Pagina Gespreksgegevens
Deze pagina bevat verzonden en ontvangen WhatsApp- en/of sms-berichten naar en van een resource of contactpersoon via het Business Messaging Platform van CM.
Pagina openen
U opent deze pagina vanuit:
- de pagina Gesprek via de knop Gespreksgegevens openen
- de pagina Gesprekken overzicht door te klikken op het type ontvanger
Help per veld

Het is mogelijk om de ontvanger te wijzigen. Dat kan bijvoorbeeld aan de orde zijn als een bericht binnenkomt via een mobiel telefoonnummer dat niet in MSF aanwezig is. In dat geval zal in het veld Type ontvanger de waarde Onbekend zijn ingevuld. Als vervolgens bekend wordt bij welke resource of contact(persoon) het mobiele nummer hoort, dan kan de waarde in het veld Type ontvanger worden gewijzigd naar Resource of Contact en in het veld Ontvanger de juiste resource/contact(persoon) worden gekoppeld.

In dit veld wordt standaard de (code van de) medewerker ingevuld die het initiële bericht heeft verstuurd. Als daarna:
- op de resourcekaart (in het veld Medewerker) of op de contact-/contactpersoonkaart (in het veld Verkoper) de medewerker wordt gewijzigd, dan wordt het veld Medewerker op het meest recente gesprek hierop bijgewerkt, zodat de nieuwe medewerker het laatste gesprek kan voortzetten.
- een andere medewerker (dan degene die het gesprek heeft gestart) een bericht stuurt binnen hetzelfde gesprek, dan wordt het veld Medewerker bijgewerkt met de code van die andere medewerker.
Het is mogelijk om de medewerker handmatig te wijzigen op deze pagina, maar als daarna de medewerker op de resource-/contact-/contactpersoonkaart wordt gewijzigd, dan wordt dat weer overschreven.
In de sneltab Subpagina gesprek blijft de medewerker ongewijzigd. Dat betreft de medewerker die het betreffende bericht heeft verzonden.

Welke vestiging standaard in dit veld wordt ingevuld, is afhankelijk van de waarde in het veld Bepaal vestiging van gesprek op de pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen. Is dat veld gevuld met de waarde:
- Resource (standaardwaarde), dan wordt in geval van een resource de vestigingscode van de resource ingevuld. In geval van een contact of contactpersoon wordt de vestiging van het contact/de contactpersoon ingevuld. Is het veld Vestiging op de resource-/contact-/contactpersoonkaart leeg, dan is het veld Vestiging op deze pagina ook leeg.
- Medewerker, dan wordt standaard de vestigingscode van de medewerker ingevuld die het eerste bericht verstuurt. Is het veld Huidige vestiging op de medewerkerkaart leeg, dan is het veld Vestiging op deze pagina ook leeg. Als de medewerker in het veld Medewerker op de resourcekaart wijzigt en die medewerker heeft een andere vestiging, dan wijzigt de vestiging op deze pagina eveneens. Als de medewerker in het veld Verkoper op de contact of contactpersoonkaart wijzigt en die medewerker heeft een andere vestiging, dan wijzigt de vestiging op deze pagina eveneens.
Het is mogelijk om de vestiging handmatig te wijzigen op deze pagina. Als in het veld Bepaal vestiging van geprek de waarde:
- Resource is ingevuld en daarna de vestiging op de resource-/contact-/contactpersoonkaart wordt gewijzigd, dan wordt dat weer overschreven.
- Medewerker is ingevuld en daarna de medewerker op de resource-/contact-/contactpersoonkaart wordt gewijzigd, dan wordt dat weer overschreven (als die medewerker een andere vestiging heeft).
Zie ook
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook