Pagina Contactkaart
Op de contactkaart legt u informatie over het bedrijf vast, zoals de bedrijfsnaam en adresgegevens.
Feitenblokken
Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op de contactkaart te plaatsen:
- Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
- Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
- Via het feitenblok Contactafbeelding kunt u een afbeelding toevoegen. Zie Feitenblok Contactafbeelding.
Feitenblokken (tijdelijk) verbergen
Wilt u feitenblokken tijdelijk verbergen, klik dan op de actiebalk op of druk op Alt+F2. Om ze weer te tonen, klikt u op
of drukt u opnieuw op Alt+F2.
Zie ook
Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren
Sneltabs
De contactkaart kan de volgende sneltabs bevatten:
- Algemeen - zie Sneltab Algemeen
- Administratief - zie Sneltab Administratief
- Interacties - zie Sneltab Interacties
- Documenten - zie Sneltab Documenten
- Factuurdocumenten - zie Sneltab Factuurdocumenten
- Projecten - zie Sneltab Projecten
- Aanvragen/zoekacties - zie Sneltab Aanvragen/Zoekacties en sneltab Opportunities
- Opportunities - zie Sneltab Aanvragen/Zoekacties en sneltab Opportunities
Het is mogelijk om een sneltab te verbergen of juist een verborgen sneltab weer zichtbaar te maken. Zie Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
De informatie in deze sneltabs kunt u ook opvragen in aparte pagina's via de knoppen op de actiebalk.
Opmerking: Als een sneltab met regels (zoals Interacties of Documenten) veel regels bevat, kunt u overschakelen naar de focusmodus. De focusmodus toont alleen de regels. Klik daarvoor in de rechterbovenhoek van de sneltab op . Of klik ergens in de sneltab en druk vervolgens op Ctrl+Shift+F12. Zie ook Microsoft Learn: Focussen op regelartikelen. Om terug te gaan naar de gewone weergave klikt u op
. Of druk (nogmaals) op Ctrl+Shift+F12.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld. Knoppen die meerdere keren voorkomen, staan maar 1 keer vermeld.
Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Belangrijk: Wijzigingen die u aanbrengt op de actiebalk, worden ook doorgevoerd op de contactpersoonkaart.
![]() |
Verwijderen |
Via deze knop kunt u een contact verwijderen. Verwijderen is niet mogelijk als aan het contact:
|
Acties
De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.
![]() Sneltoets Ctrl+F9 |
Volgende status |
Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus. Zie ook Contactstatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeoptiesIs er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
StatusnotificatieAls de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
![]() Sneltoets Ctrl+Shift+F9 |
Vorige status |
Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus. Zie ook Contactstatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeoptiesIs er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
StatusnotificatieAls de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
![]() |
Workflowtaken | Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor het contact zijn. Zie ook Workflowtaken. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Nieuwe workflowtaak |
Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in. Zie Nieuwe workflowtaak. |
Communicatie
![]() zichtbaar als de sms-instellingen op de pagina E-mail en sms-instellingen zijn ingericht |
Sms verzenden |
Via deze knop opent u de pagina SMS, waarin u een sms-bericht kunt invoeren dat u vervolgens kunt verzenden. Zie ook Sms. |
![]() |
E-mail verzenden |
Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Het e-mailadres van het contact is automatisch in het veld Aan ingevuld. |
![]() |
E-mail verzenden (sjabloon) |
Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Sms/WhatsApp verzenden | Via deze knop opent u de pagina Gesprek. Vanuit deze pagina kunt u sms- en WhatsApp-berichten naar het contact sturen via het Business Messaging Platform van CM. De pagina toont ook een gesprekslijst met bestaande gesprekken. Zie Pagina Gesprek. |
standaard niet zichtbaar |
Sms/WhatsApp log | Via deze knop opent u de pagina Gesprekken overzicht. Zijn er WhatsApp- en/of sms-gesprekken met het contact geweest (via het Business Messaging Platform van CM), dan toont deze pagina een overzicht. Zie ook Pagina Gesprekken overzicht. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Open in Mysolution Recruitment |
Als u gebruikmaakt van de koppeling met Mysolution Recruitment, opent u via deze knop het bijbehorende record in Mysolution Recruitment (Salesforce). Voorwaarde is dat de pagina Salesforce-instellingen is ingericht. Zie ook Pagina Salesforce-instellingen. |
Registratie
![]() standaard niet zichtbaar |
WBS beheren |
Maakt u gebruik van WBS, dan opent u via deze knop de pagina WBS kostenplaatsen. Zie ook Pagina WBS kostenplaatsen. |
|
Rolautorisatie |
Via deze knop kunt u een of meer personen koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft, onder andere voor de portal. Zie ook Pagina Rolautorisatie. Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.
|
![]() standaard niet zichtbaar alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers |
Prijsafspraken |
Klik op deze knop om te zien of en welke prijsafspraken aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Gekoppelde prijsafspraken. |
niet actief bij intermediairs |
Werksoortomschrijving |
Via deze knop opent u de pagina Gedetailleerde werksoortomschrijving. Daarin kunt u werksoortomschrijvingen instellen die specifiek voor het contactbedrijf van toepassing zijn. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Grondslag periodieke uitkeringen |
Via deze knop opent u de pagina Grondslag periodieke uitkeringen. Op die pagina kan per periodieke uitkering en per cao ingesteld worden welke werksoorten meetellen als grondslag voor de berekening van de periodieke uitkering. Zie ook |
![]() |
Kenmerken | Via de knop Kenmerken kunt u diverse kenmerken/eigenschappen van het contact vastleggen. Deze gebruikt u om mee te matchen vanuit contactsegmenten. Zie Contactkenmerken. |
![]() |
Wijzigingslog |
Via deze knop kunt u een overzicht opvragen welke contactvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten. De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke contactvelden (tabel 5050) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen. |
![]() |
Statuswijzigingen |
Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Meldingen |
Via deze knop opent u de pagina Meldingen waarin u meldingen kunt vastleggen die betrekking hebben op het bedrijf. Zo'n melding kan worden getoond als:
Zie Meldingen. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Werklocaties |
Wanneer een bedrijf over meerdere locaties beschikt waar resources tewerkgesteld kunnen worden, voegt u deze toe als werklocatie. Via de knop Werklocaties opent u het werklocatie-overzicht. Vanuit dit overzicht kunt u nieuwe werklocaties toevoegen. Zie Werklocatie-overzicht. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
E-mailadressen |
Wanneer een contact meerdere e-mailadressen gebruikt die u niet op de kaart kwijt kunt, dan voert u deze op de pagina Alternatieve e-mailadressen in. Zie Alternatieve e-mailadressen. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Beheerde resources |
Een resource kan aan een contactbedrijf worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Deze resources zijn standaard zichtbaar op de klantportal. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resource met de resources die gekoppeld zijn aan het contactbedrijf. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen. Zie ook Beheerde resources. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Vaste teksten |
Via deze knop opent u de pagina Vaste teksten, waarin u een of meer vaste teksten kunt koppelen, zoals een routeomschrijving of kledingvoorschriften. De teksten kunnen worden getoond via het web (bijvoorbeeld in online gepubliceerde vacatures) of worden gebruikt in e-mailberichten in het kader van bijvoorbeeld planning. Zie ook Pagina Vaste teksten. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Contactpersonen | Toont de contactpersonen die aan het contactbedrijf zijn gekoppeld. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Functies |
Via deze knop opent u de pagina Functies per contact, waarin u een of meer functies kunt vastleggen die voor het bedrijf van toepassing zijn. Elke functie is gekoppeld aan een functiegroep en aard werkzaamheden. Zie ook Pagina Functies per contact en Functies vastleggen bij een contact. |
![]() standaard niet zichtbaar alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers |
Beheerd door intermediair |
Via deze knop opent u de pagina Beheerd door intermediair. Als het contactbedrijf wordt beheerd door een intermediair, is dat zichtbaar op deze pagina. U kunt het contact op deze pagina ook aan een intermediair koppelen. Zie ook Beheerd door intermediair. |
![]() standaard niet zichtbaar niet actief bij intermediairs |
Werkschema |
Het is mogelijk om een of meer werkschema's voor het contactbedrijf vast te leggen. Zie Pagina Werkschema's. |
standaard niet zichtbaar |
Bedrijfsrelaties |
Via deze knop opent u de pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties. In het contactoverzicht kunt u een contactpersoon aan 1 organisatie koppelen. Mocht een persoon bij meerdere organisaties horen, dan kunt u de persoon aan 1 contactbedrijf koppelen als contactpersoon. Bij andere contactbedrijven kunt u de persoon aan het contactbedrijf koppelen als bedrijfsrelatie. Via deze pagina kunt u ook bepalen welke documenten van welke bedrijven een contactpersoon op de klantportal mag raadplegen. |
Navigeren
![]() niet actief bij intermediairs |
Aanvragen |
Via deze knop opent u een pagina met de aanvragen die aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Aanvragen. |
![]() niet actief bij intermediairs |
Zoekacties |
Via deze knop opent u een pagina met de zoekacties die aan contact zijn gekoppeld. Zie ook Pagina Zoekacties. |
![]() |
Opportunities |
Via deze knop opent u een pagina met de opportunities die aan contact zijn gekoppeld. Zie ook Pagina Opportunities. |
![]() niet actief bij intermediairs |
Projecten |
Via deze knop opent u een pagina met de projecten die aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Projecten. |
![]() niet actief bij intermediairs |
Projectresources |
Via deze knop opent u een overzicht van projectresources die zijn gekoppeld aan projecten van het contactbedrijf. Zie ook Projectresources. |
![]() |
Interacties | Via deze knop opent u de pagina Contactinteracties met de interacties die aan het contact gekoppeld zijn. Zie ook Contactinteracties. |
![]() |
Documenten | Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Documenten. |
![]() |
Factuurdocumenten | Via deze knop opent u een pagina met de verkoopfacturen van het contactbedrijf. Zie ook Pagina Factuurdocumenten. |
Koppelingen
![]() |
Klant |
Via deze knop opent u de klant die aan het contact is gekoppeld. Is er geen klant gekoppeld, dan krijgt u een melding. U kunt alsnog een klant aanmaken of koppelen. Zie ook Klant aanmaken en Aan klant koppelen. |
![]() |
Leverancier |
Via deze knop opent u de leverancier die aan het contact is gekoppeld. Is er geen leverancier gekoppeld, dan krijgt u een melding. U kunt dan alsnog een klant aanmaken of koppelen. Zie ook Leverancier aanmaken en Aan leverancier koppelen. |
![]() |
Klant aanmaken |
Via deze knop kunt u een klant aanmaken die gesynchroniseerd wordt met het contact. Zie ook Een klant aanmaken. |
![]() |
Leverancier aanmaken |
Via deze knop kunt u een leverancier aanmaken die gesynchroniseerd wordt met het contact. Zie ook Een leverancier aanmaken. |
![]() |
Aan klant koppelen |
Mocht er al een klantenkaart aanwezig zijn maar zijn het contact en de klant niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen via deze knop. Zie ook Een klant aanmaken. |
![]() |
Aan leverancier koppelen |
Mocht er al een leverancierkaart aanwezig zijn maar zijn het contact en de leverancier niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen via deze knop. Zie ook Een leverancier aanmaken. |
Loon
![]() |
Loongegevens |
Met ingang van 1 januari 2020 geldt in het kader van de WAB dat een payroller recht heeft op dezelfde arbeidsvoorwaarden als die gelden voor werknemers die bij de inlener in dienst zijn (voorlopig nog wel met uitzondering van de pensioenregeling). Er kunnen allerlei regelingen/arbeidsvoorwaarden zijn die specifiek zijn voor de inlener. Het is daarom mogelijk om loongegevens in te stellen die voor een bepaald contactbedrijf of bepaalde intermediair gelden. Zie ook Pagina Contact loongegevens. |
![]() |
Looncomponentpercentages | Via deze knop opent u de pagina Looncomponentpercentages, dat van toepassing is voor payrollers. Op die pagina legt u looncomponenten en bijbehorende percentages vast die specifiek van toepassing zijn bij de inlener. Zie Pagina Contact Looncomponentpercentages. |
![]() |
Reserveringsgroepen |
Via reserveringsgroepen is het mogelijk om:
U kunt een reserveringsgroep aan een contactbedrijf (en/of loontabel) koppelen. Klik op deze knop om een reserveringsgroep aan het contactbedrijf te koppelen. Zie ook Pagina Reserveringsgroepgebruik. |
Rapporten
![]() |
Contactkaart | Wilt u een overzicht met belangrijke gegevens van het contact afdrukken naar Excel, klik dan op deze knop. U kunt verschillende onderdelen inschakelen (o.a. Personalia, Contactpersonen, Projecten) en zo bepalen wat u wilt afdrukken. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10 |
Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld. Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen. |
Margefacturatie
Deze knoppen zijn zichtbaar als op de contactkaart de optie Broker is geactiveerd. Zie ook Veld Broker.
