Pagina Zoekacties
Wanneer u op zoek bent naar een bepaald soort personeel zonder dat er een concrete vacature is, kunt u een zoekactie aanmaken. Hierin kunt u kandidaten selecteren en ze in een 'pool' plaatsen. Wanneer er een bijpassende vacature ontstaat, kunt u de zoekactie direct omzetten naar een aanvraag of een project.
Filteren en sorteren
Het is mogelijk om een of meer filters in te stellen en te sorteren op de kolommen. Zie ook Microsoft Learn: Sorteren, zoeken en filteren.
Daarnaast is het mogelijk om meer geavanceerde filtering toe te passen via modelleerbare acties. Hiermee kan niet alleen gefilterd worden op zoekactievelden, maar ook op gerelateerde tabellen. Zie ook Pagina Selectie tonen en Pagina Modelleerbare actie scherm instellingen.
Feitenblokken
Het is mogelijk om een aantal feitenblokken op het zoekactiesoverzicht te plaatsen:
- Via het feitenblok Maak interactie aan kunt u snel een interactie met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Feitenblok Maak interactie aan.
- Via het feitenblok Maak document aan kunt u snel een documentregel met een gekoppeld bestand aanmaken door het bestand naar dit feitenblok te slepen (drag and drop). Zie Document.
- Het feitenblok Zoekactiegegevens toont enkele belangrijke gegevens van de zoekactie. Zie Zoekactie-/Aanvraaggegevens.
Zie ook
Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
|
Analysemodus openen | Via deze knop opent u de analysemodus. Zie Analysemodus. |
De knoppen Volgende status en Vorige status zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Standaard is Volgende status zichtbaar. Is er geen volgende status en zijn er wel vorige statusopties, dan is Vorige status zichtbaar. Zijn er geen volgende en vorige statusopties, dan zijn de knoppen niet actief.
Sneltoets: Ctrl+F9 |
Volgende status |
Via deze knop kunt u een volgende status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Zoekactiestatus. Zie Zoekactiestatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke volgende status en klikt u op Volgende status (of drukt u op Ctrl+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.
Meerdere tegelijk omzetten Het is mogelijk om de status van meerdere zoekaties tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde zoekacties dezelfde status hebben. |
Sneltoets: Ctrl+Shift+F9 |
Vorige status |
Via deze knop kunt u een vorige status kiezen. Welke status u daarbij kunt kiezen, is afhankelijk van de instellingen op de pagina Zoekactiestatus. Zie Zoekactiestatus en Veld Status.
Directe statusomzetting of pagina met keuzeopties Is er maar 1 mogelijke vorige status en klikt u op Vorige status (of drukt u op Ctrl+Shift+F9), dan wordt de status direct omgezet. Zijn er meerdere statussen mogelijk, dan opent een pagina met de keuzeopties.
Statusnotificatie Als de status wordt omgezet, komt boven aan de pagina een notificatie te staan: "De status is omgezet naar [statuscode en statusomschrijving]". Het is mogelijk om deze notificaties uit te schakelen of onder voorwaarden te tonen. Open daarvoor de pagina Mijn berichten en pas de regel Informeer de gebruiker over statuswijzigingen aan. Via het filterveld Soort kunt u bijvoorbeeld instellen dat de notificatie alleen op bepaalde entiteiten getoond moet worden.
Meerdere tegelijk omzetten Het is mogelijk om de status van meerdere zoekaties tegelijk om te zetten. Dit kan alleen als de geselecteerde zoekaties dezelfde status hebben. |
![]() |
Matching | Via deze knop opent u de pagina Matching, waarin u uw matchingscriteria (kenmerken) instelt/aanpast, de matching uitvoert en de matchingsresultaten verwerkt. Zie Matching. |
Registreren
|
Interacties | Via deze knop opent u de pagina Zoekactie/aanvraag/opportunity interacties met de interacties die aan de zoekactie zijn gekoppeld. Zie ook Zoekactie/aanvraag/opportunity interacties. |
![]() |
Documenten | Via deze knop opent u een pagina met de documenten die aan de zoekactie zijn gekoppeld. Zie ook Documenten. |
![]() |
Kandidaten | Via deze knop opent u de pagina Kandidaten met de kandidaten die aan de zoekactie zijn gekoppeld. Zie ook Kandidaten. |
Aanvullende informatie
|
Kenmerken | Via deze knop opent u de pagina Standaard kenmerken. Op deze pagina stelt u de vereiste en/of optionele kenmerken in waar potentiële kandidaten aan moeten voldoen. Dit zijn dezelfde kenmerken die in de sneltab Kenmerken van de zoekactie staan. Zie ook Standaard kenmerken. |
![]() |
Functieomschrijving | Voor elke zoekactie kunt u een functieomschrijving vastleggen. Via deze knop opent u de pagina Functieomschrijving waarin u een of meer tekstsoorten kunt opnemen met daarin de tekst die van toepassing is. Zie ook Functieomschrijving. |
Acties
Kopiëren
