Pagina Contactkaart

Op de contactkaart legt u informatie over het bedrijf vast, zoals de bedrijfsnaam en adresgegevens. 

 

Feitenblokken

Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op de contactkaart te plaatsen:

  • Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
  • Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
  • Via het feitenblok Contactafbeelding kunt u een afbeelding toevoegen. Zie Feitenblok Contactafbeelding.

 

Feitenblokken (tijdelijk) verbergen

Wilt u feitenblokken tijdelijk verbergen, klik dan op de actiebalk op of druk op Alt+F2. Om ze weer te tonen, klikt u op of drukt u opnieuw op Alt+F2.

 

Zie ook

Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren

 

Sneltabs

De contactkaart kan de volgende sneltabs bevatten: 

Het is mogelijk om een sneltab te verbergen of juist een verborgen sneltab weer zichtbaar te maken. Zie Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

De informatie in deze sneltabs kunt u ook opvragen in aparte pagina's via de knoppen op de actiebalk.

Opmerking: Als een sneltab met regels (zoals Interacties of Documenten) veel regels bevat, kunt u overschakelen naar de focusmodus. De focusmodus toont alleen de regels. Klik daarvoor in de rechterbovenhoek van de sneltab op . Of klik ergens in de sneltab en druk vervolgens op Ctrl+Shift+F12. Zie ook Microsoft Learn: Focussen op regelartikelen. Om terug te gaan naar de gewone weergave klikt u op . Of druk (nogmaals) op Ctrl+Shift+F12.

 

Knoppen op de actiebalk

Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld. Knoppen die meerdere keren voorkomen, staan maar 1 keer vermeld.

Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.

Belangrijk: Wijzigingen die u aanbrengt op de actiebalk, worden ook doorgevoerd op de contactpersoonkaart.

 

Verwijderen

Via deze knop kunt u een contact verwijderen. Verwijderen is niet mogelijk als aan het contact:

  • een of meer contactpersonen zijn gekoppeld
  • een of meer contactbedrijven zijn gekoppeld
  • een of meer projecten zijn gekoppeld
  • een of meer zoekacties/aanvragen/opportunities zijn gekoppeld
  • een of meer beheerde resources zijn gekoppeld

Acties

Communicatie

Registratie

Navigeren

Koppelingen

Loon

Rapporten

Margefacturatie

Intermediair

Acties

 

Acties

De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.

Icoon Volgende
Sneltoets Ctrl+F9
Volgende status

Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus. Zie ook Contactstatus en Veld Status.

 

Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties

Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.

 

Statusnotificatie

Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.

Icoon Vorige
Sneltoets Ctrl+Shift+F9
Vorige status

Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Contactstatus. Zie ook Contactstatus en Veld Status.

 

Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties

Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.

 

Statusnotificatie

Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.

Icoon Workflow overzicht Workflowtaken Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor het contact zijn. Zie ook Workflowtaken.
Icoon Nieuwe workflowtaak

standaard niet zichtbaar

Nieuwe workflowtaak

Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in.

Zie Nieuwe workflowtaak.

Communicatie

Icoon Sms verzenden

zichtbaar als de sms-instellingen op de pagina E-mail en sms-instellingen zijn ingericht

Sms verzenden

Via deze knop opent u de pagina SMS, waarin u een sms-bericht kunt invoeren dat u vervolgens kunt verzenden. Zie ook Sms.
Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden

Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Het e-mailadres van het contact is automatisch in het veld Aan ingevuld.

Zie ook Pagina Een e-mail opstellen (e-maileditor).

Icoon E-mail verzenden (sjabloon) E-mail verzenden (sjabloon)

Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard.

Icoon Sms verzenden

standaard niet zichtbaar

Sms/WhatsApp verzenden Via deze knop opent u de pagina Gesprek. Vanuit deze pagina kunt u sms- en WhatsApp-berichten naar het contact sturen via het Business Messaging Platform van CM. De pagina toont ook een gesprekslijst met bestaande gesprekken. Zie Pagina Gesprek.

standaard niet zichtbaar

Sms/WhatsApp log Via deze knop opent u de pagina Gesprekken overzicht. Zijn er WhatsApp- en/of sms-gesprekken met het contact geweest (via het Business Messaging Platform van CM), dan toont deze pagina een overzicht. Zie ook Pagina Gesprekken overzicht.
Icoon Open in Mysolution Recruitment

standaard niet zichtbaar

Open in Mysolution Recruitment

Als u gebruikmaakt van de koppeling met Mysolution Recruitment, opent u via deze knop het bijbehorende record in Mysolution Recruitment (Salesforce). Voorwaarde is dat de pagina Salesforce-instellingen is ingericht.

Zie ook Pagina Salesforce-instellingen.

Registratie

standaard niet zichtbaar

WBS beheren

Maakt u gebruik van WBS, dan opent u via deze knop de pagina WBS kostenplaatsen. Zie ook Pagina WBS kostenplaatsen.

