getallen (plaatscode)
- 3 extra letters (filiaal- of afdelingscode)
De eerste 3 elementen zijn verplicht. De filiaal- of afdelingscode mag worden weggelaten; in standaardaanduidingen (waarbij verwijzing naar een filiaal of afdeling niet aan de orde is) wordt het vervangen door XXX.
Foutmelding
Als u een BIC-code invult, vindt een controle plaats of de landcode voorkomt in de landenlijst. Is dat niet het geval, dan krijgt u een foutmelding. Zie ook Foutmelding: Het nummer dat u hebt ingevuld is geen geldige BIC-code.

Een broker, of een fee leverancier, is een tussenpartij die een klus (project) of resource aandraagt aan een klant, en voor deze bemiddeling een fee ontvangt. Deze afrekening vindt plaats door de uitbetaling van margefacturen richting de broker.
Betreft het contact een broker, activeer dan de optie Broker. Als op de actiebalk van de contactkaart de groep Margefacturatie zichtbaar is (standaard niet zichtbaar), dan worden daar automatisch knoppen aan toegevoegd, waaronder Klanten van broker. Zie ook Margefacturatie.
Deze optie wordt automatisch ingeschakeld als een contact aan een broker wordt gekoppeld vanuit het reguliere contact. Zie ook Pagina Broker relaties.
Aan elke broker kunt u een of meer contactpersonen (de medewerkers van de broker) koppelen.
Let op: Brokers zijn alleen zichtbaar in het contactoverzicht als in het veld Zichtbaarheid contacten op uw medewerkerskaart de waarde Alle contacten (incl. intermediairs en brokers) is ingesteld. Zie ook Veld Zichtbaarheid contacten.
Filtert u in het contactoverzicht op Broker = Ja, dan kunnen de bijbehorende contactpersonen vanwege technische redenen niet worden getoond.
Velden Broker én Intermediair
Het is mogelijk om zowel het veld Broker als het veld Intermediair in te schakelen. Dat is aan de orde als u voor bepaalde brokers ook gebruik wilt maken van de looncomponentfacturatie.
De intermediairsfunctionaliteit is niet beschikbaar in MSR. In MSR kunt u wel brokers met marge-afspraken vastleggen. Ze worden dan als broker-contact naar MSF gesynchroniseerd. Indien nodig kunt u daarbij ook het veld Intermediair inschakelen, en de looncomponentfacturatie voor de betreffende broker vanuit MSF beheren.
Zie ook Veld Intermediair.

Dit veld is alleen van toepassing als u gebruikmaakt van de koppeling met Caoloon.com en op de pagina Externe datavalidatiesystemen setup in de sneltab Caoloon de optie Cao-code aanmaken per cao-versie niet is ingeschakeld.
Wanneer een nieuwe versie van de cao verschijnt, wordt deze (door Caoloon.com) toegevoegd aan de pagina Cao versies van de betreffende cao. Of een nieuwe versie van een cao automatisch toegepast moet worden is afhankelijk van de waarde in het veld Cao toepassen vanaf. U kunt in dit veld kiezen voor:
-
Ingangsdatum cao - de standaardwaarde. De nieuwe cao wordt toegepast vanaf de datum in het veld Begindatum op de pagina Cao versies.
-
Datum aanmelding SZW - de nieuwe cao-versie wordt toegepast vanaf de datum in het veld Datum aanmelding SZW op de pagina Cao versies.
-
Datum AVV - de nieuwe cao-versie wordt toegepast vanaf de datum in het veld Datum AVV op de pagina Cao versies.
Zie ook Pagina Cao versies.
Bekijk ook de video Cao toepassen vanaf datum aanmelding SZW.
Bedrijfsspecifieke cao's
Dit veld is niet van toepassing op bedrijfsspecifieke cao's. Op bedrijfsspecifieke cao's is de toepassing van een werksoort afhankelijk van de ingestelde begin- en einddatum in de sneltab Werksoorten per bedrijfsspecifieke cao.
Zie ook Pagina Bedrijfsspecifieke cao's.

