Rapport Excel-bijlage inkoopfactuur
Het is mogelijk om bij het mailen van inkoopfacturen een Excel-bestand als bijlage mee te sturen. Daarvoor is een factuurlay-out nodig waarbij in de sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports van de pagina Factuurlay-out een regel met het factuurlay-outrapport is ingesteld en daarnaast een regel met in het veld Objecttype de waarde Excel-rapport en in het veld Objectnr. het betreffende Excel-rapportnummer. Het standaardrapportnummer voor inkoopfacturen is 11076443.
Velden in het Excel-bestand
Het Excel-bestand bevat de volgende velden:
-
Bedrijfsnaam
-
Factuurnr. - dit betreft het externe factuurnummer (veld 68 'Factuurnr. leverancier')
-
Factuurdatum
-
Leveranciernummer
-
Leveranciernaam
-
Klantnr.
-
Klantnaam
-
Resourcenummer
-
Resoucenr.
-
Urendatum
-
Werksoort
-
Werksoortomschrijving
-
Uren/Aantal
-
Tarief
-
Werksoort %
-
Bedrag excl. btw
-
Bedrag incl. Btw
-
Btw %
Bestandsnaam instellen
De bestandsnaam voor het Excel-bestand kunt u instellen op de pagina Pdf- en Excel-rapporten.
Zie Pagina Pdf- en Excel-rapporten.
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook
Sneltab Factuurlay-out rapporten/XML-ports
Een factuurlay-outrapport toevoegen aan de pagina Factuurlay-outs