Sneltab Administratieve gegevens
In de sneltab Administratieve gegevens van een project stelt u in aan wie en op welke manier het project gefactureerd moet worden.
Factureren aan

Is op de pagina Projectinstellingen (Mysolution) de optie Factuurcontactpersoon automatisch vullen ingeschakeld en wordt op de projectkaart het veld Contactpersoon gevuld, dan wordt die contactpersoon ook ingevuld bij Factuurcontactpersoon. Dit geldt alleen als u een contactpersoon van het geselecteerde bedrijf of de gerelateerde bedrijven selecteert.
U kunt ook zelf een contactpersoon voor de factuur selecteren in het veld Factuurcontactpersoon. Klik daarvoor achter het veld Factuurcontactpersoon op . U hebt standaard de keuze uit de contactpersonen van de geselecteerde factuurklant en de gerelateerde bedrijven.
Andere contactpersoon kiezen
Het is ook mogelijk om een andere contactpersoon te kiezen, die dus niet aan de geselecteerde factuurklant en de gerelateerde bedrijven gekoppeld is. Kies daarvoor op de actiebalk onder Acties voor Filter > Alle contacten, zodat u alle contacten ziet. Vervolgens kunt u de gewenste contactpersoon zoeken en selecteren. In dit geval krijgt u wel een melding met de vraag of u wilt doorgaan..
Hoewel de pagina zowel bedrijven als contactpersonen toont, kunt u alleen contactpersonen selecteren.
Velden die worden gevuld na selecteren
Als u een contactpersoon selecteert, worden de volgende velden gevuld:
- Factuurcontactpersoon: de code van de contactpersoon.
- Naam factuurcontactpersoon: de naam van de contactpersoon.
- Factuuraanhef: de aanhef van de contactpersoon. Dit veld wordt gevuld als op de contactpersoonkaart het veld Aanhefcode is ingevuld. Aan die aanhefcode moet ook een aanhefformule met de aanhefsoort Document zijn gekoppeld. Wanneer op de contactpersoonkaart een taal is ingevuld, moet een aanhefformule met de aanhefsoort Document voor die taal aanwezig zijn. De aanhef wordt dan in die taal weergegeven, op basis van de ingestelde aanhefformule.
Zie ook

Als bij Factuurcontactpersoon de code van een contactpersoon is ingevuld, staat de naam van deze persoon in het veld Naam factuurcontactpersoon.
Factuuradressering

Als het veld Factuurcontactpersoon is gevuld, staat in dit veld de aanhef van de contactpersoon. Dit veld wordt gevuld als op de contactpersoonkaart het veld Aanhefcode is ingevuld. Aan die aanhefcode moet ook een aanhefformule met de aanhefsoort Document zijn gekoppeld. Wanneer op de contactpersoonkaart een taal is ingevuld, moet een aanhefformule met de aanhefsoort Document voor die taal aanwezig zijn. De aanhef wordt dan in die taal weergegeven, op basis van de ingestelde aanhefformule.
Als geen factuurcontactpersoon is ingesteld en op de pagina Factuurinstellingen is in het veld Algemene factuuraanhef een factuuraanhef zonder taalcode ingesteld (bijvoorbeeld met de tekst 'T.a.v. de crediteurenadministratie'), dan wordt die algemene factuuraanhef automatisch ingevuld in het veld Factuuraanhef.
Maakt u een factuur voor het project, dan wordt de inhoud van het veld Factuuraanhef automatisch ingevuld in het veld Contactpersoon (veldnr. 10) van de factuur. In geval van de algemene factuuraanhef geldt: als op de contactkaart in het veld Taal een taalcode ingesteld en is in het veld Algemene factuuraanhef op de pagina Factuurinstellingen een factuuraanhef met die taalcode aanwezig, dan wordt de factuuraanhef van de betreffende taalcode overgenomen.
Zie ook

Toont de postcode van het gekoppelde factuuradres.
Zie ook Veld Factuuradrescode.

Toont de plaatsnaam van het gekoppelde factuuradres.
Zie ook Veld Factuuradrescode.

Toont de landcode van het gekoppelde factuuradres.
Zie ook Veld Factuuradrescode.
Facturatie

Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt standaard de factuur verzendwijze geselecteerd die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de optie in het veld Factuur verzendwijze op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de optie in het veld Factuur verzendwijze op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Is echter op de contactkaart:
- een waarde ingesteld in het veld Factuur verzendwijze, én
- in het veld Factuur adresseren aan de waarde Bedrijf geselecteerd, én
- in het veld Factuurverzamelmethode een factuurverzamelmethode geselecteerd waarin de optie Bedrijf is geselecteerd
dan wordt bij het aanmaken van een project de factuur verzendwijze van het contactbedrijf overgenomen naar het project.
Veld wijzigen
Wijzig de factuur verzendwijze indien nodig. Kies:
- Afdrukken als u de facturen en eventuele bijlagen wilt afdrukken op de standaardprinter.
- Pdf als u van de facturen en eventuele bijlagen een pdf-bestand wilt aanmaken. Zie ook Bestandsnaam en opslaglocatie pdf-bestanden.
- Mailen als u een e-mailbericht wilt aanmaken met de factuur als pdf-bestand in de bijlage. Om een e-mailbericht aan te kunnen maken moet op de pagina Factuurinstellingen een e-mailsjabloon zijn geselecteerd in het veld Verkoopfactuur e-mailsjabloon. Dit e-mailsjabloon bepaalt onder andere:
- de inhoud en opmaak van het e-mailbericht.
- Afdrukken + Pdf als u de facturen wilt afdrukken en een pdf-bestand wilt aanmaken. Zie ook de opmerkingen hierboven bij Afdrukken en Pdf.
- Afdrukken + Mailen als u de facturen wilt afdrukken en mailen. Zie ook de opmerkingen hierboven bij Afdrukken en Mailen.
Wijzigt u de factuur verzendwijze op de klantenkaart of op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van de klant, dan kan dit gevolgen hebben voor de factuur verzendwijze op de gekoppelde projecten. Zie Veld Factuur verzendwijze en Veld Factuur verzendwijze.
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Bestandsnaam en opslaglocatie pdf-bestanden
Op de factuur moet een factuurlay-out zijn ingesteld. De rapporten die in die factuurlay-out zijn ingesteld moeten op de pagina Pdf- en Excel-rapporten staan, samen met een bestandsnaam. Bij gebruik van SharePoint Online wordt het pdf-bestand op SharePoint standaard opgeslagen in de map Sales Invoices. Is op de pagina Pdf- en Excel-rapporten bij Rapport Opslaglocatie echter de waarde SharePoint ingesteld, dan worden de verkoopfacturen niet in de map Sales Invoices opgeslagen maar op de locatie die in het veld Map is ingesteld.
Als geen gebruik wordt gemaakt van SharePoint, wordt het pdf-bestand opgeslagen in de map die is ingesteld op de pagina Pdf- en Excel-rapporten. Daarvoor moet bij Rapport Opslaglocatie de waarde Netwerk opslaglocatie zijn ingesteld.
Zie ook Pagina Pdf- en Excel-rapporten.Het pdf-bestand wordt op de achtergrond aangemaakt. Als de portal daarop is ingericht, is het mogelijk om de pdf-bestanden te bekijken vanuit de portal. Zie ook Controllersoort SalesInvoices.
Zie ook
Veld Verkoopfactuur e-mailsjabloon

Via het veld Factuurfrequentie kunt u instellen hoe vaak de klant een factuur voor dit project moet ontvangen via automatische facturatie in geval van urenfacturen. Daarnaast kan de factuurfrequentie van belang zijn voor de wijze waarop de boekingsdatum van termijnfacturen wordt berekend. Zie Veld Verkoopfactuur termijnen boekingsdatum berekening.
Factuurfrequentie van factuurklant
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt standaard de factuurfrequentie ingevuld die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de optie in het veld Factuurfrequentie op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de optie in het veld Factuurfrequentie op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Veld wijzigen
Wijzig de factuurfrequentie op de projectkaart indien nodig. Klik op het pijltje in het veld en selecteer de gewenste optie.
U kunt nieuwe factuurfrequenties toevoegen op de pagina Factuurfrequentieoverzicht, als u daar rechten voor hebt.
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Factuurfrequentie negeren bij het genereren van uren
In de praktijk kan het soms voorkomen dat u wilt afwijken van de ingestelde factuurfrequentie op het project. Bijvoorbeeld als een klant in het kader van een correctie met terugwerkende kracht 1 grote (correctie)factuur wil, over meerdere perioden en plaatsingen heen.
In het rapport Urenfacturen aanmaken batch is het daarom mogelijk af te wijken door het veld Factuurfrequentie negeren in te schakelen. Daarnaast is het mogelijk om de ingestelde factuurverzamelmethode op het project te negeren en de instelling in het veld Correcties op aparte factuur negeren op de klantenkaart te negeren.
Zie ook

In een factuurlay-out zijn o.a. de indeling en opmaak van de factuur vastgelegd.
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt standaard de factuurlay-out ingevuld die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de waarde in het veld Factuurlay-out (verkoop) op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de waarde in het veld Factuurlay-out (verkoop) op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Veld wijzigen
U kunt dit handmatig wijzigen. Klik in het veld op het pijltje en selecteer de factuurlay-out die u standaard wilt toepassen op facturen voor dit project.
Nieuwe factuurlay-outrapporten kunt u toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs, als u daar rechten voor hebt.
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Factuurlay-out op urenfacturen
Bij het genereren van urenfacturen wordt de geselecteerde waarde uit het project overgenomen. U kunt de factuurlay-out nog per (geboekte) verkoopfactuur wijzigen. Zie ook Veld Factuurlay-out.
Opmerking: Bij het genereren van termijnfacturen wordt de factuurlay-out gebruikt die is ingesteld in het veld Factuurlay-out termijnfacturatie op het project. Is dat veld leeg, dan wordt de factuurlay-out gebruikt die is ingesteld in het veld Termijnschema factuurlay-out op de pagina Factuurinstellingen (sneltab Termijnfacturatie).
Bij het genereren van verplichtingenfacturen wordt automatisch de factuurlay-out ingevuld die is ingesteld in het veld Factuurlay-outverplichtingenfacturatie op de pagina Factuurinstellingen (sneltab Verplichtingen).
Zie ook
Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs
Overige velden (standaard niet zichtbaar)
Onderstaande velden staan niet standaard op de kaart, maar kunnen worden toegevoegd. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

De bedrijfsboekingsgroep stuurt de wijze van journalisering in het grootboek aan.
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt standaard de bedrijfsboekingsgroep geselecteerd die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de optie in het veld Bedrijfsboekingsgroep op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de optie in het veld Bedrijfsboekingsgroep op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Veld wijzigen
Pas de bedrijfsboekingsgroep op het project indien nodig aan.
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Zie ook

Via het veld Betalingscondities bepaalt u (o.a.) de vervaldatum van een factuur, dus na hoeveel dagen een factuur betaald moet zijn.
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, worden standaard de betalingscondities geselecteerd die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de optie in het veld Betalingscondities op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de optie in het veld Betalingscondities op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Veld wijzigen
Pas de betalingscondities op het project indien nodig aan.
Opmerking: Op deze manier kunt u voor verschillende projecten van dezelfde klant afzonderlijke betalingscondities hanteren.
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Zie ook

De btw-bedrijfsboekingsgroep stuurt de wijze van rubricering in de btw-aangifte aan.
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt standaard de btw-bedrijfsboekingsgroep geselecteerd die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de optie in het veld Btw-bedrijfsboekingsgroep op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de optie in het veld Btw-bedrijfsboekingsgroep op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Veld wijzigen
Pas de btw-bedrijfsboekingsgroep op het project indien nodig aan.
Opmerking: Op deze manier kunt u voor verschillende projecten van dezelfde klant afzonderlijke btw-tarieven rekenen.
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Zie ook

Via deze optie kunt u het boeken van facturen voor dit project (tijdelijk) blokkeren.
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt de optie Facturen boeken blokkeren standaard overgenomen van de ingestelde factuurklant. Dat betreft:
- de optie Facturen boeken blokkeren op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant, of
- de optie Facturen boeken blokkeren op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Is de optie daar niet ingeschakeld, dan is de optie ook niet ingeschakeld op de projectkaart.
Boeken blokkeren bij genereren van facturen
Is op een project de optie Facturen boeken blokkeren:
- ingeschakeld, dan wordt bij het genereren van facturen voor dit project de optie Boeken blokkeren automatisch aangevinkt.
- niet ingeschakeld, maar is op een WBS-code die op de factuur komt de optie Factuur boeken blokkeren wel ingeschakeld, dan wordt bij het genereren van facturen de optie Boeken blokkeren automatisch aangevinkt.
Het is dan niet mogelijk om die facturen te boeken.
Veld wijzigen
Niet wijzigbaar
Dit veld is niet wijzigbaar als op het project de optie Factuurgegevens van klant toepassen is geactiveerd. Zie Veld Factuurgegevens van klant toepassen.
Om de inhoud in dit veld toch te wijzigen, moet u de wijziging aanbrengen in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.

Als factuuradres wordt standaard het adres van de klant gebruikt die bij Factuurklant is geselecteerd. Dit betreft het postadres en het factuur e-mailadres van deze klant.
Bij elke klant is het mogelijk om meerdere factuur- en e-mailadressen vast te leggen op de pagina Factuuradressenoverzicht.
Wilt u dat de factuur voor dit project naar een van die andere factuuradressen wordt gestuurd, dan moet het veld Factuuradrescode op de projectkaart staan. Klik in dit veld op . Selecteer vervolgens op de pagina Factuuradressenoverzicht het gewenste adres. In de adresvelden komen dan de naam en adresgegevens van het geselecteerde factuuradres te staan.
Wanneer in het factuuradres bij de klant ook de velden Naam 2 en Adres 2 zijn ingevuld, komen deze gegevens in de velden Factuurnaam 2 en Factuuradres 2 van het project te staan.
Als voor het project een factuur wordt aangemaakt, worden deze adresgegevens overgenomen op de factuur.
Zie ook Pagina Factuuradressenoverzicht.

Via dit veld kunt u aangeven dat voor dit project altijd het facturatiebeleid van de klant gevolgd moet worden. Als u dit veld activeert, worden onderstaande velden read-only getoond en automatisch gevuld met de waarde die is ingesteld in het gelijknamige veld:
-
op de klantenkaart, of
-
op de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid van deze klant, als voor de betreffende bedrijfseenheid afwijkende factuurgegevens zijn ingesteld.
Velden die read-only worden | En automatisch gevuld worden met de waarde uit het volgende veld op de klantenkaart of de pagina Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid |
Factuur verzendwijze |
Klantenkaart: Veld Factuur verzendwijze Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Factuur verzendwijze |
Factuurverzamelmethode |
Klantenkaart: Veld Factuurverzamelmethode Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Factuurverzamelmethode |
Factuurfrequentie |
Klantenkaart: Veld Factuurfrequentie Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Factuurfrequentie |
Factuurlay-out |
Klantenkaart: Veld Factuurlay-out (verkoop) Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Factuurlay-out (verkoop) |
Betalingscondities |
Klantenkaart: Veld Betalingscondities Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Betalingscondities |
Bedrijfsboekingsgroep |
Klantenkaart: Veld Bedrijfsboekingsgroep Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Bedrijfsboekingsgroep |
Btw-bedrijfsboekingsgroep |
Klantenkaart: Veld Btw-bedrijfsboekingsgroep Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Btw-bedrijfsboekingsgroep |
Facturen boeken blokkeren |
Klantenkaart: Veld Facturen boeken blokkeren Factuurgegevens per klant/bedrijfseenheid: Veld Facturen boeken blokkeren |
U kunt dit veld alleen activeren als een e-mailadres is ingesteld bij de factuurcontactpersoon, het factuurbedrijf of de factuurklant.
Koppeling met MSR
Mysolution Recruitment (MSR) kent zowel ‘single’ plaatsingen (losse plaatsing van kandidaat bij de klant) als ‘project-based’ plaatsingen (o.b.v. een project zoals in MSF). Voor die single plaatsingen moet in MSF per plaatsing wel een project aanwezig zijn. Vanuit de koppeling met MSR wordt in geval van een single plaatsing de optie Factuurgegevens van klant toepassen automatisch geactiveerd. Als op het account (klant) in MSR iets wijzigt in het facturatiebeleid, wordt dit automatisch doorgevoerd op het project.
Bekijk ook de video Projectinstelling om facturatiebeleid van klant te volgen.

Als in het project een klant wordt geselecteerd in het veld Bedrijf (in de sneltab Algemeen onder Klantgegevens), wordt in het veld Factuurklant het nummer ingevuld:
- van deze klant als op de klantenkaart niets is ingevuld in het veld Factureren aan.
- van de klant die op de klantenkaart is ingevuld in het veld Factureren aan.
Wilt u de factuur voor dit project naar een andere klant sturen, klik dan in het veld op het pijltje en zoek en selecteer de gewenste klant.

Toont de naam van de klant die bij Factuurklant is geselecteerd.

In een factuurlay-out zijn o.a. de indeling en opmaak van de factuur vastgelegd.
Als op de projectkaart een bedrijf en bedrijfseenheid worden ingevuld, wordt standaard de factuurlay-out ingevuld die van toepassing is voor de ingestelde factuurklant. Dat betreft de waarde in het veld Factuurlay-out termijnfacturatie op de klantenkaart van de ingestelde factuurklant.
Veld wijzigen
U kunt dit handmatig wijzigen. Klik in het veld op het pijltje en selecteer de factuurlay-out die u standaard wilt toepassen op termijnfacturen voor dit project.
Nieuwe factuurlay-outrapporten kunt u toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs, als u daar rechten voor hebt.
Factuurlay-out op termijnfacturen
Bij het genereren van termijnfacturen wordt de geselecteerde waarde uit het project overgenomen. Is dit veld leeg, dan wordt de factuurlay-out gebruikt die is ingesteld in het veld Termijnschema factuurlay-out op de pagina Factuurinstellingen (sneltab Termijnfacturatie).
Heeft een klant meerdere projecten en staan op die projecten verschillende termijnfactuurlay-outs ingesteld, dan worden de termijnfacturen bij het genereren gesplitst op basis van de factuurlay-out (ongeacht of de termijnfacturen worden gesplitst per klant). Zie ook Veld Termijnfacturen splitsen per.
U kunt de factuurlay-out nog per (geboekte) verkoopfactuur wijzigen. Zie ook Veld Factuurlay-out.
Zie ook
Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs

Als in het project het veld Projectsoort wordt gevuld, wordt in dit veld automatisch de optie geselecteerd die staat ingesteld op de pagina Aanvraag-/projectsoort van de betreffende projectsoort. Selecteer indien nodig een andere factuurmethode.
U kunt kiezen uit:
-
Urenverwerking - Dit betekent dat voor alle uren/vergoedingen die geboekt worden een factuur wordt aangemaakt.
Opmerking: Het is ook mogelijk om een termijn in te stellen en te factureren op een project met urenverwerking, bijvoorbeeld voor specifieke kosten zoals opleidingskosten.
-
Termijnschema - Dit betekent dat het project via een termijnschema wordt gefactureerd. Om een termijnschema met een of meer termijnschemaregels in te stellen klikt u op de actiebalk van het project onder Facturatie op Termijnschema.
Als er uren worden geschreven op een project met factuurmethode Termijnschema, worden geen urenfacturen aangemaakt.
-
Niet - Dit betekent dat voor dit project geen facturen zullen worden gegenereerd.
Een wijziging in dit veld heeft geen effect op al aanwezige urenposten.
WBS
Als het veld WBS van contact toepassen op het project is uitgeschakeld en er is een WBS vastgelegd, dan wordt de factuurmethode van de WBS-code toegepast.
Is het veld WBS van contact toepassen op het project ingeschakeld, dan wordt [vanaf release 24.01.1000] de factuurmethode van het project toegepast.
Zie ook

Dit veld toont de naam van het geselecteerde factuuradres.

