Pagina Gebruikersauthenticatie

Deze pagina is van toepassing voor contactpersonen (van contactbedrijven en intermediairs) en resources.

De pagina Gebruikersauthenticatie heeft betrekking op de toegang tot de portal.

 

Pagina openen

U opent deze pagina vanuit de actiebalk van een contactpersoon of resource. Klik onder Communicatie op de knop Webauthenticatie.

 

Sneltab Algemeen

 

Sneltab Twee-factorauthenticatie

Geeft weer of de resource/contactpersoon tweefactorauthenticatie (2FA) heeft ingesteld op de portal en zo ja, welke methodes: Authenticator App, sms en/of e-mail. Heeft de resource/contactpersoon een voorkeurmethode ingesteld, dan is dat zichtbaar in het veld Voorkeur methode.

De resource/contactpersoon kan alleen de methode(n) instellen die zijn ingericht op de pagina Authenticatie-instellingen. Zie Sneltab Twee-factorauthenticatie.

Het kan voorkomen dat de resource/contactpersoon niet meer kan inloggen op de portal met de 2FA-verificatiecode, bijvoorbeeld omdat de resource/contactpersoon een nieuw telefoonnummer heeft of zijn/haar telefoon kwijt is. In dat geval kan vanuit deze pagina een herstelcode worden opgevraagd. Zie Twee-factoren herstel code.

 

Sneltab Portalrollen

Zie Portalrollen.

 

Sneltab Domeinen

Geeft aan of en wanneer de resource/contactpersoon een stap van de onboarding wizard heeft afgerond op de portal.

Voorbeeld: Klik op de afbeelding om te vergroten:

Zie ook Sneltab Onboarding.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren.

Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

Icoon Wachtwoord instellen Wachtwoord instellen Via deze knop kunt u handmatig een (nieuw) wachtwoord voor de portal instellen voor de contactpersoon/resource. Zie ook Wijzig wachtwoord.
Icoon Uitsluiting opheffen Uitsluiting opheffen Als het inlogaccount is geblokkeerd, kunt u de blokkade direct opheffen via deze knop. Klik dan op deze knop en kies Ja op de vraag of u de blokkade wilt opheffen. De contactpersoon/resource kan dan weer inloggen op de portal.

standaard niet zichtbaar

Twee-factoren herstel code

Deze knop is van toepassing als tweefactorauthenticatie (2FA) is ingesteld en de resource of contactpersoon niet meer kan inloggen op de portal met de 2FA-verificatiecode. Bijvoorbeeld omdat de resource/contactpersoon een nieuw telefoonnummer heeft of zijn/haar telefoon kwijt is. Via deze knop kan een herstelcode worden opgevraagd. Zie https://support.mysolution.nl/nl/article/102-twee-factor-authenticatie-opnieuw-instellen hoe u de 2FA voor de resource/contactpersoon kunt herstellen.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Resource

Resources

Contactpersoonkaart

Pagina Authenticatie-instellingen

Pagina Portaldomeinen

Pagina Portaldomein