Rolautorisatie

Via deze knop kunt u een of meer personen koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft, onder andere voor de portal. Zie ook Pagina Rolautorisatie.

Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.

 

Icoon Prijsafspraken

standaard niet zichtbaar

alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers

Prijsafspraken

Klik op deze knop om te zien of en welke prijsafspraken aan het contact zijn gekoppeld.

Zie ook Gekoppelde prijsafspraken.

niet actief bij intermediairs

Werksoortomschrijving

Via deze knop opent u de pagina Gedetailleerde werksoortomschrijving. Daarin kunt u werksoortomschrijvingen instellen die specifiek voor het contactbedrijf van toepassing zijn.

Zie ook Pagina Gedetailleerde werksoortomschrijving.

standaard niet zichtbaar

Grondslag periodieke uitkeringen

Via deze knop opent u de pagina Grondslag periodieke uitkeringen. Op die pagina kan per periodieke uitkering en per cao ingesteld worden welke werksoorten meetellen als grondslag voor de berekening van de periodieke uitkering.

Zie ook

Pagina Grondslag periodieke uitkeringen

Veld Urensoort

Icoon Kenmerken Kenmerken Via de knop Kenmerken kunt u diverse kenmerken/eigenschappen van het contact vastleggen. Deze gebruikt u om mee te matchen vanuit contactsegmenten. Zie Contactkenmerken.
Icoon Wijzigingslog Wijzigingslog

Via deze knop kunt u een overzicht opvragen welke contactvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten.

De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke contactvelden (tabel 5050) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen.

Icoon Statuswijzigingen Statuswijzigingen

Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen.

Icoon Meldingen

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Meldingen

Via deze knop opent u de pagina Meldingen waarin u meldingen kunt vastleggen die betrekking hebben op het bedrijf. Zo'n melding kan worden getoond als:

  • een resource op een project van de klant wordt geplaatst, en/of
  • op een urenstaat uren worden ingevuld voor een project van de klant.

Zie Meldingen.

Icoon Werklocaties

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Werklocaties

Wanneer een bedrijf over meerdere locaties beschikt waar resources tewerkgesteld kunnen worden, voegt u deze toe als werklocatie. Via de knop Werklocaties opent u het werklocatie-overzicht. Vanuit dit overzicht kunt u nieuwe werklocaties toevoegen. Zie Werklocatie-overzicht.

Icoon E-mailadressen

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

E-mailadressen

Wanneer een contact meerdere e-mailadressen gebruikt die u niet op de kaart kwijt kunt, dan voert u deze op de pagina Alternatieve e-mailadressen in. Zie Alternatieve e-mailadressen.

Icoon Beheerde resources

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Beheerde resources

Een resource kan aan een contactbedrijf worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Deze resources zijn standaard zichtbaar op de klantportal. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resource met de resources die gekoppeld zijn aan het contactbedrijf. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen.

Zie ook Beheerde resources.

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Vaste teksten

Via deze knop opent u de pagina Vaste teksten, waarin u een of meer vaste teksten kunt koppelen, zoals een routeomschrijving of kledingvoorschriften. De teksten kunnen worden getoond via het web (bijvoorbeeld in online gepubliceerde vacatures) of worden gebruikt in e-mailberichten in het kader van bijvoorbeeld planning. Zie ook Pagina Vaste teksten.

standaard niet zichtbaar

Contactpersonen Toont de contactpersonen die aan het contactbedrijf zijn gekoppeld.
Icoon Functies

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Functies

Via deze knop opent u de pagina Functies per contact, waarin u een of meer functies kunt vastleggen die voor het bedrijf van toepassing zijn. Elke functie is gekoppeld aan een functiegroep en aard werkzaamheden. Zie ook Pagina Functies per contact en Functies vastleggen bij een contact.

standaard niet zichtbaar

alleen actief bij reguliere contacten en niet bij intermediairs en brokers

Beheerd door intermediair

Via deze knop opent u de pagina Beheerd door intermediair. Als het contactbedrijf wordt beheerd door een intermediair, is dat zichtbaar op deze pagina. U kunt het contact op deze pagina ook aan een intermediair koppelen. Zie ook Beheerd door intermediair.

Icoon Werkschema

standaard niet zichtbaar

niet actief bij intermediairs

Werkschema

Het is mogelijk om een of meer werkschema's voor het contactbedrijf vast te leggen. Zie Pagina Werkschema's.

standaard niet zichtbaar

Bedrijfsrelaties

Via deze knop opent u de pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties. In het contactoverzicht kunt u een contactpersoon aan 1 organisatie koppelen. Mocht een persoon bij meerdere organisaties horen, dan kunt u de persoon aan 1 contactbedrijf koppelen als contactpersoon. Bij andere contactbedrijven kunt u de persoon aan het contactbedrijf koppelen als bedrijfsrelatie.

