Pagina Aanvraag
Geeft informatie over een aanvraag. Via aanvragen legt u de vragen naar personeel vast die uw prospects en klanten bij u neerleggen.
Feitenblokken
Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op de aanvraagkaart te plaatsen:
- Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
- Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
- Het feitenblok Aanvraaggegevens toont enkele belangrijke gegevens van de aanvraag. Zie Zoekactie-/Aanvraaggegevens.
Wilt u feitenblokken tijdelijk verbergen, klik dan op de actiebalk op of druk op Alt+F2. Om ze weer te tonen, klikt u op
of drukt u opnieuw op Alt+F2.
Zie ook
Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren
Sneltabs
De aanvraagkaart kan de volgende sneltabs bevatten:
- Algemeen - zie Sneltab Algemeen
- Kandidaten - zie Sneltab Kandidaten
- Interacties - zie Sneltab Interacties
- Documenten - zie Sneltab Documenten
- Functieomschrijving - zie Sneltab Functieomschrijving
- Kenmerken - zie Sneltab Kenmerken
Het is mogelijk om een sneltab te verbergen of juist een verborgen sneltab weer zichtbaar te maken. Zie Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
De informatie in deze sneltabs kunt u ook opvragen in aparte pagina's via de knoppen op de actiebalk.
Opmerking: Als een sneltab met regels (zoals Interacties of Documenten) veel regels bevat, kunt u overschakelen naar de focusmodus. De focusmodus toont alleen de regels. Klik daarvoor in de rechterbovenhoek van de sneltab op . Of klik ergens in de sneltab en druk vervolgens op Ctrl+Shift+F12. Zie ook Microsoft Learn: Focussen op regelartikelen. Om terug te gaan naar de gewone weergave klikt u op
. Of druk (nogmaals) op Ctrl+Shift+F12.
Vacature publiceren
Het is mogelijk om vanuit de aanvraag een vacature op de portal te publiceren. Zie Een vacature publiceren op de portal.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
Als een knop uit onderstaande lijst niet op uw actiebalk staat, kan het zijn dat deze standaard niet zichtbaar is, dat u aanpassingen hebt aangebracht op de actiebalk of dat u er geen rechten voor hebt. Zie ook Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Acties
De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.
Sneltoets: Ctrl+F9 |
Volgende status |
Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Aanvraagstatus. Zie Aanvraagstatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
Sneltoets: Ctrl+Shift+F9 |
Vorige status |
Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Aanvraagstatus. Zie Aanvraagstatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden. |
![]() |
Matching | Via deze knop opent u de pagina Matching, waarin u uw matchingscriteria (kenmerken) instelt/aanpast, de matching uitvoert en de matchingsresultaten verwerkt. Zie Matching. |
![]() |
Kopiëren naar aanvraag | Via deze knop kopieert u de gegevens van een bestaande aanvraag naar een nieuwe aanvraag. Zie ook Een aanvraag kopiëren naar een aanvraag of zoekactie. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Kopiëren naar zoekactie | Via deze knop kopieert u de gegevens van een aanvraag naar een nieuwe zoekactie. Zie ook Een aanvraag kopiëren naar een aanvraag of zoekactie. |
![]() |
Workflowtaken | Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor de aanvraag zijn. Zie ook Workflowtaken. |
![]() standaard niet zichtbaar |
Nieuwe workflowtaak | Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in. Zie Nieuwe workflowtaak. |
Communicatie
![]() |
Sms kandidaten |
Als u een of meer kandidaten selecteert in de sneltab Kandidaten, kunt u via deze knop een sms verzenden naar deze geselecteerde kandidaten (als op de resourcekaart een mobiel telefoonnummer is ingevuld). Zie ook Pagina Sms. |
![]() |
Sms gematchte resources | Als vanuit de aanvraag een matching is uitgevoerd, kunt u via deze knop een sms verzenden naar alle resources die aan de matchingskenmerken voldoen. Zie ook Pagina Sms en Pagina Matching. |
![]() |
E-mail contactpersoon |
Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Het e-mailadres van de contactpersoon (van de aanvraag) is automatisch in het veld Aan ingevuld. |
