Pagina Leveranciersposten
Geeft een overzicht van alle leveranciersposten voor de betreffende leveranciersrekening. De posten zijn het resultaat van boekingen van transacties in dagboeken en inkoopdocumenten.
Over het algemeen kunt u de inhoud van de velden in de posten niet wijzigen, maar u kunt de posten wel vereffenen. Als u een post wilt corrigeren, moet u een nieuwe transactie boeken. Deze verschijnt vervolgens op de pagina met posten.
Getoonde leveranciersposten
Welke leveranciersposten u ziet is afhankelijk van de instelling in het veld Zichtbaarheid leveranciers op uw medewerkerskaart:
- Beide - het overzicht bevat posten van alle leveranciers
- Alleen resources - het overzicht bevat alleen posten van leveranciers die zijn aangemaakt vanuit een resource (ten behoeve van verloning). Bij deze leveranciers is de optie Aangemaakt door synchronisatie betalingsgegevens ingeschakeld.
- Alleen leveranciers - het overzicht bevat geen posten van leveranciers die zijn aangemaakt vanuit een resource. Bij deze leveranciers is de optie Aangemaakt door synchronisatie betalingsgegevens niet ingeschakeld.
Help per veld

Dit veld is wijzigbaar als in het veld Documenttype de waarde Betaling is ingevuld of als dat veld leeg is.

Geeft het bedrag van de post aan. Het bedrag wordt weergegeven in de valuta van de oorspronkelijke transactie.
Het bedrag bevat het totaal van de velden Bedrag op de pagina Gedetailleerde leveranciersposten. Zie ook Pagina Gedetailleerde leveranciersposten.

Geeft het bedrag van de post aan in lokale valuta.
Het bedrag bevat het totaal van de velden Bedrag (LV) op de pagina Gedetailleerde leveranciersposten. Zie ook Pagina Gedetailleerde leveranciersposten.

Dit veld bevat het totale bedrag van betalingen/incasso's die worden verwerkt.
De inhoud van het veld wordt automatisch berekend en bijgewerkt aan de hand van de posten op de pagina Detailregels. Klik op het bedrag om die pagina te openen.

U kunt het veld gebruiken om te bepalen of de geboekte leverancierspost wordt opgenomen in het betalingsvoorstel.
Voordat er wordt geboekt, kunt u bijvoorbeeld uw initialen in het veld invoeren om aan te geven dat de leverancierspost moet worden goedgekeurd voordat een betaling wordt verricht. Als er sprake is van Pay when paid, is afwachtcode PWP ingevuld. Zie ook Veld Pay when paid.
Het veld wordt als volgt ingevuld:
-
Als de post is geboekt vanaf een dagboekregel, wordt de inhoud van het veld gekopieerd van het veld Afwachten op de dagboekregel.
-
Als de post is geboekt vanuit een order, factuur of creditnota, wordt de inhoud van het veld gekopieerd van het veld Afwachten op de inkoopkop. Zie ook Veld Afwachten.
Als er iets in het veld staat, wordt de post niet opgenomen bij het ophalen van voorstelposten. Een niet leeg veld geeft aan dat de post nog moet worden goedgekeurd. Is het veld leeg, dan wordt de post opgenomen in het betalingsvoorstel.

In dit veld wordt aangegeven op welke manier een post kan worden betaald of geïnd door middel van telebankieren.
In geval van een inkoopfactoor wordt de transactiewijze gekopieerd vanuit het veld Code transactiewijze op de inkoopkop wanneer deze wordt geboekt.
In geval van een salarisbetaling wordt de transactiewijze overgenomen van uit de leverancierskaart. Zie Veld Code transactiewijze.
Indien nodig kunt u de transactiewijze van de post wijzigen.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
|
Analysemodus openen | Via deze knop opent u de analysemodus. Zie Analysemodus. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
Microsoft Learn: Journaalboekingen tegenboeken en ontvangsten/zendingen ongedaan maken
Microsoft Learn: Werken met dimensies
Veld Zichtbaarheid leveranciers
Veld Aangemaakt door synchronisatie betalingsgegevens
Pagina Vereffende leveranciersposten