Via deze pagina kunt u ook bepalen welke documenten van welke bedrijven een contactpersoon op de klantportal mag raadplegen.

Zie ook Pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties.

Navigeren

Icoon Aanvragen

niet actief bij intermediairs

Aanvragen

Via deze knop opent u een pagina met de aanvragen die aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Aanvragen.

niet actief bij intermediairs

Zoekacties

Via deze knop opent u een pagina met de zoekacties die aan contact zijn gekoppeld. Zie ook Pagina Zoekacties.

Opportunities

Via deze knop opent u een pagina met de opportunities die aan contact zijn gekoppeld. Zie ook Pagina Opportunities.

Icoon Projecten

niet actief bij intermediairs

Projecten

Via deze knop opent u een pagina met de projecten die aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Projecten.

Icoon Projectresources

niet actief bij intermediairs

Projectresources

Via deze knop opent u een overzicht van projectresources die zijn gekoppeld aan projecten van het contactbedrijf. Zie ook Projectresources.

Interacties Via deze knop opent u de pagina Contactinteracties met de interacties die aan het contact gekoppeld zijn. Zie ook Contactinteracties.
Documenten Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan het contact zijn gekoppeld. Zie ook Documenten.
Factuurdocumenten Via deze knop opent u een pagina met de verkoopfacturen van het contactbedrijf. Zie ook Pagina Factuurdocumenten.

Koppelingen

Icoon Klant Klant

Via deze knop opent u de klant die aan het contact is gekoppeld.

Is er geen klant gekoppeld, dan krijgt u een melding. U kunt alsnog een klant aanmaken of koppelen. Zie ook Klant aanmaken en Aan klant koppelen.

Icoon Klant Leverancier

Via deze knop opent u de leverancier die aan het contact is gekoppeld.

Is er geen leverancier gekoppeld, dan krijgt u een melding. U kunt dan alsnog een klant aanmaken of koppelen. Zie ook Leverancier aanmaken en Aan leverancier koppelen.

Icoon Klant maken Klant aanmaken

Via deze knop kunt u een klant aanmaken die gesynchroniseerd wordt met het contact. Zie ook Een klant aanmaken.

Icoon Klant Leverancier aanmaken

Via deze knop kunt u een leverancier aanmaken die gesynchroniseerd wordt met het contact. Zie ook Een leverancier aanmaken.

Aan klant koppelen

Mocht er al een klantenkaart aanwezig zijn maar zijn het contact en de klant niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen via deze knop. Zie ook Een klant aanmaken.

Icoon Klant Aan leverancier koppelen

Mocht er al een leverancierkaart aanwezig zijn maar zijn het contact en de leverancier niet met elkaar gekoppeld, dan kunt u dat alsnog doen via deze knop. Zie ook Een leverancier aanmaken.

Loon

Icoon Loongegevens Loongegevens

Met ingang van 1 januari 2020 geldt in het kader van de WAB dat een payroller recht heeft op dezelfde arbeidsvoorwaarden als die gelden voor werknemers die bij de inlener in dienst zijn (voorlopig nog wel met uitzondering van de pensioenregeling). Er kunnen allerlei regelingen/arbeidsvoorwaarden zijn die specifiek zijn voor de inlener. Het is daarom mogelijk om loongegevens in te stellen die voor een bepaald contactbedrijf of bepaalde intermediair gelden. Zie ook Pagina Contact loongegevens.

Icoon Percentages Looncomponentpercentages Via deze knop opent u de pagina Looncomponentpercentages, dat van toepassing is voor payrollers. Op die pagina legt u looncomponenten en bijbehorende percentages vast die specifiek van toepassing zijn bij de inlener. Zie Pagina Contact Looncomponentpercentages.
Reserveringsgroepen

Via reserveringsgroepen is het mogelijk om:

  • een afwijkend aantal atv-dagen of vakantiedagen of een afwijkend percentage vakantiegeld in te stellen ten opzichte van de cao (bijvoorbeeld 2 extra atv-dagen ten opzichte van de cao), en/of
  • een aantal te reserveren atv-dagen in te stellen (bijvoorbeeld van de twintig atv-dagen 10 dagen reserveren en 10 uitbetalen).

U kunt een reserveringsgroep aan een contactbedrijf (en/of loontabel) koppelen. Klik op deze knop om een reserveringsgroep aan het contactbedrijf te koppelen. Zie ook Pagina Reserveringsgroepgebruik.

Rapporten

Contactkaart Wilt u een overzicht met belangrijke gegevens van het contact afdrukken naar Excel, klik dan op deze knop. U kunt verschillende onderdelen inschakelen (o.a. Personalia, Contactpersonen, Projecten) en zo bepalen wat u wilt afdrukken.
Icoon Flexibele actie

standaard niet zichtbaar

Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10

Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld. Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen.

Margefacturatie

Deze knoppen zijn zichtbaar als op de contactkaart de optie Broker is geactiveerd. Zie ook Veld Broker.

standaard niet zichtbaar

Brokers

Via deze knop kunt u een of meerdere brokers vastleggen waar de broker zaken mee doet. Zie ook Pagina Broker relaties.

Klanten van broker

Via deze knop kunt u een of meerdere contactbedrijven vastleggen waar de broker zaken mee doet. Zie ook Pagina Broker relaties.

Deze knop is beschikbaar als op de contactkaart de optie Broker niet is geactiveerd.

standaard niet zichtbaar

Brokers Via deze knop kunt u een of meerdere brokers vastleggen waar het contactbedrijf zaken mee doet. Zie ook Pagina Broker relaties.

SETU

Alleen zichtbaar als u gebruikmaakt van de koppeling met SETU en er gegevens in het SETU log aanwezig zijn. SETU zorgt voor standaardisatie van elektronisch berichtenverkeer in de branche voor flexibele arbeid.

Icoon SETU meldingen SETU export meldingen

Via deze knop opent u een pagina met exportmeldingen. Zie ook SETU export meldingen.

Icoon SETU meldingen SETU import meldingen Via deze knop opent u een pagina met importmeldingen.
Icoon SETU nogmaals verzenden SETU nogmaals verzenden Via deze knop kunt u het SETU bericht opnieuw versturen. Op de pagina Doelapplicaties geeft u aan voor welke doelapplicatie dit gedaan moet worden.

Intermediair

Alleen zichtbaar als op de contactkaart de optie Intermediair is geactiveerd. Zie ook Veld Intermediair.

Icoon Beheerde resources Beheerde resources

Een resource kan aan een intermediair worden gekoppeld als 'beheerde resource'. Via deze knop opent u de pagina Beheerde resources met de resources die gekoppeld zijn aan de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u resources toevoegen.

Zie ook Beheerde resources.

Icoon Beheerde contacten Beheerde resources overzicht

Via deze knop opent u een overzicht van resources die worden beheerd door de intermediair.

Icoon Beheerde contacten Beheerde contacten Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair. Vanuit deze pagina kunt u nieuwe contactbedrijven koppelen aan de intermediair. Elk contactbedrijf kan maar aan 1 intermediair worden gekoppeld. Zie Pagina Beheerde contacten.
Icoon Beheerde contacten overzicht Beheerde contacten overzicht Via deze knop opent u een overzicht van contactbedrijven die worden beheerd door de intermediair, inclusief de contactpersonen die aan elk contactbedrijf gekoppeld zijn.

Acties

Importmapping

standaard niet zichtbaar

Import uren sjabloon

Als uw klant eigen Excel-bestanden of CSV-bestanden met uren wil uploaden via de klantportal, is eerst een vertaling nodig van de kolommen in het bestand naar de juiste gegevenssoorten in MSF om die urenbestanden te kunnen importeren. Daarom moet eerst een importsjabloon worden gemaakt. Hiermee kan MSF de juiste kolommen uitlezen en zo de juiste waarden importeren. Sjablonen kunnen zowel in MSF als via de portal worden aangemaakt.

Via deze knop opent u het overzicht van urenimportsjablonen van de klant.

Zie ook Pagina Import uren sjablonen.

Resources

Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden.

Als de nummers/codes voor de medewerkers van de klant niet overeenkomen met de resourcenummers in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de nummers uit het importbestand met de juiste resourcenummers in MSF.

Zie ook Pagina Import mapping voor resource.

Projecten Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden.

Als de projectnummers/-codes van de klant niet overeenkomen met de projectnummers in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de nummers uit het importbestand met de juiste projectnummers in MSF.

Zie ook Pagina Import mapping voor project.

Functies

Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden.

Als de functienamen/-codes van de klant niet overeenkomen met de functiecodes in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de codes uit het importbestand met de juiste functiecodes in MSF.

Zie ook Pagina Import mapping voor functie.

Functiegroepen

Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden.

Als de functiegroepnamen/-codes van de klant niet overeenkomen met de functiegroepen in MSF, is een mapping nodig. U koppelt de codes uit het importbestand met de juiste functiegroepen in MSF.

Zie ook Pagina Import mapping voor functiegroepen.

Werksoorten

Deze knop is van toepassing voor het importeren van urenbestanden.

Wanneer het importbestand van de klant codes bevat die werksoorten representeren en afwijken van wat in MSF als werksoort is vastgelegd, dan is het nodig om een mapping te maken zodat de urenimport de juiste werksoorten ophaalt.

Zie ook Pagina Import mapping voor werksoort.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Pagina Contacten