Veld Redencode instelling
Wilt u dat bij het bereiken van de status wordt aangegeven waarom de status is bereikt, dan kunt u in dit veld instellen dat een redencode optioneel of verplicht is. Als u de waarde Optioneel of Verplicht selecteert en er zijn nog geen redencodes ingesteld voor de status, dan krijgt u de melding dat u die kunt instellen via de actiebalk. Klik daarvoor op de knop Redencodes en maak een of meerdere redencodes aan.
Niet instelbaar in initiële status
Als een status is ingesteld als initiële status, is het niet mogelijk om de waarde Optioneel of Verplicht te kiezen. Dat is van toepassing als de status is ingesteld in:
- de pagina Statusinstellingen.
- de pagina Web-instellingen. Dit geldt voor de velden Standaard resourcestatus, Standaard contactpersoonstatus, Standaard contactstatus en Standaard kandidaatstatus.
Waarden
In het veld Redencode instelling zijn de volgende waarden mogelijk:
- Geen - Dit is de standaardwaarde. Er zijn geen redencodes van toepassing.
- Optioneel - Wanneer een status wordt geselecteerd waarin de waarde Optioneel is ingesteld, dan opent een pagina waarin een redencode kan worden geselecteerd. Het is mogelijk om dit veld leeg te laten en toch de status om te zetten. Op de pagina Statuswijzigingen (en de tabel 11096093 Statuswijzigingslog) wordt automatisch een regel toegevoegd met de oude en de nieuwe statuscode en (als een redencode is geselecteerd) de redencode en de geselecteerde of handmatig ingevoerde redenomschrijving. In de statuswijzigingsregel is ook vastgelegd wanneer de wijziging plaatsvond en wie de wijziging heeft uitgevoerd.
- Verplicht - Wanneer een status wordt geselecteerd waarin de waarde Verplicht is ingesteld, dan opent een pagina waarin een redencode kan worden geselecteerd. De status kan alleen worden omgezet als de redencode wordt gevuld. Op de pagina Statuswijzigingen (en de tabel 11096093 Statuswijzigingslog) wordt automatisch een regel toegevoegd met de oude en de nieuwe statuscode, de redencode en de geselecteerde of handmatig ingevoerde redenomschrijving. In de statuswijzigingsregel is ook vastgelegd wanneer de wijziging plaatsvond en wie de wijziging heeft uitgevoerd.
In te stellen voor
Het instellen van optionele of verplichte redencodes is mogelijk bij statussen voor de volgende entiteiten:
- Aanvragen, zie ook Aanvraagstatus
- Contacten, zie ook Contactstatus
- Contactpersonen, zie ook Contactpersoonstatus
- Contracten, zie ook Contractstatus
- Kandidaten, zie ook Kandidaatstatus
- Opportunities, zie ook Opportunitystatus
- Projecten, zie ook Projectstatus
- Projectresources, zie ook Projectresourcestatus
- Resources, zie ook Resourcestatus
- Servicecalls, zie ook Servicecallstatus
- Urenstaten, zie ook Urenstaatstatus
Let op: Hoewel het mogelijk is om een optionele of verplichte redencode in te stellen bij de status voor geboekte uren, opent bij het boeken van een urenstaat geen pagina om een redencode te selecteren.
- Zoekacties, zie ook Zoekactiestatus
Reden van afwijzing in e-mailsjablonen voor kandidaten
In e-mailsjablonen voor kandidaten is het mogelijk om de reden van afwijzing (de redenomschrijving) op te nemen via een speciale code. Zie E-mailsjablonen per taal.
Tip: Meer informatie over het werken met velden en kolommen vindt u in Werken met Business Central. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook
Veld Standaard contactpersoonstatus
Veld Standaard kandidaatstatus