standaard niet zichtbaar |
Brokers |
Via deze knop kunt u een of meerdere brokers vastleggen waar de broker zaken mee doet. Zie ook Pagina Broker relaties. |
![]() |
Klanten van broker |
Via deze knop kunt u een of meerdere contactbedrijven vastleggen waar de broker zaken mee doet. Zie ook Pagina Broker relaties. |
Deze knop is beschikbaar als op de contactkaart de optie Broker niet is geactiveerd.
standaard niet zichtbaar |
Brokers | Via deze knop kunt u een of meerdere brokers vastleggen waar het contactbedrijf zaken mee doet. Zie ook Pagina Broker relaties. |
SETU
Alleen zichtbaar als u gebruikmaakt van de koppeling met SETU en er gegevens in het SETU log aanwezig zijn. SETU zorgt voor standaardisatie van elektronisch berichtenverkeer in de branche voor flexibele arbeid.
![]() |
SETU export meldingen |
Via deze knop opent u een pagina met exportmeldingen. Zie ook SETU export meldingen. |
![]() |
SETU import meldingen | Via deze knop opent u een pagina met importmeldingen. |
![]() |
SETU nogmaals verzenden | Via deze knop kunt u het SETU bericht opnieuw versturen. Op de pagina Doelapplicaties geeft u aan voor welke doelapplicatie dit gedaan moet worden. |
Intermediair
Alleen zichtbaar als op de contactkaart de optie Intermediair is geactiveerd. Zie ook Veld Intermediair.
![]() |
Beheerde resources |
Een resource kan aan een intermediair worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resources met de resources die gekoppeld zijn aan de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen. Zie ook Beheerde resources. |
![]() |
Beheerde resources overzicht |
Via deze knop opent u een overzicht van resources die worden beheerd door de intermediair. |
![]() |
Beheerde contacten | Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u nieuwe contactbedrijven koppelen aan de intermediair. Elk contactbedrijf kan maar aan 1 intermediair worden gekoppeld. Zie Pagina Beheerde contacten. |
![]() |
Beheerde contacten overzicht | Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair, inclusief de contactpersonen die aan elk contactbedrijf gekoppeld zijn. |
Acties
Importmapping
standaard niet zichtbaar
![]() |
Import uren sjabloon |
Als uw klant eigen Excel-bestanden of CSV-bestanden met uren wil uploaden via de klantportal, is eerst een vertaling nodig van de kolommen in het bestand naar de juiste gegevenssoorten in MSF om die urenbestanden te kunnen importeren. Daarom moet eerst een importsjabloon worden gemaakt. Hiermee kan MSF de juiste kolommen uitlezen en zo de juiste waarden importeren. Sjablonen kunnen zowel in MSF als via de portal worden aangemaakt. Via deze knop opent u het overzicht van urenimportsjablonen van de klant. Zie ook Pagina Import uren sjablonen. |
![]() |
Resources |
Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden. Als de nummers/codes voor de medewerkers van de klant niet overeenkomen met de resourcenummers in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de nummers uit het importbestand met de juiste resourcenummers in MSF. Zie ook Pagina Import mapping voor resource. |
![]() |
Projecten | Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden. Als de projectnummers/-codes van de klant niet overeenkomen met de projectnummers in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de nummers uit het importbestand met de juiste projectnummers in MSF. Zie ook Pagina Import mapping voor project. |
![]() |
Functies |
Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden. Als de functienamen/-codes van de klant niet overeenkomen met de functiecodes in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de codes uit het importbestand met de juiste functiecodes in MSF. Zie ook Pagina Import mapping voor functie. |
![]() |
Functiegroepen |
Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden. Als de functiegroepnamen/-codes van de klant niet overeenkomen met de functiegroepen in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de codes uit het importbestand met de juiste functiegroepen in MSF. |
![]() |
Werksoorten |
Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden. Wanneer het importbestand van de klant codes bevat die werksoorten representeren en afwijken van wat in MSF als werksoort is vastgelegd, dan is het nodig om een mapping te maken zodat de urenimport de juiste werksoorten ophaalt. Zie ook Pagina Import mapping voor werksoort. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook