Pagina Documentsjablonen

Om documenten toe te kunnen voegen in MSF, is een documentsjabloon noodzakelijk. Op de pagina Documentsjablonen kunt u documentsjablonen toevoegen en beheren. 

 

Soorten documentsjablonen

Er zijn 2 soorten documentsjablonen mogelijk:

  • documentsjablonen om documenten te genereren met gegevens uit MSF.
  • documentsjablonen om zelf een bestand te kunnen koppelen, bijvoorbeeld een (gescande) afbeelding, Word-document of een Excel-document.

Zie ook Een documentsjabloon toevoegen en inrichten.

 

Sneltabs

Voor een beschrijving van de velden op deze pagina zie:

 

Verwijderen van een documentsjabloon

Verwijderen van een documentsjabloon is alleen mogelijk als deze niet (meer) in gebruik is.

 

Documentsjabloon uitfaseren dat nog in gebruik is

Wilt u een documentsjabloon uitfaseren, maar is het documentsjabloon nog in gebruik? Voorkom dan dat het sjabloon nog geselecteerd kan worden door de optie Selecteerbaar uit te schakelen. Zie ook Veld Selecteerbaar.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.

Nieuw

Via deze knop opent u een nieuwe, lege documentsjabloonkaart.

Zie ook Pagina Documentsjabloonkaart.

Verwijderen

Verwijderen van een documentsjabloon is alleen mogelijk als deze niet (meer) in gebruik is.

Start

 

Icoon Inhoud per taal Inhoud per taal

Als u een document voor meerdere talen wilt genereren, kunt u:

  • per taal een documentsjabloon aanmaken en daar een rapportlay-out voor instellen. Bij gebruik van meerdere talen kan dat leiden tot een lange lijst met documentsjablonen waaruit gekozen moest worden, of
  • via deze knop op de pagina Inhoud per taal een of meer regels met de gewenste taal instellen en aangeven welke rapportlay-out per taal gebruikt moet worden. Dat maakt het beheer en de keuze in documentsjablonen gemakkelijker. Zie ook Pagina Inhoud per taal.

Icoon Vertalingen

Vertaling

Voor documentsjablonen die op de portal gebruikt worden, kunt u een of meer vertalingen voor de documentsjablooncode vastleggen, zodat deze in de taal van de gebruiker worden getoond. Deze vertalingen kunt u instellen of aanpassen via deze knop.

Zie ook Vertalingen.

Gebruik

Icoon Gebruik bij entiteit Gebruik bij entiteit Voor elk documentsjabloon moet u aangeven in welke entiteit(en) het gebruikt kan worden. Klik daartoe op deze knop en vink de optie Actief aan bij de gewenste entiteit(en).
Icoon Gebruik bij bedrijfseenheid Gebruik bij bedrijfseenheid

Documentsjablonen die vanuit deze pagina zijn aangemaakt en actief zijn in contracten, projecten en projectresources zijn standaard actief voor alle (actieve) bedrijfseenheden. Via deze knop kunt u instellen dat zo'n documentsjabloon alleen actief is voor bepaalde bedrijfseenheden.

Zie ook Bedrijfseenheden per documentsjabloon.

Icoon Gebruik bij contact Gebruik bij contact

Via het veld Contactautorisatie kunt u instellen dat een documentsjabloon alleen voor bepaalde contacten te gebruiken is. Via deze knop stelt u in welke contacten dat betreft.

Zie ook Contactautorisatie en Pagina Contacten per sjabloon.

Icoon Gebruik bij contact Verplicht bij functie

Voor sommige functies zijn bepaalde documenten noodzakelijk voordat een plaatsing gedaan mag worden. Via deze knop kunt u instellen voor welke functie(s) het document(sjabloon) verplicht is.

Zie ook Verplichte documenten per functie.

Autorisatie

Icoon Autorisatie Autorisatie

Het is mogelijk om voor een documentsjabloon een of meer rollen in te stellen zodat het documentsjabloon en het bijbehorende document alleen zichtbaar zijn voor gebruikers die minimaal 1 van die rollen hebben. Is geen enkele rol ingesteld, dan is het documentsjabloon zichtbaar/bruikbaar voor alle gebruikers. Klik op deze knop om de gewenste rollen in te stellen of te wijzigen.

Zie ook Sjabloonautorisatie.

Icoon Autorisatie digitale handtekening Machtigingen digitale ondertekening

Het is mogelijk om in te richten dat resources of contactpersonen documenten digitaal kunnen accorderen op de portal. Hierbij zijn verschillende methodes mogelijk. Bij gebruik van de accorderingsmethodes Uitgebreid en Met certificaat moeten documenten met dit documentsjabloon digitaal worden ondertekend. Daarvoor moet het document eerst door een medewerker worden aangeboden ter ondertekening. Via deze knop kunt u instellen wie rechten hebben om documenten met dit documentsjabloon handmatig aan te bieden voor ondertekening.

Zie ook

Pagina Machtigingen digitale handtekening

MYS Doc Temp Authorization

Icoon Web-autorisatie Web-autorisatie

Bij elk documentsjabloon kunt u instellen of het document op klant- en/of resourceportals getoond, gewijzigd en/of verwijderd mag worden en voor wie dat geldt.

Zie ook Document-/Interactiesjablonen web-autorisatie.

Lay-out

Icoon Rapportlay-outs Rapportlay-outs

Als u in het veld Document rapport een rapportnummer op basis van een aangepast rapportlay-out invult (zie ook Document rapport), moet u op de pagina Inhoud per taal in het veld Aangepaste rapportlay-outnr. een rapportlay-out selecteren. Deze rapportlay-outs kunt u aanmaken en aanpassen vanuit de pagina Aangepaste rapportlay-outs. Klik op deze knop om die pagina te openen (dat kan ook vanuit de pagina Inhoud per taal).

Zie ook

Pagina Inhoud per taal

Aangepaste rapportlay-outs

Word-lay-outs: een aangepast rapportlay-out toevoegen en aanpassen

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Pagina Documentsjabloonkaart

Documenten koppelen of genereren in een documentregel

Portalinrichting: documenten of interacties toevoegen aan urenstaten op een resourceportal

Portalinrichting: documenten of interacties toevoegen aan urenstaten op een klantportal

Portalinrichting: url's toevoegen op portals