![]() |
E-mail resources |
Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Als u meerdere kandidaten in de sneltab Kandidaten hebt geselecteerd, dan staan de e-mailadressen van deze kandidaten in het veld BCC, zodat de geadresseerden elkaars e-mailadressen niet zien. Bij 1 kandidaat staat het e-mailadres in het veld Aan. |
![]() |
E-mail verzenden (sjabloon) |
Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. In de stap Ontvangers is het e-mailadres van de contactpersoon van de aanvraag automatisch ingevuld en geselecteerd. Zie ook E-mailwizard. |
Registratie
|
Kenmerken | Via deze knop opent u de pagina Standaard kenmerken. Op deze pagina stelt u de vereiste en/of optionele kenmerken in waar potentiële kandidaten aan moeten voldoen. Dit zijn dezelfde kenmerken die in de sneltab Kenmerken van de aanvraag staan. Zie ook Standaard kenmerken. |
![]() |
Functieomschrijving | Voor elke aanvraag kunt u een functieomschrijving vastleggen. Via deze knop opent u de pagina Functieomschrijving waarin u een of meer tekstsoorten kunt opnemen met daarin de tekst die van toepassing is. Zie ook Functieomschrijving. |
![]() |
Wijzigingslog |
Via deze knop vraagt u een overzicht op welke aanvraagvelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten. De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke velden (tabel 11076101) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen. |
![]() |
Statuswijzigingen |
Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen. |
![]() |
Rolautorisatie |
Via deze knop kunt u een of meer personen aan de aanvraag koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft. Het is mogelijk om e-mailberichten ook naar die personen te sturen. Zie ook Pagina Rolautorisatie. Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.
|
![]() |
Contactpersonen |
Via deze knop kunt u een of meer personen of segmenten aan de aanvraag koppelen en die een rol geven die bepaalde rechten geeft. Het is mogelijk om e-mailberichten ook naar die personen/segmenten te sturen. Zie ook Contactpersonen. Opmerking: Deze knop is alleen zichtbaar als op de pagina Algemene instellingen het veld Rolautorisatie gebruiken niet is ingeschakeld. Zie ook Veld Rolautorisatie gebruiken.
|
Navigeren
![]() |
Kandidaten | Via deze knop opent u de pagina Kandidaten met de kandidaten die aan de aanvraag zijn gekoppeld. Zie ook Kandidaten. |
|
Interacties | Via deze knop opent u de pagina Zoekactie/aanvraag/opportunity interacties met de interacties die aan de aanvraag zijn gekoppeld. Zie ook Zoekactie/aanvraag/opportunity interacties. |
![]() |
Documenten | Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan de aanvraag zijn gekoppeld. Zie ook Documenten. |
Publicatie
![]() |
Web-vacature | Via deze knop opent u de pagina Vacature. Deze pagina toont welke gegevens van de aanvraag online gepubliceerd zijn of zullen worden, als u de aanvraag publiceert naar de eigen website (portal). Zie Vacature. |
![]() |
InGoedeBanen.nl |
Als een vacature op InGoedeBanen.nl is gepubliceerd, kunt u de vacature via deze knop op de website van InGoedeBanen bekijken. Zie ook Een vacature publiceren op InGoedeBanen.nl. Is de vacature niet op nGoedeBanen.nl gepubliceerd, dan is de knop niet actief. |
![]() |
InGoedeBanen publicatiekanalen | Als u gebruikmaakt van de koppeling met InGoedeBanen.nl is het mogelijk om in te richten naar welke jobboards (publicatiekanalen) een vacature moet worden verzonden. Als de aanvraag een status krijgt waarin de optie Publicatiekanalen ophalen is aangevinkt, worden de publicatiekanalen die van toepassing zijn voor de aanvraag (op basis van aanvraagsoort, cao of functie) overgenomen op de aanvraag. Via deze knop kunt u opvragen welke publicatiekanalen dit betreft en deze indien nodig handmatig aanpassen. Zie ook Publicatiekanalen. |
Rapporten
standaard niet zichtbaar
![]() standaard niet zichtbaar |
Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10 | Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld. Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.