Via dit veld kunt u instellen of facturen naar het bedrijf of naar de klant moeten worden gestuurd, in die gevallen dat de klant en het bedrijf verschillen op een project. Standaard is de waarde Klant ingevuld.
Factuur verzendwijze, Facturenverzamelmethode en Factuur adressen aan
Is op de contactkaart:
- in het veld Factuur adresseren aan de waarde Bedrijf geselecteerd, én
- in het veld Factuurverzamelmethode een factuurverzamelmethode geselecteerd waarin de optie Bedrijf is geselecteerd, én
- een waarde ingesteld in het veld Factuur verzendwijze,
dan wordt bij het aanmaken van een project de factuur verzendwijze van het contactbedrijf overgenomen naar het project. In alle andere gevallen wordt de factuur verzendwijze overgenomen van de klant of (indien ingericht) van de factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid.
Factuur e-mail
Als in het veld Factuur adresseren aan de waarde Klant is ingevuld en op de klantenkaart is het veld Factuur e-mail gevuld, dan wordt bij het aanmaken van een project automatisch het e-mailadres uit het veld Factuur e-mail van de klantenkaart overgenomen.
Als in het veld Factuur adresseren aan de waarde Bedrijf is ingevuld en op de contactkaart is ook het veld Factuur e-mail gevuld, dan wordt bij het aanmaken van een project automatisch het e-mailadres uit het veld Factuur e-mail van de contactkaart overgenomen. Is dit veld leeg, dan wordt automatisch het e-mailadres uit het veld Factuur e-mail op de klantenkaart overgenomen.
Zie ook

Deze instelling wordt alleen toegepast als in het veld Factuur adresseren aan de waarde Bedrijf is ingesteld en de factuur dus geadresseerd wordt aan het contactbedrijf in plaats van aan de klant.
Let op: Dit veld wordt niet gesynchroniseerd met het veld Factuur e-mail op de klantenkaart, ook al is de optie Synchroniseer gegevens tussen klant en contact op de contactkaart ingeschakeld.
Als in het veld Factuur adresseren aan de waarde:
- Klant is ingevuld en op de klantenkaart is het veld Factuur e-mail gevuld, dan wordt bij het aanmaken van een project automatisch het e-mailadres uit het veld Factuur e-mail van de klantenkaart overgenomen.
- Bedrijf is ingevuld en op de contactkaart is ook het veld Factuur e-mail gevuld, dan wordt bij het aanmaken van een project automatisch het e-mailadres uit het veld Factuur e-mail van de contactkaart overgenomen. Vul in die situatie bij Factuur e-mail het e-mailadres in waarnaar digitale facturen per e-mail verstuurd kunnen worden. Is dit veld leeg, dan wordt automatisch het e-mailadres uit het veld Factuur e-mail op de klantenkaart overgenomen.
Meerdere e-mailadressen
Wilt u meer dan 1 e-mailadres opnemen, plaats dan een puntkomma (;) tussen de e-mailadressen. Zet geen spatie na de puntkomma. U kunt maximaal tachtig tekens invoeren.
E-mailbericht aanmaken
Het is mogelijk om vanuit dit veld een e-mailbericht aan te maken als een e-mailsysteem is geïntegreerd. De kaart moet wel in de modus alleen-lezen zijn. Is dat niet het geval, klik dan bovenaan de pagina op . Als u op het e-mailadres klikt, wordt een nieuw e-mailbericht aangemaakt waarbij het e-mailadres is ingevuld in het veld Aan.
Zie ook

