Pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties
In het contactoverzicht kunt u een contactpersoon aan 1 organisatie koppelen. Mocht een persoon bij meerdere organisaties horen, dan kunt u de persoon aan 1 contactbedrijf koppelen als contactpersoon. Bij andere contactbedrijven kunt u de persoon aan het contactbedrijf koppelen als bedrijfsrelatie.
Op verschillende kaarten kunt u een bedrijf/klant kiezen en een contactpersoon. U hebt daarbij standaard de keuze uit de contactpersonen van het geselecteerde bedrijf/de geselecteerde klant en de gerelateerde bedrijven. Het is echter ook mogelijk om een andere contactpersoon te kiezen, bijvoorbeeld een bedrijfsrelatie.
Via deze pagina kunt u ook bepalen welke documenten en interacties van welke bedrijven een contactpersoon op de klantportal mag raadplegen.
Pagina openen
U opent deze pagina:
-
vanuit het contactoverzicht door een contactbedrijf of contactpersoon te selecteren en op de actiebalk te kiezen voor Gerelateerd > Aanvullende informatie > Contactpersoon - bedrijfsrelaties.
-
vanuit een contactbedrijf door op de actiebalk onder Registratie te klikken op Contactpersoon - bedrijfsrelaties.
-
vanuit een contactpersoon door op de actiebalk onder Registratie te klikken op Bedrijfsrelaties.
Opent u deze pagina vanuit:
-
een contactbedrijf, dan kunt u op deze pagina een of meer bedrijven koppelen.
-
een contactpersoon, dan kunt u op deze pagina een of meer contactbedrijven koppelen.
Veld Klantportalrollen
In verschillende menu-items op de klantportal kunnen documenten en interacties worden getoond. Het tonen van deze documenten en interacties is afhankelijk van de instellingen in het klantportaldomein en de web-autorisatie die op het betreffende document-/interactiesjabloon is ingesteld. Als een contactpersoon inlogt en over de juiste autorisatie beschikt, worden documenten/interacties getoond van het contactbedrijf van de contactpersoon. Het is ook mogelijk om documenten/interacties van andere contactbedrijven te tonen. Dit kunt u regelen via klantportalrollen.
Vanuit een document- of interactiesjabloon kunt u de pagina Document/-Interactiesjablonen web-autorisatie openen en daarin een klantportalrol koppelen aan het sjabloon via het veld Klantportal rolfilter. Op de pagina Contactpersoon - bedrijfrelaties kunt u een contactpersoon aan een bedrijf koppelen en een of meer klantportalrollen toekennen aan die contactpersoon. Als de contactpersoon over een klantportalrol beschikt voor een of meer contactbedrijven en die klantportalrol komt overeen met de klantportalrol van een document-/interactiesjabloon, dan zijn de bijbehorende documenten/interacties van die contactbedrijven zichtbaar voor de contactpersoon op de klantportal.
Veld Klantportalrollen automatisch vullen
Als u een contactpersoon of contactbedrijf toevoegt op deze pagina, kan het zijn dat in het veld Klantportalrollen automatisch een of meer klantportalrollen worden ingevuld. In dat geval is op de pagina Rollen bij die rol(len) de optie Standaardrol klantportal aangevinkt.
Rol toevoegen/wijzigen
In het veld Klantportalrollen kunt u een of meer rollen toevoegen of rollen verwijderen. Selecteer daartoe de regel met de bedrijfsrelatie en klik op de actiebalk onder Navigeren op Klantportalrollen. Breng vervolgens op de pagina Klantportalrollen de gewenste wijzigingen aan. Op deze pagina kunt u ook een start- en/of einddatum instellen voor de klantportalrol, zodat de contactpersoon alleen in de ingestelde periode toegang heeft tot de documenten en interacties op de klantportal.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Pagina Document-/Interactiesjablonen web-autorisatie