Pagina Documentsjabloonkaart
Om documenten toe te kunnen voegen in MSF, is een documentsjabloon noodzakelijk. Op de pagina Documentsjabloonkaart richt u een documentsjabloon in.
Er zijn 2 soorten documentsjablonen mogelijk:
- documentsjablonen om documenten te genereren met gegevens uit MSF.
- documentsjablonen om zelf een bestand te kunnen koppelen, bijvoorbeeld een (gescande) afbeelding, Word-document of een Excel-document.
Zie ook Een documentsjabloon toevoegen en inrichten.
Sneltabs
De documentsjabloonkaart telt 3 sneltabs:
- Algemeen, zie Sneltab Algemeen
- Accordering, geldigheid en privacy, zie Sneltab Accordering, geldigheid en privacy
- Bestand, zie Sneltab Bestand
Documentsjabloon verwijderen
Verwijderen van een documentsjabloon is alleen mogelijk als deze niet (meer) in gebruik is.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk en boven aan de pagina kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
|
Verwijderen |
Verwijderen van een documentsjabloon is alleen mogelijk als deze niet (meer) in gebruik is.
Documentsjabloon uitfaseren dat nog in gebruik is Wilt u een documentsjabloon uitfaseren, maar is het documentsjabloon nog in gebruik, dan kunt u voorkomen dat het sjabloon nog geselecteerd kan worden door de optie Selecteerbaar te deactiveren. Zie ook Veld Selecteerbaar. |
Start
![]() |
Inhoud per taal |
Als u een document voor meerdere talen wilt genereren, kunt u:
|
|
Vertaling |
Voor documentsjablonen die op de portal gebruikt worden, kunt u een of meer vertalingen voor de documentsjablooncode vastleggen, zodat deze in de taal van de gebruiker worden getoond. Deze vertalingen kunt u instellen of aanpassen via deze knop. Zie ook Vertalingen. |
Gebruik
![]() |
Gebruik bij entiteit |
Voor elk documentsjabloon moet u aangeven in welke entiteit(en) het gebruikt kan worden. Klik daartoe op deze knop en vink de optie Actief aan bij de gewenste entiteit(en). Zie ook Pagina Interactiesjabloongebruik. |
![]() |
Gebruik bij bedrijfseenheid |
Documentsjablonen die actief zijn in contracten, projecten en projectresources zijn standaard actief voor alle (actieve) bedrijfseenheden. Via deze knop kunt u instellen dat zo'n documentsjabloon alleen actief is voor bepaalde bedrijfseenheden. |
![]() |
Gebruik bij contact |
Via het veld Contactautorisatie kunt u instellen dat een documentsjabloon alleen voor bepaalde contacten te gebruiken is. Via deze knop stelt u in welke contacten dat betreft. Zie ook Contactautorisatie en Pagina Contacten per sjabloon. |
![]() |
Verplicht bij functie |
Voor sommige functies zijn bepaalde documenten noodzakelijk voordat een plaatsing gedaan mag worden. Via de knop Verplicht bij functie kunt u instellen voor welke functie(s) het document(sjabloon) verplicht is. Zie ook Verplichte documenten per functie. |
Autorisatie
![]() |
Autorisatie |
Het is mogelijk om voor een documentsjabloon een of meer rollen in te stellen zodat het documentsjabloon en het bijbehorende document alleen zichtbaar zijn voor gebruikers die minimaal 1 van die rollen hebben. Is geen enkele rol ingesteld, dan is het documentsjabloon zichtbaar/bruikbaar voor alle gebruikers. Klik op deze knop om de gewenste rollen in te stellen of te wijzigen. Zie ook Sjabloonautorisatie. |
![]() |
Machtigingen digitale ondertekening |
Het is mogelijk om in te richten dat resources of contactpersonen documenten digitaal kunnen accorderen op de portal. Hierbij zijn verschillende methodes mogelijk. Bij gebruik van de accorderingsmethodes Uitgebreid en Met certificaat moeten documenten met dit documentsjabloon digitaal worden ondertekend. Daarvoor moet het document eerst door een medewerker worden aangeboden ter ondertekening. Via deze knop kunt u instellen wie rechten hebben om documenten met dit documentsjabloon handmatig aan te bieden voor ondertekening. Zie ook |
![]() |
Web-autorisatie |
Bij elk documentsjabloon kunt u instellen of het document op klant- en/of resourceportals getoond, gewijzigd en/of verwijderd mag worden en voor wie dat geldt. |
Lay-out
![]() |
Rapportlay-outs |
Als u in het veld Document rapport een rapportnummer op basis van een aangepast rapportlay-out invult (zie ook Document rapport), moet u op de pagina Inhoud per taal in het veld Aangepaste rapportlay-outnr. een rapportlay-out selecteren. Deze rapportlay-outs kunt u aanmaken en aanpassen vanuit de pagina Aangepaste rapportlay-outs. Klik op deze knop om die pagina te openen (dat kan ook vanuit de pagina Inhoud per taal). Zie ook Word-lay-outs: een aangepast rapportlay-out toevoegen en aanpassen |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Documenten koppelen of genereren in een documentregel
Portalinrichting: documenten of interacties toevoegen aan urenstaten op een resourceportal
Portalinrichting: documenten of interacties toevoegen aan urenstaten op een klantportal
Portalinrichting: url's toevoegen op portals