De naam van het veld kan variëren afhankelijk van de boekhoudinstellingen in uw bedrijf. Op de pagina Boekhoudinstellingen geeft u op welke dimensies en dimensiewaarden u in het bedrijf wilt gebruiken.
U moet ook opgeven welke dimensies u wilt gebruiken als globale dimensies en shortcutdimensies. Ga na welke dimensies het beste als globale dimensies en shortcutdimensies voor het bedrijf kunnen worden gebruikt.
MSF zal vervolgens deze velden in het algemeen automatisch invullen met een dimensie.
Zie ook

De naam van het veld kan variëren afhankelijk van de boekhoudinstellingen in uw bedrijf. Op de pagina Boekhoudinstellingen geeft u op welke dimensies en dimensiewaarden u in het bedrijf wilt gebruiken.
U moet ook opgeven welke dimensies u wilt gebruiken als globale dimensies en shortcutdimensies. Ga na welke dimensies het beste als globale dimensies en shortcutdimensies voor het bedrijf kunnen worden gebruikt.
MSF zal vervolgens deze velden in het algemeen automatisch invullen met een dimensie.
Zie ook

Geef aan op welke manier termijnfacturen moeten worden gefactureerd. Bijvoorbeeld per project, per klant of per termijn.
Let op: De waarden in dit veld gelden alleen voor het genereren van termijnfacturen. De opsplitsing voor urenfacturen kunt u instellen in het veld Factuurverzamelmethode. Verplichtingenfacturen worden altijd per project gegenereerd.
Bij het aanmaken van het project wordt automatisch de waarde geselecteerd die is ingesteld op de pagina Factuurinstellingen bij Standaard termijnfacturen splitsen per. Wijzig dit veld indien nodig. U hebt de keuze uit de volgende waarden:
- Project – Facturen worden per project gegenereerd.
- Bedrijf – Als er vrijgegeven termijnschemaregels van verschillende projecten voor dezelfde bedrijfseenheid en hetzelfde bedrijf zijn, worden deze termijnschemaregels verzameld per bedrijf. In al deze projecten moet de waarde Bedrijf zijn geselecteerd. Bij het genereren van termijnfacturen wordt 1 factuur aangemaakt voor het bedrijf met de termijnen van de verschillende projecten.
Opmerking: Heeft de klant meerdere projecten voor verschillende bedrijfseenheden waarbij deze bedrijfseenheden hetzelfde factuurbedrijf hebben en is in deze projecten de optie Bedrijf geselecteerd bij Termijnfacturen splitsen per, dan zal bij het genereren van termijnfacturen 1 factuur voor dit bedrijf worden aangemaakt met de termijnen van de verschillende projecten.
- Klant – Als er vrijgegeven termijnschemaregels van verschillende projecten voor dezelfde bedrijfseenheid en dezelfde klant zijn, worden deze termijnschemaregels verzameld per klant. In al deze projecten moet de waarde Klant zijn geselecteerd. Bij het genereren van termijnfacturen wordt 1 factuur aangemaakt voor de klant met de termijnen van de verschillende projecten. Als aan de klant meerdere contacten zijn gekoppeld, bijvoorbeeld een moederbedrijf met een of meer dochterbedrijven, kan een factuur termijnen van meerdere bedrijven bevatten.
Opmerking: Heeft de klant meerdere projecten voor verschillende bedrijfseenheden waarbij deze bedrijfseenheden hetzelfde factuurbedrijf hebben en is in deze projecten de optie Klant geselecteerd bij Termijnfacturen splitsen per, dan zal bij het genereren van termijnfacturen 1 factuur voor deze klant worden aangemaakt met de termijnen van de verschillende projecten.
- Resource – Als aan de termijnschemaregel(s) een resource is gekoppeld, wordt een factuur per resource gegenereerd.
- Termijn – Als er meerdere vrijgegeven termijnschema- of meerwerkregels zijn, wordt per termijnschema-/meerwerkregel een factuur aangemaakt.
Staan op de projecten verschillende termijnfactuurlay-outs ingesteld, dan worden de termijnfacturen bij het genereren ook gesplitst op basis van de factuurlay-out. Zie ook Veld Factuurlay-out termijnfacturatie.
Zie ook
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook