Rapport Urenstaten aanmaken batch
Via het rapport Urenstaten aanmaken batch kunt u meerdere urenstaten tegelijk aanmaken.
Voorwaarden
Het rapport maakt automatisch een urenstaat aan in de volgende situatie:
- de resource heeft in de opgegeven periode een actief contract met de geselecteerde periodesoort, en
- de resource is in de opgegeven periode als projectresource geplaatst op een project, en
- als gefilterd is op bedrijfseenheid, dan moeten de bedrijfseenheid op het contract en de projectresource hiermee overeenkomen, en
- er is nog geen urenstaat voor de resource voor de opgegeven periode
Rapport openen
U opent deze rapportaanvraagpagina:
-
via de zoekfunctie. Klik daartoe rechtsboven in het scherm op
of druk op Alt+Q.
-
vanuit de actiebalk van het urenstatenoverzicht: klik achter Batchboeken op
en kies Batch aanmaken urenstaten
Rapport uitvoeren
- Stel minimaal een jaar, periodesoort en periode in en eventueel een bedrijfseenheid.
- Stel eventueel een of meerdere filters in, bijvoorbeeld de resource of de vestiging.
- Klik op OK.
- Als er urenstaten kunnen worden aangemaakt, krijgt u de melding 'Urenstaten aangemaakt'. Klik op OK. De aangemaakte urenstaten komen in het urenstatenoverzicht te staan.
Urenstaten in batch aanmaken
Het is ook mogelijk om urenstaten in batch automatisch aan te maken, via een taakwachtrijpost. Zie In batch urenstaten aanmaken Job Queue.
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook