Het is mogelijk om in te richten dat een resource zelf documenten of interacties kan toevoegen aan een urenstaat op de portal.

 

Documenten

Opmerking: Het is mogelijk om in te richten dat toegevoegde documenten ook met de factuur worden meegestuurd. Zie Bijlagen bij een urenfactuur afdrukken/verzenden.

 

Om documenten toe te kunnen voegen is het volgende nodig:

  • Een of meer documentsjablonen die te gebruiken zijn voor urenstaten, waarbij het veld Document rapport leeg is en waarvoor web-autorisatie is ingesteld. Zie ook Documentsjablonen en Document-/Interactiesjablonen web-autorisatie.
  • Een overige registratieset voor documenten. In de overige registratieset stelt u in:
    • welke gegevens zichtbaar moeten zijn in het onderdeel voor documenten bij een urenstaat op de portal; en
    • via welk documentsjabloon (of documentsjablonen) documenten toegevoegd kunnen worden aan de portal.
    Een overige registratieset voor documenten voegt u als volgt toe:
    1. Klik op de actiebalk van het portaldomein op de knop Overige registratiesets. Of open de pagina Overige registratiesetsvia de zoekfunctie. Klik daartoe rechtsboven in het scherm op of druk op Alt+Q. Zoek op over reg en klik in het zoekresultaat op de betreffende hyperlink.
    2. Klik op de pagina Overige registratiesets op Nieuw.
    3. Vul een code en omschrijving, selecteer bij Gebruik bij de waarde Resource en selecteer bij Velden uit tabel de waarde Document/Interactie.
    4. Vul in het veld Documentsjabloonfilter de code van het documentsjabloon voor urenstaten (zie hiervoor). Zijn er meerdere documentsjablonen van toepassing, dan kunt u er meerdere instellen, bijvoorbeeld door een | tussen de codes te plaatsen. Zie ook Microsoft Learn: Filtercriteria invoeren.

      Opmerking: De keuzelijst bij dit veld toont alleen documentsjablonen die te gebruiken zijn voor resources of contact(personen)en (de waarde in het veld Gebruik bij). Als in het documentsjabloon is ingesteld dat deze alleen te gebruiken is voor urenstaten, staat dat documentsjabloon niet in de keuzelijst.

    5. Stel in de sneltab Registratiesetregels de gegevens in die zichtbaar moeten zijn in het onderdeel voor documenten bij een urenstaat op de portal. Sommige velden zijn noodzakelijk, zie Velden in sneltab Registratiesetregels.
  • Een controllerinstantie met de controllersoort Hourregistration. Deze maakt u aan vanuit het portaldomein voor de resource. Stel bij het veld DocumentSet de code in van de hiervoor genoemde overige registratieset. Zie ook Controllersoort HourRegistration en Veld Controllerinstantie.
  • Een menu-item in de sneltab Menu-instellingen in het portaldomein voor de resource met in het veld Controllerinstantie de hiervoor genoemde controllerinstantie. Zie ook Veld Controllerinstantie.

 

Interacties

Om interacties toe te kunnen voegen is het volgende nodig:

  • Een of meer interactiesjablonen die te gebruiken zijn voor urenstaten, waarbij het veld Document rapport leeg is en waarvoor web-autorisatie is ingesteld. Zie ook Interactiesjablonen en Document-/Interactiesjablonen web-autorisatie.
  • Een overige registratieset voor interacties. In de overige registratieset stelt u in:
    • welke gegevens zichtbaar moeten zijn in het onderdeel voor interacties bij een urenstaat op de portal; en
    • via welk interactiesjabloon (of interactiesjablonen) interactiesjablonen toegevoegd kunnen worden aan de portal.

Een overige registratieset voor documenten voegt u als volgt toe:

  1. Klik op de actiebalk van het portaldomein op de knop Overige registratiesets. Of open de pagina Overige registratiesets via de zoekfunctie rechtsboven in het scherm.
  2. Klik op de pagina Overige registratiesets op Nieuw.
  3. Vul een code en omschrijving, selecteer bij Gebruik bij de waarde Resource en selecteer bij Velden uit tabel de waarde Document/Interactie.
  4. Vul in het veld Documentsjabloonfilter de code van het interactiesjabloon voor urenstaten (zie hiervoor). Zijn er meerdere interactiesjablonen van toepassing, dan kunt u er meerdere instellen, bijvoorbeeld door een | tussen de codes te plaatsen. Zie ook Microsoft Learn: Filtercriteria invoeren.

Opmerking: De keuzelijst bij dit veld toont alleen documentsjablonen die te gebruiken zijn voor resources of contact(personen)en (de waarde in het veld Gebruik bij). U moet de code(s) van interactiesjablonen handmatig invoeren.

  1. Stel in de sneltab Registratiesetregels de gegevens in die zichtbaar moeten zijn in het onderdeel voor interacties bij een urenstaat op de portal. Sommige velden zijn noodzakelijk, zie Velden in sneltab Registratiesetregels.
  • Een controllerinstantie met de controllersoort HourRegistration. Deze maakt u aan vanuit het portaldomein voor de resource. Stel bij het veld DocumentSet de code in van de hiervoor genoemde overige registratieset. Zie ook Controllersoort HourRegistration en Veld Controllerinstantie.
  • Een menu-item in de sneltab Menu-instellingen in het portaldomein voor de resource met in het veld Controllerinstantie de hiervoor genoemde controllerinstantie. Zie ook Veld Controllerinstantie.

 

Velden in sneltab Registratiesetregels

Voeg minimaal de volgende velden toe in de sneltab Registratiesetregels:

  • veldnr. 1 (Entry No.) met in het veld Interfacegedrag de waarde Identificatieveld. Dit wordt automatisch toegevoegd.
  • veldnr. 2 (Template Code) met in het veld Interfacegedrag de waarde Wijzigbaar. Via dit veld kan het documentsjabloon of interactiesjabloon worden geselecteerd.
  • veldnr. 10 (Attachment) met in het veld Interfacegedrag de waarde Wijzigbaar. Veldnr. 13 (Filename) wordt dan automatisch toegevoegd. Via dit veld kan een bestand worden toegevoegd.
  • veldnr. 126 (Project No.) met in het veld Interfacegedrag de waarde Wijzigbaar. Via dit veld kan worden geselecteerd op welk project het document of de interactie betrekking heeft.

 Zie ook Overige registratieset.

 

Zichtbaarheid toevoegknop

Standaard kunnen documenten of interacties aan een urenstaat worden toegevoegd op de portal als de urenstaat nog niet ingeleverd is op de portal. Het is mogelijk om in te stellen dat de toevoegknop alleen zichtbaar is als de urenstaat is ingeleverd, dus als de urenstaat de status heeft die is ingesteld op de pagina Web-instellingen in het veld Urenstaat inleverstatus. Dit kunt u instellen in de controllerinstantie HourRegistration in het veld AddDocumentsOnlyAfterSubmit. Zie ook Controllersoort HourRegistration.

 

Bestandsformaten die toegevoegd kunnen worden aan de portal

In de pagina Web API-instellingen kan in het veld Toegestane bestandsextenties worden ingesteld welke bestandsformaten aan de portal toegevoegd kunnen worden. Zie ook Veld Toegestane bestandsextensies.

 

Zie ook

Portalinrichting: urenbriefje opslaan in pdf vanuit urenstaat

Pagina Portaldomein

Factuurlay-out