Pagina Document (via feitenblok Maak document aan)
De pagina Document opent als u een documentregel aanmaakt via het feitenblok Maak document aan.
Feitenblok Maak document aan: waar te plaatsen?
Op de volgende plekken is het mogelijk om het feitenblok Maak document aan te plaatsen:
- resourcekaart en resourceoverzicht
- contactkaart, contactpersoonkaart, contactoverzicht
- contractkaart en contractoverzicht
- projectkaart en projectoverzicht
- projectresourcekaart en projectresourceoverzicht
- urenstaat en urenstatenoverzicht
- opportunitykaart en opportunityoverzicht
- aanvraagkaart en aanvraagoverzicht
- zoekactiekaart en zoekactieoverzicht
- kandidaatkaart en kandidaatoverzicht
- aanbieding arbeidsomvangkaar en aanbieding arbeidsomvangoverzicht
- servicecallkaart en servicecalloverzicht
- verzuimregistratiekaart en verzuimregistratieoverzicht
- autokaart en auto-overzicht
- fietskaart en fietsenoverzicht
- gebouwkaart en gebouwenoverzicht
- resourceopleidingkaart en resourceopleidingenoverzicht
Opmerking: Als via Maak document aan een document wordt toegevoegd aan een urenstaat, dan is op de pagina Document ook het veld Project aanwezig. Daarnaast is het mogelijk om ook het veld Bevat mutaties vanaf toe te voegen. Zie ook Veld Bevat mutaties vanaf en Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Mogelijkheden feitenblok
Via dit feitenblok kunt u snel:
- een documentregel met een gekoppeld bestand toevoegen aan het geopende of geselecteerde record door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Dit kunt u doen met bestanden/documenten (vanuit Windows Verkenner), met e-mailberichten en met bijlagen die aan e-mailberichten zijn gekoppeld, of
- een nieuwe documentregel toevoegen aan het geopende of geselecteerde record via de knop Nieuw.
In beide gevallen wordt automatisch een documentregel aangemaakt met het documentsjabloon dat op de pagina Algemene instellingen in de sneltab Communicatie bij Documentsjabloon is ingesteld.
Belangrijk: Zorg dat dit documentsjabloon te gebruiken is voor bovengenoemde entiteiten. Zie ook Interactiesjabloongebruik.
Een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken via het feitenblok
- Selecteer het bestand dat u wilt koppelen. Dat kan een bestand op uw computer zijn, een e-mailbericht in Outlook of een bijlage in een e-mailbericht.
Belangrijk: Als de bestandsnaam erg lang is, zal deze automatisch worden ingekort.
- Houd uw muisknop ingedrukt en sleep het bestand naar het blauwe kader in het feitenblok Maak document aan. Onder uw muisaanwijzer verschijnt een plusje.
- Laat (terwijl de muisaanwijzer in het blauwe kader staat) uw muisknop los. De documentregel wordt aangemaakt en de pagina Document opent, zodat u deze vervolgens indien nodig kunt aanpassen. Als u op de actiebalk onder Acties op de knop
Open document klikt, opent u het bestand in de bijbehorende applicatie.
Knop Nieuw
Vanuit het feitenblok kunt u ook een nieuwe documentregel aanmaken waar nog geen bestand aan is gekoppeld. Klik daarvoor eerst op en vervolgens op Nieuw. De documentregel wordt aangemaakt en de pagina Document opent, zodat u deze vervolgens kunt aanpassen. Om een bestand te koppelen klikt u op de actiebalk van de pagina Document op Acties >
Koppel document.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook