Pagina Factuurlay-outs

Factuurlay-outs zijn nodig om facturen te kunnen afdrukken. Hierin staat de opmaak en indeling van de factuur vastgelegd. Daarnaast bepaalt de factuurlay-out of bij het afdrukken/verzenden van facturen documenten worden toegevoegd die gekoppeld zijn aan:

  • urenstaten

  • termijnschemaregels

  • declaratieregels, en/of

  • verkoopfacturen

Per klant, project en (geboekte) factuur en op algemeen niveau is instelbaar welke factuurlay-out moet worden gebruikt voor het afdrukken van de factuur.

Op de pagina Factuurlay-outs kunt u een of meer factuurlay-outs vastleggen met per code een verwijzing naar een of meerdere factuurrapporten. Zie Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlayouts.

Op het niveau van de klant kan worden aangegeven welke lay-out wordt gebruikt waarbij standaard de factuurlay-out uit de factuurinstellingen wordt gebruikt. Per project en per (geboekte) verkoopfactuur kan de geselecteerde factuurlay-out nog worden gewijzigd via het veld Factuurlay-out.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlayouts

Geboekte verkoopfacturen afdrukken en/of verzenden

Factuurlay-out

Veld Standaard verkoopfactuurlay-out