Pagina Gesprek

Deze pagina is van toepassing voor het sturen van sms- en WhatsApp-berichten naar resources en contactpersonen via het Business Messaging Platform van CM. Het toont ook een gesprekslijst met bestaande gesprekken.

Belangrijk: Om WhatsApp- en sms-berichten vanuit deze pagina te kunnen versturen, moeten de CM Business Messaging instellingen op de pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen correct zijn ingericht. Zie Sneltab CM Business Messaging.

 

Pagina openen

U kunt deze pagina openen vanuit:

  • een resourcekaart: klik op de actiebalk onder Communicatie op de knop Sms/WhatsApp verzenden (standaard niet zichtbaar)
  • het resourceoverzicht: selecteer een resource en klik op de actiebalk onder Acties voor Communicatie > Sms/WhatsApp verzenden (standaard niet zichtbaar)
  • een contactpersoonkaart: klik op de actiebalk onder Communicatie op de knop Sms/WhatsApp verzenden (standaard niet zichtbaar)
  • een contactkaart: klik op de actiebalk onder Communicatie op de knop Sms/WhatsApp verzenden (standaard niet zichtbaar)
  • het contactoverzicht: selecteer een contactpersoon of contactbedrijf en klik op de actiebalk onder Acties op de knop Sms/WhatsApp verzenden of klik onder de tweede knop Acties voor Communicatie > Sms/WhatsApp verzenden (standaard niet zichtbaar)
  • het onderdeel Mijn gesprekken in het Mysolution rolcentrum (standaard niet zichtbaar: klik op de naam van de ontvanger of klik op Mijn gesprekken en kies in het uitklapmenu voor Bewerken of Weergeven

 

WhatsApp uitnodiging versturen (via sms)

De gesprekken van CM WhatsApp for Business zijn user-initiated. Dat wil zeggen dat de resource of contactpersoon het WhatsApp-gesprek moet openen, en daarvoor via sms uitgenodigd kan worden. (Business-initiated gesprekken op basis van goedgekeurde templates zijn op dit moment nog niet mogelijk.)

De tekst voor die sms-uitnodiging legt u vast in een gesprekssjabloon, op de pagina Gesprekssjablonen, als u daar rechten voor hebt. U kunt voor een of meer talen gesprekssjablonen vastleggen.

Op de pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen stelt u in het veld CM Standaard WhatsApp uitnodiging het gesprekssjabloon in waarmee het gesprek gestart kan worden. Zie ook Pagina Gesprekssjablonen.

Via de optie WhatsApp uitnodiging boven het berichtvak wordt de inhoud van het gesprekssjabloon automatisch in het berichtvak ingevuld, in de taal van de ontvanger. Zie ook Berichtvak.

 

Onderdelen op de pagina Gesprek

  • Chatbox: de chatbox bevat een chronologische weergave van alle inkomende en uitgaande berichten. Zie ook Chatbox.
  • Berichtvak: kies een communicatiekanaal en voer een bericht in. Zie ook Berichtvak.
  • Gesprekslijst: bevat een lijst met alle gesprekken en de mogelijkheid om van gesprek te wisselen. Zie ook Gesprekslijst.

Voorbeeld: Klik op de afbeelding om te vergroten:

 

Verzenden niet mogelijk

Naar resources of contactpersonen zonder mobiel telefoonnummer kan uiteraard geen WhatsApp- of sms-bericht worden verzonden.

Als een resource of contactpersoon een status heeft waarbij in het veld Niet benaderen per e-mail/sms de waarde e-mail en sms of sms is ingesteld, dan is het niet mogelijk om een WhatsApp- of sms-bericht te verzenden.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren.

Sneltoets: Shift+Ctrl+S

Verzenden

Via deze knop verzendt u het ingevoerde WhatsApp- of sms-bericht.

Markeren als (on)gelezen Markeert het laatste bericht als gelezen of als ongelezen.
Gespreksgegevens openen Opent de pagina Gespreksgegevens met het overzicht van verzonden WhatsApp- en sms-berichten naar de resource/contactpersoon. Het is mogelijk om de medewerker en/of vestiging te wijzigen op die pagina. Zie ook Pagina Gespreksgegevens.
Open bron Opent de resource- of contact(persoon)kaart, afhankelijk van het type ontvanger.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Werkinstructie C04423 Integratie WhatsApp in MSF (pdf)

Pagina Contactpersoonkaart

Pagina Contacten

Pagina Resource

Pagina Resources

Mijn gesprekken

Pagina Gesprekken overzicht

Veld Niet benaderen per e-mail/sms