Veld Redencode instelling
Wilt u dat de gebruiker bij het omzetten van een status aangeeft waarom de status is bereikt, dan stelt u in dit veld in dat een reden optioneel of verplicht is.
Mogelijke waarden
In het veld Redencode instelling zijn de volgende waarden mogelijk:
- Geen - Geen redencodes van toepassing (standaardwaarde).
- Optioneel - Wanneer een gebruiker een status selecteert waarin de waarde Optioneel is ingesteld, dan opent een pagina om een redencode te selecteren. Het is mogelijk om de redencode leeg te laten en toch de status om te zetten.
- Verplicht - Wanneer een gebruiker een status selecteert waarin de waarde Verplicht is ingesteld, dan opent een pagina om een redencode te selecteren. De gebruiker moet de reden vullen om de status om te kunnen zetten.
Redencodes aanmaken
Als u de waarde Optioneel of Verplicht selecteert en er zijn nog geen redencodes voor de status, dan krijgt u de melding dat u die kunt instellen via de actiebalk. Klik daarvoor op de knop Redencodes en maak een of meerdere redencodes aan.
Niet instelbaar in initiële status
Als een status is ingesteld als initiële status, kunt u niet de waarde Optioneel of Verplicht kiezen. Dat is van toepassing als de status is ingesteld in:
- de pagina Statusinstellingen.
- de pagina Web-instellingen. Dit geldt voor de velden Standaard resourcestatus, Standaard contactpersoonstatus, Standaard contactstatus en Standaard kandidaatstatus.
Na het wijzigen van een status
Na het wijzigen van een status, staat op de pagina Statuswijzigingen (en de tabel 11096093 Statuswijzigingslog) een regel met daarin:
-
de oude en de nieuwe statuscode
-
(als een redencode is geselecteerd) de redencode en de geselecteerde of handmatig ingevoerde redenomschrijving
-
wanneer de wijziging plaatsvond en wie de wijziging heeft uitgevoerd
In te stellen voor
Het instellen van optionele of verplichte redencodes is mogelijk bij statussen voor:
- Aanvragen, zie ook Aanvraagstatus
- Contacten, zie ook Contactstatus
- Contactpersonen, zie ook Contactpersoonstatus
- Contracten, zie ook Contractstatus
- Kandidaten, zie ook Kandidaatstatus
- Opportunities, zie ook Opportunitystatus
- Projecten, zie ook Projectstatus
- Projectresources, zie ook Projectresourcestatus
- Resources, zie ook Resourcestatus
- Servicecalls, zie ook Servicecallstatus
- Urenstaten, zie ook Urenstaatstatus
Let op: Hoewel het mogelijk is om een optionele of verplichte redencode in te stellen bij de status voor geboekte uren, opent bij het boeken van een urenstaat geen pagina om een redencode te selecteren.
- Zoekacties, zie ook Zoekactiestatus
Reden van afwijzing in e-mailsjablonen voor kandidaten
In e-mailsjablonen voor kandidaten is het mogelijk om de reden van afwijzing (de redenomschrijving) op te nemen via een speciale code. Zie Reden van afwijzing van kandidaat.
Tip: Meer informatie over het werken met velden en kolommen vindt u in Werken met Business Central. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook
Veld Standaard contactpersoonstatus
Veld Standaard kandidaatstatus