Pagina Overige registratieset
Op verschillende portalpagina's, zoals voor projectresources en verzuimmeldingen, is het mogelijk om gegevens uit gerelateerde tabellen te tonen. Op de projectresourcepagina kunnen bijvoorbeeld ook de documenten van de projectresource worden getoond en op de verzuimregistratiepagina de verzuimregels. Daarvoor richt u een overige registratieset in. In de overige registratieset stelt u in welke velden en gegevens van de gerelateerde tabel uit MSF op de portalpagina getoond moeten worden. Daarbij geeft u aan of deze wel of niet gewijzigd kunnen worden. U kunt een overige registratieset koppelen aan o.a. verschillende registratiesets.
Pagina invullen
Op deze pagina vult u een code in bij Registratiesetcode en vult u een omschrijving in. Bij Gebruik bij geeft u aan of de overige registratieset betrekking heeft op resources, contacten of zoekactie/aanvraag. In het veld Velden uit tabel geeft u aan op welke tabel de overige registratieset betrekking heeft.
Voorbeeld: Selecteert u de waarde Verzuimregel, dan kunt u in de sneltab Registratiesetregels velden en gegevens kiezen die betrekking hebben op verzuimregels.
Help per veld

Bij Gebruik bij geeft u aan of de overige registratieset betrekking heeft op resources, contacten of zoekacties/aanvragen.

In het veld Velden uit tabel geeft u aan op welke tabel de overige registratieset betrekking heeft.
Voorbeeld: Selecteert u bijvoorbeeld de waarde Verzuimregel, dan kunt u in de sneltab Registratiesetregels velden en gegevens kiezen die betrekking hebben op verzuimregels.
Velden uit tabel | Opmerkingen |
Alternatief adres | |
Beoordelingsregel | |
Berekende werksoort |
U kunt de velden Werksoort filter en Werksoort urensoort filter vullen en de optie Alleen optionele werksoorten inschakelen. Zie ook Veld Alleen optionele werksoorten. |
Betalingsgegevens | |
Contracthistorie |
Contracthistorie is bijvoorbeeld van toepassing als er sprake is van opvolgend werkgeverschap. Er is sprake van opvolgend werkgeverschap als de resource achtereenvolgens (binnen 6 maanden na de laatste werkdag) in dienst is geweest bij verschillende werkgevers die uitgaande van de verrichte arbeid redelijkerwijs kunnen worden beschouwd als elkaars opvolger. Als u in het veld Velden uit tabel de waarde Contracthistorie instelt, wordt in de sneltab Registratiesetregels automatisch een regel aangemaakt met veldnr. 10 (ContractHistoryLine No.) en de waarde Identificatieveld in het veld Interfacegedrag. Dit veld is standaard niet zichtbaar op de portal. Verder kunt u de velden instellen uit de sneltab Contracthistorie op de pagina Arbeidshistorie. De invoer vanuit de portal wordt vastgelegd in deze sneltab in MSF. Zie ook Contracthistorie. |
Document/Interactie | Het veld Documentsjabloonfilter is verplicht als u deze waarde kiest. Zie Veld Documentsjabloonfilter. |
Kenmerk | Selecteer een kenmerk in het veld Kenmerk. Dit veld is verplicht. |
Lidmaatschap |
Alleen van toepassing bij contactpersonen als u gebruikmaakt van de AB module. |
Loon en tarief |
U kunt de velden Werksoort filter en Werksoort urensoort filter vullen en de optie Alleen optionele werksoorten aanvinken. Zie ook Veld Alleen optionele werksoorten. |
Loongegevens | Stel in het veld Looncomponentfilter een of meer looncomponenten in. |
Medewerker | |
Mobiliteit |
Het invoeren van de mobiliteitsenquête op de portal verloopt via een wizard. Deze bevat een aantal standaardvelden. Naast de standaardvelden is het mogelijk om in de overige registratieset:
Opmerking: Het is ook mogelijk om de standaardvelden toe te voegen aan de overige registratieset (ook al is dat niet logisch omdat ze al automatisch in de enquête staan). Als u dat toch doet, kunt u bij Interfacegedrag alleen de waarde Alleen lezen of Verborgen instellen.
Zie ook |
Pensioenhistorie |
Als u in het veld Velden uit tabel de waarde Pensioenhistorie instelt, wordt in de sneltab Registratiesetregels automatisch een regel aangemaakt met veldnr. 23 (PensionHistoryLine No.) en de waarde Identificatieveld in het veld Interfacegedrag. Dit veld is standaard niet zichtbaar op de portal. Verder kunt u de velden instellen uit de sneltab Pensioenhistorie op de pagina Arbeidshistorie. De invoer vanuit de portal wordt vastgelegd in deze sneltab in MSF. Zie ook Sneltab Pensioenhistorie. |
Persoonlijk contact | |
Reductieregeling |
Alleen van toepassing bij contactpersonen als u gebruikmaakt van de AB module. |
Standaard werksoort |
U kunt de velden Werksoort filter en Werksoort urensoort filter vullen en de optie Alleen optionele werksoorten inschakelen. Zie ook Veld Alleen optionele werksoorten. |
Transitievergoedingshistorie |
Als u in het veld Velden uit tabel de waarde Transitievergoedinghistorie instelt, wordt in de sneltab Registratiesetregels automatisch een regel aangemaakt met veldnr. 10 (TransitionHistoryLine No.) en de waarde Identificatieveld in het veld Interfacegedrag. Dit veld is standaard niet zichtbaar op de portal. Verder kunt u de velden instellen uit de sneltab Transitievergoedinghistorie op de pagina Arbeidshistorie. De invoer vanuit de portal wordt vastgelegd in deze sneltab in MSF. Zie ook Transitievergoedinghistorie. Let op: In MSF kunt u op de pagina Arbeidshistorie, sneltab Transitievergoedinghistorie, óf de velden Begindatum en Einddatum vullen, óf het veld Einddatum en Aantal dagen en/of Aantal maanden. Op de portal zijn deze velden standaard niet afhankelijk van elkaar. Om te voorkomen dat al deze velden op de portal worden ingevuld, kunt u op de velden voor Aantal dagen en Aantal maanden een voorwaarde instellen zodat deze worden verborgen op de portal als de begindatum wordt ingevuld. Zie Voorwaarden.
|
Uitsluiting |
Alleen van toepassing bij contactpersonen als u gebruikmaakt van de AB module. Dit is alleen bruikbaar voor de web-API. |
Verlof |
Het invoeren van een verlofaanvraag op de portal verloopt via een wizard. Het is mogelijk om daar een extra stap aan toe te voegen waarin aanvullende velden ingevuld kunnen worden. Daar is een overige registratieset voor verlof voor nodig waarin de aanvullende (flexibele) velden zijn ingericht. Koppel deze registratieset vervolgens op de pagina Verlofsoorten aan een verlofsoort via het veld Registratieset. Als een gebruiker op de portal een verlofsoort kiest waar een overige registratieset aan is gekoppeld, wordt de stap 'Aanvullende gegevens' met de ingestelde velden toegevoegd aan de wizard. Zie ook |
Verpleegadres | |
Verzuimregel | |
Vestiging | |
Werkschema |
Via het veld Werksoort filter kunt u instellen welke werksoorten gebruikt mogen worden in het werkschema. |

Het veld Documentsjabloonfilter is verplicht als u bij Velden uit tabel de waarde Document/Interactie kiest.
Wilt u:
- documenten tonen op de portal, stel dan de documentsjablooncode(s) in die op de portal getoond/toegevoegd mag/mogen worden.
- interacties tonen op de portal, stel dan de interactiesjablooncode(s) in die op de portal getoond/toegevoegd mag/mogen worden.
Opmerking: De keuzelijst bij dit veld toont alleen documentsjablonen. U moet de code(s) van interactiesjablonen handmatig invoeren.
Zijn er meerdere document- of interactiesjablonen van toepassing, plaats dan een | (sluisteken/pipe) tussen de codes.
Opmerking: Het is niet mogelijk om in het veld Documentsjabloonfilter van een overige registratieset zowel documentsjablonen als interactiesjablonen op te nemen. U kunt of alleen documentsjablonen invoeren, of alleen interactiesjablonen.
Vult u * in (wat staat voor alle), dan heeft dit alleen betrekking op alle documentsjablonen, en niet op interactiesjablonen.

U kunt deze optie alleen inschakelen als in het veld Velden uit tabel een van de volgende waarden is geselecteerd:
- Berekende werksoort
- Loon en tarief
- Standaard werksoort
Bij een contactbedrijf en/of intermediair is het mogelijk om optionele werksoorten in te stellen. Wanneer een resource op een project wordt geplaatst via de portal, kunnen niet alleen de werksoorten van het project en/of de cao worden gekozen, maar ook deze optionele werksoorten. Is de optie Alleen optionele werksoorten ingeschakeld, dan kan alleen uit deze optionele werksoorten worden gekozen.

Het is mogelijk om documenten die in MSF aan het project zijn gekoppeld op de resourceportal te tonen. Daardoor is het mogelijk om bijvoorbeeld een arbodocument aan het project te koppelen, waardoor het niet meer nodig is om het document aan elke projectresource toe te voegen.
Hiervoor moet:
-
de resource op het betreffende project zijn geplaatst, en
-
de projectresource een status hebben waarin de optie Urenverwerking toegestaan is aangevinkt (zodat dus sprake is van een actieve projectresource). Dit geldt ook voor toekomstige projectresources en verlopen projectresources (waarbij de einddatum in het verleden ligt).
-
het veld Projectdocumenten tonen zijn ingeschakeld
Via het veld Documentsjabloonfilter stuurt u aan welk(e) projectdocument(en) getoond moeten worden. Projectdocumenten zijn niet wijzigbaar op de resourceportal.
Als u het veld Projectdocumenten tonen inschakelt, worden de velden Toevoegen toegestaan, Wijzigen toegestaan en Verwijderen toegestaan uitgeschakeld.
Bekijk ook de video Projectdocumenten tonen op de resourceportal.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Portalinrichting: documenten of interacties toevoegen aan urenstaten op een resourceportal
Portalinrichting: documenten of interacties toevoegen aan urenstaten op een klantportal
Portalinrichting: url's toevoegen op portals