![]() |
Kopiëren naar aanvraag | Via deze knop kopieert u de gegevens van een zoekactie naar een nieuwe aanvraag. Zie ook Een zoekactie kopiëren naar een aanvraag of zoekactie. |
![]() |
Kopiëren naar zoekactie | Via deze knop kopieert u de gegevens van een bestaande zoekactie naar een nieuwe zoekactie. Zie ook Een zoekactie kopiëren naar een aanvraag of zoekactie. |
Communicatie
![]() |
Sms kandidaten |
Via deze knop kunt u een sms verzenden naar de kandidaten van de geselecteerde zoekactie (als op de resourcekaart een mobiel telefoonnummer is ingevuld). Zie ook Pagina Sms. |
![]() |
Sms gematchte resources | Als vanuit de zoekactie een matching is uitgevoerd, kunt u via deze knop een sms verzenden naar alle resources die aan de matchingskenmerken voldoen. Zie ook Pagina Sms en Pagina Matching. |
![]() |
E-mail contactpersoon |
Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Het e-mailadres van de contactpersoon (van de zoekactie) is automatisch in het veld Aan ingevuld. |
![]() |
E-mail resources |
Via deze knop maakt u een nieuw, leeg e-mailbericht aan in de e-maileditor. Als aan de zoekactie meer dan 1 kandidaat is gekoppeld, dan staan de e-mailadressen van deze kandidaten in het veld BCC, zodat de geadresseerden elkaars e-mailadressen niet zien. Bij 1 kandidaat staat het e-mailadres in het veld Aan. |
![]() |
E-mail verzenden (sjabloon) | Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard. |
Selectie
|
Selectie tonen |
Alleen actief als voor deze pagina een of meer actieve modelleerbare acties van toepassing zijn waarbij in het veld Actie de waarde Overzicht filter is ingesteld en waarvoor u rechten hebt. U opent via deze knop de pagina Selectie tonen waarin u zo'n modelleerbare actie (MA) kunt selecteren en uitvoeren. Deze pagina toont dan alleen de records die voldoen aan de filters die in de MA zijn ingesteld. Zie ook Pagina Selectie tonen. |
|
Verwijder selectie |
Als het overzicht is gefilterd via een modelleerbare actie (zie knop Selectie tonen), dan kunt u die filtering weer ongedaan maken via deze knop.
|
Gerelateerd
Aanvullende informatie
![]() |
Wijzigingslog |
Via deze knop vraagt u een overzicht op welke zoekactievelden op welke data/tijdstippen door welke gebruikers gewijzigd zijn en wat er gewijzigd is, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Pagina Wijzigingslogposten. De instellingen in de Wijzigingslogbestandinstellingen bepalen welke velden (tabel 11076101) worden geregistreerd. Zie ook Wijzigingslogbestandinstellingen. Een overzicht van statuswijzigingen kunt u ook via de knop Statuswijzigingen opvragen. |
![]() |
Statuswijzigingen | Via deze knop opent u de pagina Statuswijzigingen. Daarin ziet u op welke data/tijdstippen de status door welke gebruikers gewijzigd is. Zie ook Pagina Statuswijzigingen. |
![]() |
Contactpersonen | Via deze knop kunt u een of meer personen of segmenten aan het zoekactie koppelen en die een bepaalde rol geven. Het is mogelijk om e-mailberichten ook naar die personen/segmenten te sturen. Zie ook Contactpersonen. |
Workflowtaken
![]() |
Workflowtaken | Klik op deze knop om te zien welke workflowtaken er voor de aanvraag zijn. Zie ook Workflowtaken. |
![]() |
Nieuwe workflowtaak | Om een nieuwe workflowtaak aan te maken, klikt u op deze knop en vult u de pagina Nieuwe workflow taak in. Zie Nieuwe workflowtaak. |
Publicaties
![]() |
Web-vacature | Via deze knop opent u de pagina Vacature. Deze pagina toont welke gegevens van de zoekactie online gepubliceerd zijn of zullen worden, als u de zoekactie publiceert naar de eigen website (portal). Zie Vacature. |
![]() |
InGoedeBanen.nl | Als een vacature op InGoedeBanen.nl is gepubliceerd, kunt u deze vacature via deze knop op de website van InGoedeBanen bekijken. Zie ook Een vacature publiceren op InGoedeBanen.nl. |
![]() |
InGoedeBanen publicatiekanalen | Als u gebruikmaakt van de koppeling met InGoedeBanen.nl is het mogelijk om in te richten naar welke jobboards (publicatiekanalen) een vacature moet worden verzonden. Als de zoekactie een status krijgt waarin de optie Publicatiekanalen ophalen is aangevinkt, worden de publicatiekanalen die van toepassing zijn voor de zoekactie (op basis van aanvraagsoort, cao of functie) overgenomen op de zoekactie. Via de knop InGoedeBanen publicatiekanalen kunt u opvragen welke publicatiekanalen dit betreft en deze indien nodig handmatig aanpassen. Zie ook Publicatiekanalen. |
Rapporten
![]() |
Flexibele actie 1 t/m Flexibele actie 10 | Er zijn 10 knoppen beschikbaar voor flexibele (afdruk)acties. Wat er gebeurt als u op zo'n knop klikt, is afhankelijk van het rapport dat aan de knop is gekoppeld. Zie Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.