Bij het aanmaken van een project wordt de factuur verzendwijze van het contactbedrijf alleen overgenomen naar het project als op de contactkaart:
- een waarde is ingesteld in het veld Factuur verzendwijze, én
- in het veld Factuur adresseren aan de waarde Bedrijf is geselecteerd, én
- in het veld Factuurverzamelmethode een factuurverzamelmethode is geselecteerd waarin de optie Bedrijf is geselecteerd,
In alle andere gevallen wordt de factuur verzendwijze overgenomen van de klant of (indien ingericht) van de factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid.
Bij het aanmaken van een contact is dit veld standaard leeg.
Let op: Dit veld wordt niet gesynchroniseerd met het veld Factuur verzendwijze op de klantenkaart, ook al is de optie Synchroniseer gegevens tussen klant en contact op de contactkaart ingeschakeld.
Factuur verzendwijze wijzigen
Pas de waarde in dit veld indien nodig aan. Kies:
- Afdrukken als u facturen en eventuele bijlagen wilt afdrukken op de standaardprinter.
- Pdf als u van de facturen en eventuele bijlagen een pdf-bestand wilt aanmaken. Zie ook Bestandsnaam en opslaglocatie pdf-bestanden.
- Mailen als u een e-mailbericht wilt aanmaken met de factuur als pdf-bestand in de bijlage. Om een e-mailbericht aan te kunnen maken moet op de pagina Factuurinstellingen een e-mailsjabloon zijn geselecteerd in het veld Verkoopfactuur e-mailsjabloon. Dit e-mailsjabloon bepaalt onder andere:
- de inhoud en opmaak van het e-mailbericht.
- Afdrukken + Mailen als u de facturen wilt afdrukken en mailen. Zie ook de opmerkingen hierboven bij Afdrukken en Mailen.
Wijzigt u dit veld terwijl er al projecten voor dit contactbedrijf aanwezig zijn met een andere waarde in het veld Factuur verzendwijze, dan blijft de factuur verzendwijze in die projecten ongewijzigd. Wijzigt u de factuur verzendwijze op de klantenkaart of op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van de klant, dan kan dit wel gevolgen hebben voor de factuur verzendwijze op de gekoppelde projecten. Zie Veld Factuur verzendwijze en Veld Factuur verzendwijze.
Bestandsnaam en opslaglocatie pdf-bestanden
Op de factuur moet een factuurlay-out zijn ingesteld. De rapporten die in die factuurlay-out zijn ingesteld moeten op de pagina Pdf- en Excel-rapporten staan, samen met een bestandsnaam. Bij gebruik van SharePoint Online wordt het pdf-bestand op SharePoint standaard opgeslagen in de map Sales Invoices. Is op de pagina Pdf- en Excel-rapporten bij Rapport Opslaglocatie echter de waarde SharePoint ingesteld, dan worden de verkoopfacturen niet in de map Sales Invoices opgeslagen maar op de locatie die in het veld Map is ingesteld.
Als geen gebruik wordt gemaakt van SharePoint, wordt het pdf-bestand opgeslagen in de map die is ingesteld op de pagina Pdf- en Excel-rapporten. Daarvoor moet bij Rapport Opslaglocatie de waarde Netwerk opslaglocatie zijn ingesteld.
Zie ook Pagina Pdf- en Excel-rapporten.Het pdf-bestand wordt op de achtergrond aangemaakt. Als de portal daarop is ingericht, is het mogelijk om de pdf-bestanden te bekijken vanuit de portal. Zie ook Controllersoort SalesInvoices.
Zie ook
Factuurgegevens per klant / bedrijfseenheid

Intermediairs zijn partijen die zich richten op werving en selectie en de administratieve zaken waaronder facturatie en verloning uitbesteden aan uw organisatie. De intermediair heeft eigen klanten en eigen resources die in MSF worden beheerd. De intermediair beheert zijn contacten, contactpersonen en resources via een intermediairportal.
Betreft het contact een intermediair, activeer dan het veld Intermediair. Aan de actiebalk van de contactkaart wordt dan automatisch het onderdeel Intermediair met bijbehorende knoppen toegevoegd.
U kunt dit veld niet activeren als het contact zelf door een intermediair wordt beheerd. Zie ook Veld Beheerd door intermediair.
U kunt dit veld niet deactiveren als aan de intermediair een of meerdere beheerde contacten zijn gekoppeld. Zie ook Pagina Beheerde contacten.
Let op: Intermediairs zijn alleen zichtbaar in het contactoverzicht als in het veld Zichtbaarheid contacten op uw medewerkerskaart de waarde Alle contacten (incl. intermediairs en brokers) is ingesteld. Zie ook Veld Zichtbaarheid contacten.
Aan elk intermediaircontactbedrijf kunt u een of meer contactpersonen (de medewerkers van de intermediair) koppelen.
Dit veld is alleen wijzigbaar op de contactkaart. Als dit veld niet in een bedrijfsspecifieke groep is geplaatst, is het veld ook zichtbaar op de contactpersoonkaart, maar niet wijzigbaar.
Webportals kunnen worden ingericht vanuit de pagina Portaldomeinen. Voor elke intermediair kan per portaldomein een subdomein worden ingesteld (via de knop Nieuw afgeleid domein). Een subdomein heeft hetzelfde menu als het bovenliggende domein, maar per subdomein kunnen de portalinstellingen zoals logo en kleuren worden aangepast.
Zie ook Pagina Portaldomeinen.
Zie ook

Dit veld is van toepassing als u gebruikmaakt van de koppeling met SNG e-Derdenbeslag. Dit veld wordt automatisch gevuld als via de SNG e-Derdenbeslag koppeling een contactkaart voor een deurwaarder wordt aangemaakt. Zie SNG e-Derdenbeslag.

Vul de kredietlimiet in die u voor dit contact wilt hanteren, dus het maximale bedrag waarmee het contact het betaalsaldo mag overschrijden.
Als het veld leeg is, geldt er geen kredietlimiet voor dit contact.

Vul het verzekeringsnummer bij de kredietverzekeraar in.

Selecteer de plaats van registratie bij de Kamer van Koophandel voor dit contact.

Het OIN betreft het Organisatie-identificatienummer. Dit nummer is verplicht bij facturatie aan overheidsorganisaties. Het OIN wordt gebruikt in de standaard SETU XML factuur om de ontvanger te identificeren.
Let op dat u het volledige OIN gebruikt inclusief de voorloopnullen.
Als de optie Synchroniseer gegevens tussen klant en contact is geactiveerd, wordt dit veld gesynchroniseerd met het veld OIN op de klantenkaart.

Dit veld is van toepassing voor Belgische bedrijven (waarbij op de pagina Algemene instellingen in het veld Land bedrijf de waarde België is ingesteld).
Het ondernemingsnummer is een uniek identificatienummer per natuurlijke persoon of rechtspersoon.
U kunt dit veld alleen vullen als:
-
in het veld Land-/regiocode op de contactkaart de waarde BE is ingevuld, en
-
op de pagina Landen/Regio's de waarde BE is ingevuld in het veld ISO Land-regiocode in de regel met landcode BE.
Dit veld wordt gesynchroniseerd met het veld Ondernemingsnummer op de leverancierskaart.
Zie ook

Wilt u in de planningmodule een opmerking tonen over het contactbedrijf, dan vult u die in het veld Planning opmerking op de contactkaart in. Als een planningtaak is aangemaakt voor het contactbedrijf en een gebruiker in de planningmodule plaatst zijn/haar muisaanwijzer op de planningtaak, dan wordt de opmerking getoond in een tooltip met informatie over de planningtaak.
Opmerking: Is op de pagina Instellingen van de gebruiker in de planningmodule de optie Toon mouseovers met planninginformatiealleen als de CTRL-toets wordt ingedrukt ingeschakeld, dan wordt die tooltip alleen getoond als ook op de Ctrl-toets wordt gedrukt.
Zie ook

Aan een contact kunt u een of meer prijsafspraken koppelen. In een prijsafspraak zijn loon- en tariefafspraken vastgelegd die voor het bedrijf gelden.
Als aan een contact een of meer prijsafspraken zijn gekoppeld, kunt u deze selecteren op projectresources die op projecten van het contact zijn geplaatst. Als het veld Prijsafspraaknr. op een projectresourcekaart is gevuld, dan worden de lonen/tarieven voor de projectresource bepaald aan de hand van de loon- en tariefinstellingen in die prijsafspraak. Zie ook Prijsafspraaknr.
Zet u het veld Prijsafspraak verplicht op de contactkaart op Ja en wordt voor een projectresource een status gekozen waarin de optie Urenverwerking toegestaan is aangevinkt, dan vindt een controle plaats of het veld Prijsafspraaknr. op de projectresourcekaart is gevuld. Is dat niet het geval, dan krijgt u de melding: "Prijsafspraak is verplicht op projectresouce [nummer]."
De status wordt dan niet omgezet. De status kan pas worden omgezet als aan het contact een prijsafspraak is gekoppeld en deze in het veld Prijsafpraaknr. van de projectresource is geselecteerd.
Zet u het veld Prijsafspraak verplicht op de contactkaart op Ja terwijl er projectresources zijn op projecten van dit contact bij wie geen prijsafspraak is ingevuld, dan krijgt u de melding: "Niet bij alle projectresources is de prijsafspraak gevuld.
Om te kunnen zien of en welke prijsafspraken zijn gekoppeld aan een contact, klikt u op de actiebalk van het contact onder Registratie op de knop Prijsafspraken.
Om te zien welke projectresources zijn gekoppeld aan een contact, klikt op de actiebalk van het contact onder Navigeren op de knop Projectresources.
Als een dochterbedrijf wordt aangemaakt, wordt de inhoud van dit veld overgenomen. Zie ook Meerdere niveaus van gekoppelde bedrijven.
Zie ook

Per contactbedrijf en per project kunt u via het veld Toeslagdeel apart invoeren instellen welke methodiek van toepassing is voor toeslagen.
Er zijn 2 methodieken.
- Methodiek 1: toeslaguren volledig apart schrijven op werksoorten met urensoort Toeslaguren
- Methodiek 2: toeslagdeel boven 100% apart schrijven op werksoorten met urensoort Toeslagdeel
Zie ook Toeslaguren of toeslagdeeluren.
Bij het aanmaken van een contactbedrijf wordt de instelling in dit veld overgenomen vanuit het veld Toeslagdeel apart invoeren van de pagina Ureninstellingen. Dit kunt u indien nodig wijzigen op het contact.
Bij het aanmaken van een project voor dit contactbedrijf, wordt de instelling in dit veld automatisch overgenomen in het veld Toeslagdeel apart invoeren op het project. Dit kunt u indien nodig wijzigen op het project.
Zie ook

VCA-certificatie is bedoeld voor bedrijven die werkzaamheden uitvoeren met verhoogd risico in een risicovolle omgeving. Geef aan of het bedrijf VCA-gecertificeerd is. U hebt de keuze uit de volgende opties:
- VCA* - Het bedrijf heeft een VCA-certificaat met 1 ster. Dit betreft bedrijven van 1 tot 35 medewerkers (zzp'ers kunnen in beginsel niet certificeren).
- VCA** - Het bedrijf heeft een VCA-certificaat met 2 sterren. Dit betreft bedrijven met meer dan 35 medewerkers.
- VCA Petrochemie - Het bedrijf heeft een VCA-certificaat voor de petrochemische branche.
- VCU - Het bedrijf heeft een VCA-certificaat voor de uitzend- en detacheringsbranche.
- Nee – Het bedrijf heeft geen VCA-certificaat.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook