Pagina Pdf- en Excel-rapporten

Documenten als verkoopfacturen, loonstroken en jaaropgaven kunnen worden opgeslagen als pdf-bestand. Daarvoor stelt u op de pagina Pdf- en Excel-rapporten in wat de opbouw moet zijn van de bestandsnamen. Daarnaast kunt u instellen waar de pdf-bestanden opgeslagen moeten worden.

Verder is het mogelijk om een Excel-bestand als bijlage bij een (in- of verkoop)factuur te verzenden. In dit venter stelt u de bestandsnaam voor het betreffende Excel-rapport in. Zie Excel-bestand als bijlage bij factuur verzenden.

 

Veld Aangepast rapportlay-outnr.

Dit veld is van toepassing voor facturen. Op de pagina Factuurlay-out is het mogelijk om aan 1 rapport meerdere aangepaste rapportlay-outs te koppelen. Om te voorkomen dat 2 bestanden met dezelfde bestandsnaam worden gegenereerd, kunt u via dit veld per aangepaste rapportlay-out een andere bestandsnaam en/of opslaglocatie instellen.

Het is niet verplicht om meerdere regels aan te maken. Als geen aangepaste rapportlay-out is ingevuld, wordt de regel gekozen met het betreffende rapportnummer zonder aangepaste rapportlay-out.

Zie ook Pagina Factuurlay-out en Sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports.

 

Veld Rapport Opslaglocatie

Via de velden Rapport Opslaglocatie en Map kunt u een specifieke map instellen voor de opslag van rapporten, als deze functionaliteit door het rapporttype wordt ondersteund. Standaard is bij Rapport Opslaglocatie de waarde Geen ingesteld.

Opmerking: Selecteert u SharePoint of Netwerk opslaglocatie en verlaat u de regel zonder het veld Map in te vullen, dan springt de waarde automatisch weer op Geen.

 

Alle rapporten op deze pagina die een bestandsnaam krijgen op basis van de instelling in het veld Bestandsnaam worden opgeslagen op de opgegeven opslaglocatie.

 

SharePoint

Maakt u gebruik van SharePoint Online, dan stelt u in dit veld de waarde SharePoint in. U kunt rapportbestanden direct op SharePoint plaatsen binnen de gespecificeerde mapstructuur in het veld Map. Zie ook Veld Map.

Verkoopfacturen worden standaard op SharePoint opgeslagen in de map Sales Invoices (als in regels met verkoopfactuurrapporten de waarde Geen is geselecteerd). Maar is bij Rapport Opslaglocatie de waarde SharePoint ingesteld, dan worden de verkoopfacturen niet in de map Sales Invoices opgeslagen maar op de locatie die in het veld Map is ingesteld.

Inkoopfacturen worden niet standaard op SharePoint opgeslagen tenzij op de pagina Pdf- en Excel-rapporten een regel aanwezig is met het rapport dat de inkoopfactuur afdrukt, opslaglocatie SharePoint en de locatie in het veld Map.

 

Netwerk opslaglocatie

Maakt u geen gebruik van SharePoint, kies dan de waarde Netwerk opslaglocatie en stel in het veld Map het pad op de server in waar de bestanden moeten worden weggeschreven (UNC-pad).

 

Veld Map

Dit veld is van toepassing als u in het veld Rapport Opslaglocatie de waarde SharePoint of Netwerk opslaglocatie instelt. Is de waarde Geen ingesteld, dan is dit veld niet wijzigbaar.

 

SharePoint

U kunt rapportbestanden direct op SharePoint plaatsen binnen de gespecificeerde mapstructuur. Het is mogelijk om meerdere mappen te specificeren voor een meer georganiseerde bestandsstructuur, door in het veld Map een slash (/) op te nemen.

Voorbeeld: bedrijfsnaam/facturen

 

Netwerk opslaglocatie

Hebt u bij Rapport Opslaglocatie de waarde Netwerk opslaglocatie ingesteld, stel dan in het veld Map het pad op de server in waar de bestanden moeten worden weggeschreven (UNC-pad).

 

Veld Bestandsnaam

Via het veld Bestandsnaam kunt u de bestandsnaam van de pdf- en Excel-documenten bepalen. U kunt direct een naam invoeren of de naam samenstellen uit verschillende parameters die u definieert in de velden Veld 1, Veld 2, Veld 3, Veld 4, Veld 5 en Veld 6. Gebruik %1 om de locatie van de inhoud van het veld Veld 1 in de bestandsnaam aan te geven, %2 voor de inhoud van het veld Veld 2, enz.

Zorg dat er geen spaties in de bestandsnaam staan.

 

Excel-bestand als bijlage bij factuur verzenden

Het is mogelijk om een Excel-bestand als bijlage bij een factuur te verzenden. Daarvoor is een factuurlay-out nodig waarbij in de sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports van de pagina Factuurlay-out een regel met het factuurlay-outrapport is ingesteld en daarnaast een regel met in het veld Objecttype de waarde Excel-rapport en in het veld Objectnr. het betreffende Excel-rapportnummer.

De bestandsnaam voor het betreffende Excel-rapport stelt u op deze pagina in. Voeg daarvoor een regel toe met het rapportnummer van de Excel en vul het veld Bestandsnaam in. Het standaardrapportnummer voor verkoopfacturen is 11076430 en voor inkoopfacturen 11076443.

Het verzenden van een Excel-bestand als bijlage is alleen van toepassing als de factuur verzendwijze is ingesteld op Mailen. Het Excel-bestand is ook te openen op de klantportal.

Zie ook

Pagina Factuurlay-out

Veld Objecttype

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Loonstroken afdrukken en mailen - inrichting

Loonstroken afdrukken

Loonstroken mailen naar resources

Jaaropgaven - inrichting

Jaaropgaven verstrekken

Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs