Pagina Factuurlay-out

Factuurlay-outs zijn nodig om facturen te kunnen afdrukken. Hierin staat de opmaak en indeling van de factuur vastgelegd. Per klant, project en (geboekte) factuur en op algemeen niveau is instelbaar welke factuurlay-out moet worden gebruikt voor het afdrukken van de factuur.

 

Wat kunt u instellen op deze pagina?

Om in facturen een factuurlay-out te kunnen selecteren, stelt u op de pagina Factuurlay-out naast een code en omschrijving onder meer het volgende in:

  • of u een rapport voor verkoop- of voor inkoopfacturen gaat gebruiken.
  • of documenten toegevoegd moeten worden die zijn gekoppeld aan:
    • urenstaten, en/of
    • termijnschemaregels, en/of
    • declaraties, en/of
    • verkoopfacturen of inkoopfacturen
  • of bij het afdrukken naar pdf alles in 1 pdf-document samengevoegd moet worden.
  • het rapport of de rapporten die afgedrukt/verzonden moeten worden in de sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports. Zie Sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports.
    Het is ook mogelijk om:
    • een XML-bericht of Excel-bestand als bijlage te koppelen aan een factuur.
    • een Word-lay-out voor pro-formafacturen te koppelen aan een factuurlay-out.

 

Zie ook Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs.

 

Sneltab Algemeen

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Factuurlay-outs