Pagina Intermediairs

Toont het overzicht van intermediairs met de bijbehorende contactpersonen. Intermediairs zijn contactbedrijven waarbij op de contactkaart het veld Intermediair is ingeschakeld.

Let op: Intermediairs zijn alleen zichtbaar op deze pagina als in het veld Zichtbaarheid contacten op uw medewerkerskaart de waarde Alle contacten (incl. intermediairs en brokers) is ingesteld. Zie ook Veld Zichtbaarheid contacten.

 

Wat zijn intermediairs?

Intermediairs zijn partijen die zich richten op werving en selectie en de administratieve zaken waaronder facturatie en verloning uitbesteden aan uw organisatie. De intermediair heeft eigen klanten en eigen resources die in MSF worden beheerd. De intermediair beheert zijn contacten, contactpersonen en resources via een intermediairportal.

Intermediairfunctionaliteit Mysolution

 

Filteren

Het is mogelijk om een of meer filters in te stellen en deze op te slaan. Zie ook Microsoft Learn: Sorteren, zoeken en filteren.

Let op: Sorteren is niet mogelijk in dit overzicht, omdat gekoppelde contacten op verschillende niveaus ingesprongen worden weergegeven waarbij het technisch niet mogelijk is om te sorteren.

 

Feitenblokken

Deze pagina bevat dezelfde feitenblokken als op het contactoverzicht. Zie Feitenblokken.

 

Intermediairportals

Webportals kunnen worden ingericht vanuit de pagina Portaldomeinen. Voor elke intermediair kan per portaldomein een subdomein worden ingesteld (via de knop Nieuw afgeleid domein). Een subdomein heeft hetzelfde menu als het bovenliggende domein, maar per subdomein kunnen de portalinstellingen zoals logo en kleuren worden aangepast.

Zie ook Pagina Portaldomeinen.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld. Knoppen die meerdere keren voorkomen, staan maar 1 keer vermeld.

Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

Nieuw

Nieuw

Via deze knop maakt u een nieuw contact(bedrijf) aan.

Het veld Intermediair is niet automatisch ingeschakeld.

 

Icoon Nieuw bedrijf Bedrijf

Via deze knop maakt u een nieuwe intermediair aan.

Opmerking: Het veld Intermediair is automatisch ingeschakeld.

 

Icoon Nieuwe contactpersoon Contactpersoon

Deze knop werkt alleen als u een intermediairbedrijf hebt geselecteerd. Via deze knop maakt u een contactpersoon van de geselecteerde intermediair aan.

Navigeren

standaard niet zichtbaar

Aan klant koppelen Mocht er al een klantenkaart aanwezig zijn maar zijn de intermediair en de klant niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen via de knop Aan klant koppelen. Zie ook Een klant aanmaken.
Interacties Via deze knop opent u de pagina Contactinteracties met de interacties die aan de contactpersoon en/of de intermediair zijn gekoppeld. Zie ook Contactinteracties en Contactpersooninteracties.
Documenten Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan de contactpersoon en/of de intermediair zijn gekoppeld. Zie ook Documenten en Documenten.
Factuurdocumenten Via deze knop opent u een pagina met de verkoopfacturen van de intermediair. Zie ook Pagina Factuurdocumenten.

Acties

Icoon Sms verzenden

standaard niet zichtbaar

Sms/WhatsApp verzenden Via deze knop opent u de pagina Gesprek. Vanuit deze pagina kunt u sms- en WhatsApp-berichten naar de contactpersoon/de intermediair sturen via het Business Messaging Platform van CM. De pagina toont ook een gesprekslijst met bestaande gesprekken. Zie Pagina Gesprek.

Status

De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.

Icoon Vorige

Sneltoets: Ctrl+Shift+F9

Vorige status

Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus of Contactpersoonstatus. Zie Contactstatus en Contactpersoonstatus.

 

Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties

Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.

 

Statusnotificatie

Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.

 

Meerdere tegelijk omzetten

Het is mogelijk om de status van meerdere intermediairs tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde intermediairs dezelfde status hebben.

Icoon Volgende

Sneltoets: Ctrl+F9

Volgende status

Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus of Contactpersoonstatus. Zie Contactstatus en Contactpersoonstatus.

 

Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties

Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.

 

Statusnotificatie

Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.

 

Meerdere tegelijk omzetten

Het is mogelijk om de status van meerdere intermediairs tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde intermediairs dezelfde status hebben.

Workflow

Icoon Workflow overzicht Workflowtaken Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor de intermediair zijn. Zie ook Workflowtaken.

Acties

Icoon Contactkaart Contactkaart Wilt u een overzicht met belangrijke gegevens van de intermediair of de contactpersoon afdrukken naar Excel, klik dan op deze knop. U kunt verschillende onderdelen aanvinken (o.a. Personalia, Contactpersonen, Projecten) en zo bepalen wat u wilt afdrukken.

Icoon Open in Mysolution Recruitment

standaard niet zichtbaar

Open in Mysolution Recruitment

Als u gebruikmaakt van de koppeling met Mysolution Recruitment, opent u via deze knop het bijbehorende record in Mysolution Recruitment (Salesforce). Voorwaarde is dat de pagina Salesforce-instellingen is ingericht.

Zie ook Pagina Salesforce-instellingen.

Communicatie

Icoon Sms verzenden

Sms verzenden

Via deze knop opent u de pagina SMS, waarin u een sms-bericht kunt invoeren dat u vervolgens kunt verzenden.

Zie ook Sms.

Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden

Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Hebt u 1 contact(persoon) geselecteerd, dan wordt het e-mailadres automatisch in het veld Aan ingevuld. Hebt u meerdere contact(person)en geselecteerd, dan worden de e-mailadressen automatisch in het veld BCC ingevuld, zodat de geadresseerden elkaars e-mailadressen niet zien.

Zie ook Pagina Een e-mail opstellen (e-maileditor).

Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden (sjabloon)

Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard.

Webnotificaties

Via deze knop is het mogelijk om notificaties/berichten voor de contactpersoon op de portal te plaatsen. Ook kunt u bekijken welke berichten zijn verstuurd naar de contactpersoon. Zie Pagina Webnotificaties.

Icoon Authenticatie

alleen van toepassing voor contactpersonen

Webauthenticatie

Via deze knop opent u de pagina Gebruikersauthenticatie. Deze pagina bevat de gebruikersnaam van de contactpersoon voor de klantportal. Op deze pagina ziet u ook of de contactpersoon een wachtwoord voor de portal heeft, wanneer hij/zij voor het laatst is ingelogd en of er sprake is van mislukte aanmeldpogingen. Wanneer het inlogaccount is geblokkeerd, is zichtbaar hoe lang dat duurt. Vanuit deze pagina kunt u indien nodig handmatig een wachtwoord voor de portal instellen.

Wanneer inloggen alleen mogelijk is voor bepaalde rollen, kunnen op deze pagina een of meer rollen voor de contactpersoon worden ingesteld.

Zie ook Pagina Gebruikersauthenticatie.

Icoon Open portal

standaard niet zichtbaar

alleen van toepassing voor contactpersonen

Open portal

Via deze knop kunt u inloggen op de klantportal als de geselecteerde contactpersoon. U kunt de gegevens op de portal dan alleen bekijken maar niet wijzigen. Dit maakt het mogelijk om mee te kijken met de contactpersoon. Voorwaarde is dat de URL van de portal is ingesteld in het veld Url van het betreffende portaldomein en dat de contactpersoon een gebruikersnaam heeft. Zie ook Veld Url, Pagina Gebruikersauthenticatie en Inloggegevens voor de portal.

Belangrijk: Het opvragen van de portalgegevens werkt niet als twee-factorauthenticatie van toepassing is en de contactpersoon dat heeft ingesteld. In dat geval opent namelijk de inlogpagina.

 

URL ingesteld in 1, geen of meerdere portaldomeinen

Is in 1 portaldomein een URL ingesteld en klikt u op Open portal, dan wordt de portal direct geopend.

Zijn er meerdere portaldomeinen voor klanten waarin het veld Url is ingesteld en klikt u op deze knop, dan opent eerst de pagina Beschikbare portals met een overzicht van alle portaldomeinen waarin een URL is ingesteld. In dat geval moet u een keuze maken welke portal u wilt openen.

Is in geen enkel portaldomein een URL ingesteld, dan krijgt u een melding dat er geen portal beschikbaar is om te openen.

 

Onboarding wizard

Als de contactpersoon de onboarding wizard nog niet heeft afgerond en een medewerker opent de portal opent via deze knop, dan krijgt de medewerker de onboarding wizard niet te zien. De medewerker kan indien gewenst de taal wijzigen op de pagina Mijn account.

Zie ook Sneltab Onboarding en Pagina Mijn account op de portal.

 

Toegang uitsluiten tot bepaalde onderdelen

Het is mogelijk om de toegang per menu-item op de portal uit te sluiten. Zie Veld Uitgeschakeld voor medewerker.

Filter

Icoon Bedrijven & personen

Bedrijven & personen

Als u het contactoverzicht opent, is standaard het filter Bedrijven & personen ingesteld en ziet u alle intermediairbedrijven en contactpersonen (waar u toegang tot hebt).

Icoon Bedrijven & personen

Alleen bedrijven

Als u op deze filterknop klikt, worden in het contactoverzicht alleen intermediairbedrijven getoond en geen contactpersonen.

 

Icoon Bedrijven & personen

Alleen personen Als u op deze filterknop klikt, worden in het contactoverzicht alleen contactpersonen getoond en geen intermediairbedrijven.
Icoon Bedrijven & personen

Bedrijvenstructuur

Deze knop is niet van toepassing voor intermediairs, aangezien het niet mogelijk is om gekoppelde bedrijven toe te voegen aan intermediairs.

Selectie

Selectie tonen

Alleen actief als voor deze pagina een of meer actieve modelleerbare acties van toepassing zijn waarbij in het veld Actie de waarde Overzicht filter is ingesteld en waarvoor u rechten hebt. U opent via deze knop de pagina Selectie tonen waarin u zo'n modelleerbare actie (MA) kunt selecteren en uitvoeren. Deze pagina toont dan alleen de records die voldoen aan de filters die in de MA zijn ingesteld.

Zie ook Pagina Selectie tonen.

Verwijder selectie

Als het overzicht is gefilterd via een modelleerbare actie (zie knop Selectie tonen), dan kunt u die filtering weer ongedaan maken via deze knop.

 

Gerelateerd

Registratie

Icoon Opportunities

Opportunities Via deze knop opent u een pagina met de opportunities die aan de contactpersoon en/of de intermediair zijn gekoppeld. Zie ook Opportunities.
Rolautorisatie

Via deze knop kunt u een of meer personen koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft, onder andere voor de portal. Zie ook Pagina Rolautorisatie.

Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.

 

Aanvullende informatie

Icoon Kenmerken Kenmerken Via deze knop kunt u diverse kenmerken/eigenschappen van de intermediair/de contactpersoon vastleggen. Deze gebruikt u om mee te matchen vanuit contactsegmenten. Zie Contactkenmerken.
Icoon Wijzigingslog Wijzigingslog

Via deze knop kunt u een overzicht opvragen welke intermediair/contactpersoonvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten.

De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke contact/contactpersoonvelden (tabel 5050) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen.

Icoon Statuswijzigingen Statuswijzigingen Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen.

standaard niet zichtbaar

Grondslag periodieke uitkeringen

Via deze knop opent u de pagina Grondslag periodieke uitkeringen. Op die pagina kan per periodieke uitkering en per cao ingesteld worden welke werksoorten meetellen als grondslag voor de berekening van de periodieke uitkering.

Zie ook

Pagina Grondslag periodieke uitkeringen

Veld Urensoort

Margefacturatie

Zichtbaar als op de contactkaart de optie Broker is geactiveerd. Zie ook Veld Bedrijfseenheid.

Klanten van broker

Via deze knop kunt u een of meerdere contactbedrijven vastleggen waar de broker zaken mee doet.

Zie ook Pagina Broker relaties.

Intermediair

Icoon Beheerde resources Beheerde resources

Een resource kan aan een intermediair worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resources met de resources die gekoppeld zijn aan de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen.

Zie ook Beheerde resources.

Icoon Beheerde contacten Beheerde resources overzicht

Via deze knop opent u een overzicht van resources die worden beheerd door de intermediair.

Icoon Beheerde contacten Beheerde contacten

Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u nieuwe contactbedrijven koppelen aan de intermediair. Elk contactbedrjif kan maar aan 1 intermediair worden gekoppeld.

Zie ook Pagina Beheerde contacten.

Icoon Beheerde contacten overzicht Beheerde contacten overzicht

Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair, inclusief de contactpersonen die aan elk contactbedrijf gekoppeld zijn.

Loon

Icoon Loongegevens

standaard niet zichtbaar

Loongegevens

Sinds 1 januari 2020 geldt in het kader van de WAB dat een payroller recht heeft op dezelfde arbeidsvoorwaarden als die gelden voor werknemers die bij de inlener in dienst zijn (voorlopig nog wel met uitzondering van de pensioenregeling). Er kunnen allerlei regelingen/arbeidsvoorwaarden zijn die specifiek zijn voor de inlener. Het is daarom mogelijk om loongegevens in te stellen die voor een bepaald contactbedrijf of bepaalde intermediair gelden.

Zie ook Pagina Contact loongegevens.

Icoon Percentages

standaard niet zichtbaar

Looncomponentpercentages

Via deze knop opent u de pagina Looncomponentpercentages, dat van toepassing is voor payrollers. Op die pagina legt u looncomponenten en bijbehorende percentages vast die specifiek van toepassing zijn bij de inlener.

Zie Pagina Contact Looncomponentpercentages.

Workflowtaken

Icoon Nieuwe workflowtaak

standaard niet zichtbaar

Nieuwe workflowtaak

Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in.

Zie Nieuwe workflowtaak.

Rapporten

Icoon Flexibele actie

standaard niet zichtbaar

Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10

Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld.

Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen.

 

Zie ook

Veld Intermediair

Pagina Contacten