Rapport Excel-bijlage inkoopfactuur

Het is mogelijk om bij het mailen van inkoopfacturen een Excel-bestand als bijlage mee te sturen. Daarvoor is een factuurlay-out nodig waarbij in de sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports van de pagina Factuurlay-out een regel met het factuurlay-outrapport is ingesteld en daarnaast een regel met in het veld Objecttype de waarde Excel-rapport en in het veld Objectnr. het betreffende Excel-rapportnummer. Het standaardrapportnummer voor inkoopfacturen is 11076443.

 

Velden in het Excel-bestand

Het Excel-bestand bevat de volgende velden:

  • Bedrijfsnaam

  • Factuurnr. - dit betreft het externe factuurnummer (veld 68 'Factuurnr. leverancier')

  • Factuurdatum

  • Leveranciernummer

  • Leveranciernaam

  • Klantnr.

  • Klantnaam

  • Resourcenummer

  • Resoucenr.

  • Urendatum

  • Werksoort

  • Werksoortomschrijving

  • Uren/Aantal

  • Tarief

  • Werksoort %

  • Bedrag excl. btw

  • Bedrag incl. Btw

  • Btw %

 

Bestandsnaam instellen

De bestandsnaam voor het Excel-bestand kunt u instellen op de pagina Pdf- en Excel-rapporten.

Zie Pagina Pdf- en Excel-rapporten.

 

 

Zie ook

Pagina Factuurlay-out

Sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports

Veld Objecttype

Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs