Rapport Urenstaatsjabloon in Excel maken
Via het rapport Urenstaatsjabloon in Excel maken (11076181) kunt u een urenstaatsjabloon genereren in Excel. Uw klanten kunnen in deze bestanden uren invoeren die u vervolgens weer kunt importeren.
Rapport openen
Stel rapport 11076181 in als flexibele actie op de projectkaart en/of het projectenoverzicht. Zie ook Een rapport aan een Flexibele actieknop koppelen.
Rapport invullen en uitvoeren
Via de velden Startdatum en Einddatum bepaalt u voor welke periode een Excel-bestand moet worden aangemaakt en welke projectresources daarmee aan het Excel-bestand worden gekoppeld. Standaard zijn de start- en einddatum van de voorgaande week ingevuld.
Het is niet mogelijk om meer dan 1 project in te stellen.
Nadat u de gewenste periode en eventuele filtervelden hebt ingesteld, klikt u op OK.
Gegenereerd urenstaatsjabloon invullen
U kunt het bestand of de bestanden vervolgens naar de betreffende klant(en) sturen. Eventueel kunt u zelf vooraf al het jaar en het weeknummer invullen en/of de namen van de resources selecteren.
In het veld Resource kan alleen een resource worden geselecteerd die op het project werkzaam is. Het is mogelijk om meerdere urenregels per resource in te voeren, de naam van de resource hoeft dan alleen op de eerste regel (voor deze resource) ingevuld te worden.
Bij Werksoort kan alleen een werksoort worden geselecteerd die van toepassing is voor het project.
Na het invoeren van de uren per dag, wordt in de kolom Totaal automatisch de som van het aantal ingevoerde weekuren ingevuld.
Ingevuld bestand verwerken
Als de klant het bestand heeft ingevuld en teruggestuurd, slaat u het bestand op en controleert u de ingevoerde gegevens (denk bijvoorbeeld aan het maximum aantal uur per dag). Vervolgens importeert u het bestand via rapport Importeer uren vanuit Excel (11076182). Zie Rapport Importeer uren vanuit Excel
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook